Перед Вами конспект уроку та матеріали для роботи над темою "Деформований текст. Діалог" на уроці української мови у 2 класі (підручник М.Захарійчук),поданий у вигляді презентації.
Добрий ранок!Урок української мови. Відновлюємо речення. Складаємо і записуємо діалог.
Номер слайду 2
Знайомтеся! Наш герой - їжачок. Він відпочиває після нічного полювання.І мабуть, для їжачків, ніч - це день, а день -це ніч.
Номер слайду 3
Запам’ятайте нове словникове слово. Запишіть його в зошиті. Пригадайте, які є побажання для тих, хто збирається спати?НА ДОБРАНІЧ
Номер слайду 4
Поки їжачок відпочиває, сонечко з нами пригадає. Деформоване речення - це...речення у якому порушено порядок слів. Наприклад: Сіло, духмяну, квітку, на ,сонечко. Усно “збери” слова в речення.ppt_xppt_xppt_x
Номер слайду 5
Перевір себе. Сонечко сіло на духмяну квітку. На духмяну квітку сіло сонечко. Сіло на духмяну квітку сонечко. Запиши свій варіант речення. Підкресли словникове слово. Зверни увагу! Можна скласти декілька варіантів. У зібраному реченні коми не ставимо!ppt_x
Номер слайду 6
Розгляньте малюнок в підручнику. Прочитайте слова кожного рядка. Зберіть слова кожного рядка в речення. Який малюнок більше підходить до складеного тексту: в підручнику чи в презентації? Чому?Більше підходить малюнок в підручнику, бо події відбуваються на галявині.І нове завдання від їжачка:вправа 231
Номер слайду 7
Вправа 231 Порівняйте мій варіант з власним. Вийшов на галявину малий їжачок. Жив він у нірці під дубом. Раптом їжачок побачив сонечко.
Номер слайду 8
Вправа 232(опрацьовуємо усно)Пригадай! Діалог - розмова двох осіб. Репліка - слова учасника діалогу. Усно доповни діалог їжака та сонечка. Спробуй себе спочатку в ролі їжачка, а потім - сонечка.
Номер слайду 9
Вправа 232(опрацьовуємо усно)Мій варіант діалогу. Ти хто?Я - сонечко. Хочу погрітися на торішньому дубовому листку. А ти тут живеш?Так, у нірці під дубом. А ти де мешкаєш?Я живу під дубовим листком. Прощавай!До побачення! Зверни увагу! Кожна репліка пишеться з нового рядка, після тире.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Будиночок (самостійна робота)Сонечко та їжачок потоваришували. Якось сонечко прочитало їжачку віршик Любові Пшеничної про ворону. Прочитай і ти.
Номер слайду 12
Вправа 233(самостійна робота)Їжачок запропонував розіграти діалог ворони і слона. Допоможи друзям скласти діалог.
Номер слайду 13
Вправа 233(самостійна робота)Скористайся підказкою. Може, я не сіра?…Може, я червона?…Може, я зелена, як листя на клені?…Хіба не бувають ворони зелені?...
Номер слайду 14
А їжачок і сонечко прощаються з нами. До нових зустрічей!Намалюй в кінці роботи смайлик свого настрою.