Прийом «Бліцопитування»1. Які компоненти природи Африки були вивчені на попередніх уроках?2. Які ще компоненти природи входять до складу природного комплексу материка?3. Які води гідросфери належать до вод суходолу?4. Що називають річкою? Як річки розрізняють за характером течії, способами живлення?5. Що таке озеро? Які розрізняють озера за характером походження їхніх улоговин?6. Який зв’язок існує між кліматом території і розподілом поверхневих вод?7. До басейнів яких океанів належать річки та озера Африки? Покажіть на карті
Номер слайду 2
Тема. ВОДИ СУХОДОЛУ АФРИКИ. ВИКОРИСТАННЯ ВОДНИХ РЕСУРСІВ.
Номер слайду 3
Мета: закріпити знання про особливості внутрішніх вод Африки, головні річкові системи, озера, підземні води; продовжити формувати практичні вміння характеризувати компоненти природи материка за картами атласу; сприяти розумінню значення вод суходолу для природи материка та проблем водозабезпечення; розвивати вміння визначати способи дій у рамках запропонованих завдань; свідомо використовувати мовні засоби відповідно до завдань комунікації; пробуджувати почуття причетності до вирішення проблем водопостачання на материку.
Номер слайду 4
Завдання. За картами атласу установіть особливості розміщення внутрішніх вод Африки:до яких басейнів стоку належать;в якій частині спостерігається найгустіша мережа поверхневих вод;які райони найменш забезпечені водними ресурсами?чим пояснюється нерівномірний розподіл вод материка?
Номер слайду 5
Завдання. Знайдіть на карті, покажіть і назвіть великі річки Африки.
Номер слайду 6
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва річки. До басейну якого океану належить. Місце витоку. Куди впадаєНапрямок течіїОсобливості будови річковоїдолини. Основні притоки. Режим таживлення. Господарськевикористання Завдання. За картами атласу та текстом підручника складіть характеристику основних річок Африки за планом, запропонованим у таблиці (робота в групах, кожна група характеризує по одній річці).
Номер слайду 7
Завдання. Знайдіть на карті, покажіть і назвіть озера Африки.
Номер слайду 8
Запитання «Подивіться на фізичну карту Африки, і ви побачите, що “озерним краєм” материка є його східна частина. Чим це, на вашу думку, пояснюється?»
Номер слайду 9
Завдання. Поясніть, чому озеро Чад на карті зображене пунктирною лінією, у який сезон воно є найповноводнішим.
Номер слайду 10
«Проблемне питання»Раціональне використання внутрішніх вод Африки.
Номер слайду 11
Прийом «Бліцопитування»1. До басейнів яких океанів належать річки й озера Африки?2. Чому басейн внутрішнього стоку займає значну частину площі Африки?3. Який тип живлення річок мають більшість річок Африки?4. Яке походження мають улоговини озер Африки?5. У чому полягає роль підземних вод у водопостачанні окремих районів Африки?6. Чому, незважаючи на значну кількість річок і озер Африки, її населення часто відчуває справжній «водний голод»?
Номер слайду 12
«Мандрівка в Інтернет» (робота в групах)Дізнайтеся про найбільші оазиси Сахари, їхню роль у минулому та сьогоденні.
Номер слайду 13
Домашнє завдання1. Провести інформаційне дослідження «Наслідки зміни природи Африки».2. За бажанням: розробити проект водозабезпечення посушливих районів Африки.4. Випереджальне. Окремим учням: підготувати характеристику однієї з природних зон Африки із мультимедійною презентацією, час виступу — близько 5 хв.