Презентація до уроку з фізики для 8 класу на тему: "Тепловий баланс. Розв'язування задач"

Про матеріал
Презентація до уроку з фізики для 8 класу на тему: "Тепловий баланс. Розв'язування задач"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Птахам дані крила, рибам - плавці, а людям, які живуть у природі, - вивчення і пізнання природи; ось їхні крила. Х. Мартіstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 2

Тепловий Баланс. Розв'язування задачstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 3

Мета уроку : продовжити формувати знання з теми: «Теплові явища», сформулювати ознаки теплового балансу на прикладі розв’язувань задач; навчитися складати рівняння теплового балансу; сформувати вміння розв’язувати задачі; а також систематизувати та закріпити знання з теми тепловий баланс.style.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 4

Експериментальна задача на столі знаходиться термометр, калориметр, мензурка з водою(холодною), та чайник (з гарячою водою). Порядок виконання 1. Налити в мензурку 100 г холодної води 2. Виміряти початкову температуру холодної води t13. Налити в калориметр 100 г гарячої води (відміряти з допомогою мензурки) і виміряти її температуру t2.4. Вилити холодну воду в калориметр з гарячою водою і розмішати їх.5. Виміряти температуру суміші t3 в стані теплової рівноваги.6. Обчислити кількість теплоти , яку віддала гаряча вода при охолодженні і кількість теплоти, яку отримала холодна вода.7. Порівняти ці кількості теплот8. На основі цих даних побудувати графік залежності температури від кількості теплоти.

Номер слайду 5

Система тіл, яка не одержує енергії ззовні, називається ізольованою. А зменшення або збільшення внутрішньої енергії тіл системи відбувається лише внаслідок теплопередачі між тілами цієї системи.

Номер слайду 6

Закон збереження енергії для процесу теплопередачі: В ізольованій системі, в якій внутрішня енергія тіл змінюється тільки внаслідок теплопередачі, сума кількостей теплоти, відданої одними тілами системи, дорівнює сумі кількостей теплоти, одержаної іншими тілами цієї системи. Рівняння теплового балансу:

Номер слайду 7

Робота з підручником« Це необхідно знати»

Номер слайду 8

Алгоритм розв’язування задач на тепловий баланс. З’ясувати які тіла отримують теплоту і записати для кожного тіла формулу кількості теплоти. Скласти рівняння теплового балансу, у лівій частині записавши суму кількостей теплоти, які віддають більш нагріті тіла, а у правій частині – суму кількостей теплоти, що отримують менш нагріті тіла. Розв’язати це рівняння відносно невідомої величини і записати кінцеву формулу. Обчислити невідому величину та проаналізувати результат. З’ясувати, якої температури досягають тіла в результаті теплообміну, позначити її буквою t. Встановити, які тіла віддають теплоту і записати для кожного тіла формулу кількості теплоти.

Номер слайду 9

Колективне розв’язування задачіДівчинка взяла алюмінієву каструлю масою 2 кг і налила води 500г кімнатної температури 200 С . Скільки окропу потрібно долити дівчинці в каструлю, щоб одержати воду температурою 400 С.

Номер слайду 10

Аналіз рішення задачі: В результаті теплообміну скільки тіл приймають участь?Каструля, вода, окріп.(всього 3 тіла)Яка встановилась температура? 400 С 3. Які тіла отримують теплоту? Отримують теплоту каструля і холодна вода;(записуємо коротку умову задачі)

Номер слайду 11

Робота в групах:№1 . У ванну налито 80 кг води, що має температуру 10°С. Скільки потрібно додати у ванну води, яка має температуру 100°С, щоб температура води в ній дорівнювала 25°С№2. Щоб охолодити розжарену до 100°С чавунну сковорідку масою 2 кг, у неї наливають 0,5 кг води при температурі 12°С. До якої температури охолоне сковорідка?№3. Скільки потрібно змішати гарячої води, що має температуру 90 0 С, й холодної, що має масу температуру 10 0 С, щоб отримати 100 кг води за температури 30 0 С?

Номер слайду 12

Краєзнавчі задачі (усно):  На території Львівщини переважають дерново-підзолисті ґрунти, а на території Тернопільщини – чорноземи. Де ґрунти краще прогріваються і чому ? На Львівщині будують будинки із цегли і з дерева. В якому будинку зимою тепліше, а влітку прохолодніше, якщо товщина стін однакова ? Чому ? Давні жителі села Олексичі користувалися дерев'яними ложками, сучасні – металевими. Якою ложкою і чому краще їсти гарячу страву: дерев'яною чи металевою ? Якою ложкою краще користуватися перед наливанням окропу у склянку: дерев'яною чи металевою ? Чому ? На заводі чайники розмальовують у темні і світлі тони кольорів. У якому чайнику вода швидше закипить ? А у якому чайнику вода буде довше зберігати тепло ? Чому ? 

Номер слайду 13

Лист від Барона Мюнхгаузена. 123456789 По горизонталі: Як називається фізична величина, що означає міру нагрітості тіла?Як називається явище піднімання нагрітих шарів рідини чи газу вгору?Як називається процес обернений до охолодження?Як називається прилад, що використовують для змішування холодної і гарячої води для зменшення теплових втрат?Як називається спосіб теплообміну, яким нагрівається ложка, занурена у гарячий чай?Як називається спосіб теплообміну, яким нагрівається Земля від Сонця?Найближча до землі зірка, яка нагріває Землю. Один із двох способів зміни внутрішньої енергії тіла. Як називається прилад, за допомогою якого вивчають поглинання теплової енергії?По вертикалі: Як називається прилад для вимірювання температури тіла? Тепер розгаданий кросворд ми можемо відсилати Барону Мюнхгаузену.

Номер слайду 14

Бліц опитування 1. Хто в нашій школі щодня спостерігає явище горіння природного газу?  2. Хто в нашій школі щодня мимовільно проводить досліди з тепловими явищами? 3. Чому в холодному приміщенні в нас насамперед мерзнуть ноги?4. Поясніть з точки зору фізики українські прислів'я: «Багато снігу – багато хліба» та «Зима з снігами – літо з хлібами». 5. Чому влітку краще одягати світлий, а не темний одяг?   

Номер слайду 15

Домашнє завдання Вивчити §9 Вправа №9 (№1-4) Ст. 90 Експериментальне завдання Ст.90

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Без'язична Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гринішак Михайло
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 9. Тепловий баланс
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
7711
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку