Прийом «Бліцопитування»1. Які компоненти природи Африки були вивчені на попередніх уроках?2. Які ще компоненти природи входять до складу природного комплексу материка?3. Які води гідросфери належать до вод суходолу?4. Що називають річкою? Як річки розрізняють за характером течії, способами живлення?5. Що таке озеро? Які розрізняють озера за характером походження їхніх улоговин?6. Який зв’язок існує між кліматом території і розподілом поверхневих вод?7. До басейнів яких океанів належать річки та озера Африки? Покажіть на карті
Мета: закріпити знання про особливості внутрішніх вод Африки, головні річкові системи, озера, підземні води; продовжити формувати практичні вміння характеризувати компоненти природи материка за картами атласу; сприяти розумінню значення вод суходолу для природи материка та проблем водозабезпечення; розвивати вміння визначати способи дій у рамках запропонованих завдань; свідомо використовувати мовні засоби відповідно до завдань комунікації; пробуджувати почуття причетності до вирішення проблем водопостачання на материку.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва річки. До басейну якого океану належить. Місце витоку. Куди впадаєНапрямок течіїОсобливості будови річковоїдолини. Основні притоки. Режим таживлення. Господарськевикористання Завдання. За картами атласу та текстом підручника складіть характеристику основних річок Африки за планом, запропонованим у таблиці (робота в групах, кожна група характеризує по одній річці).
Прийом «Бліцопитування»1. До басейнів яких океанів належать річки й озера Африки?2. Чому басейн внутрішнього стоку займає значну частину площі Африки?3. Який тип живлення річок мають більшість річок Африки?4. Яке походження мають улоговини озер Африки?5. У чому полягає роль підземних вод у водопостачанні окремих районів Африки?6. Чому, незважаючи на значну кількість річок і озер Африки, її населення часто відчуває справжній «водний голод»?
Домашнє завдання1. Провести інформаційне дослідження «Наслідки зміни природи Африки».2. За бажанням: розробити проект водозабезпечення посушливих районів Африки.4. Випереджальне. Окремим учням: підготувати характеристику однієї з природних зон Африки із мультимедійною презентацією, час виступу — близько 5 хв.