Презентація до уроку української літератури в 11 класі "Василь Симоненко. Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета".
Предмет: Українська література.
Клас: 11.
Розділ: Літературне «шістдесятництво».
Тема: Василь Симоненко. Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета.
Автор: Ященко Ганна Олександрівна, учитель української мови та літератури Білоцерківської спеціалізованої школи I-III ступенів №1 з поглибленим вивченням слов'янських мов.
Програма: Українська література. 10–11 класи (рівень стандарт). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (створено на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392), з урахуванням Програми з української літератури для 5–9 класів для загальноосвітніх навчальних закладів (2012 зі змінами 2015–2017 рр.) та відповідно до Концепції «Нової української школи» (2016).
Мета: ознайомити учнів з поняттям «шістдесятництво» та прослідкувати зв¢язок цього явища з дисиденством, ознайомити із життєвим та творчим шляхом одного з найяскравіших його представників - Василя Симоненка, відслідкувати зв'язок світогляду митця із його творчістю;
розвивати вміння та навички самостійно аналізувати ліричні твори, критично давати оцінку подіям та явищам у поетичних текстах, дискутувати про порушені у творах патріотичні, громадянські мотиви; виховувати активну громадянську позицію, почуття патріотизму, повагу до письменників та діячів доби «шістдесятництва», любов до літератури, повагу до митців
української літератури та розуміння їх значення у пробуджені національної самосвідомості та розбудові української державності.
Ключові компетентності: учень/учениця формує власну думку про порушені у творах мотиви, проблеми; виробляє життєву позицію, уміння її відстоювати; усвідомлює значення самоствердження людини в сучасному світі; розвиває навички аргументовано, толерантно вести дискусію.
Емоційно-ціннісне ставлення: формування національної свідомості громадянина України, формування себе як самодостатньої особистості.
Методи і прийоми: слово вчителя, «сократівський діалог», робота у групах, еврестична бесіда, виразне читання, складання літературного паспорта твору, метод «Шість капелюхів», інтерактивна вправа «Мікрофон».
Очікувані результати: учні характеризують добу «шістдесятництва», називають її представників, їх роль та значення у становленні національної самосвідомості українців та розбудові державності; знають матеріал про життєвий та творчий шлях Василя Симоненка, виразно читають та критично аналізують його поетичні твори «Задивлюся у твої зіниці..», «Я», називають зв'язок між його світоглядом та творчістю, характеризують його громадянську позицію.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Випереджувальні завдання: ознайомитися з життєвим та творчим шляхом Василя Симоненка (за підручником), опрацювати та законспектувати матеріал.
Обладнання: розставлені стільці колом, підручник, зошити, дошка з назвою теми, портрет Василя Симоненка, збірки письменника, відео про «шістдесятництво», паперові чашки, мультимедійна презентація, папірці «настрою».