Презентація до уроку з української мови за програмою 11 класу на тему "Синоніміка складнопідрядних і простих речень з дієприслівниковими та дієприкметниковими зворотами"
Синоніміка складнопідрядних і простих речень з дієприслівниковими та дієприкметниковими зворотами
Номер слайду 2
Вибіркове письмо. Був прозорий сонячний ранок і мовчазні навколишні простори дбайливо устелені сріблястим сніговим килимом так ясніли навпроти сонця що аж сліпило очі. Над голубою паддю над горами ліловими над буйними нетрями стояв сліпучий сонячний ранок граючи всіма кольорами веселки. Мільярди перлин мерехтіли на всьому випромінюючи маленькі сонця розсипаючи спектри на лапатім листі дубів і ліщини на травах на квітах, на тисячолітніх укритих мохом пнях і колодах. Обабіч дороги бовваніли пухнасті завалені снігом дерева випиналися кущі схожі на білі копиці тоскно дзвеніло на вітрі торішнє сухе бадилля де-не-де гостро виткнуте з-під заметів. За І. Багряним
Номер слайду 3
Був прозорий сонячний ранок, і мовчазні навколишні простори, дбайливо устелені сріблястим сніговим килимом, так ясніли навпроти сонця, що аж сліпило очі. Над голубою паддю, над горами ліловими, над буйними нетрями стояв сліпучий сонячний ранок, граючи всіма кольорами веселки. Мільярди перлин мерехтіли на всьому, випромінюючи маленькі сонця, розсипаючи спектри на лапатім листі дубів і ліщини, на травах, на квітах, на тисячолітніх, укритих мохом пнях і колодах. Обабіч дороги бовваніли пухнасті, завалені снігом дерева, випиналися кущі, схожі на білі копиці, тоскно дзвеніло на вітрі торішнє сухе бадилля, де-не-де гостро виткнуте з-під заметів. За І. Багряним
Номер слайду 4
1. Творчість Марії Вілінської, названої Тарасом Шевченком своєю донькою, підкорила серця багатьох читачів.
Номер слайду 5
1. Творчість Марко Вовчок, яку Тарас Шевченко назвав своєю донькою, підкорила серця багатьох читачів.
Номер слайду 6
2. Будучи ще зовсім малим, Іван Лозов’ягін став свідком жахливої розправи радянської влади над його сивочолим дідом.
Номер слайду 7
2. Коли він був ще зовсім малим, Іван Багряний став свідком жахливої розправи радянської влади над його сивочолим дідом.
Номер слайду 8
3. Іван Тобілевич вважав, що душа, переповнена добром, ніколи не зачерствіє.
Номер слайду 9
3. Іван Карпенко-Карий вважав. що душа, яка переповнена добром, ніколи не зачерствіє.
Номер слайду 10
4. Герой Миколи Фітільова, поставлений перед неминучим вибором між синівським і революційним обов’язком, робить фатальний вибір.
Номер слайду 11
4. Герой Миколи Хвильового, що стоїть перед неминучим вибором між синівським і революційним обов’язком, робить фатальний вибір.
Номер слайду 12
5. Брати Рудченки, перебуваючи далеко один від одного, створили один із найкращих зразків української художньої прози.
Номер слайду 13
5. Іван Білик та Панас Мирний, хоч і перебували далеко один від одного, створили один із найкращих зразків української художньої прози.
Номер слайду 14
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Завдання-І1. Обставинне допустове. А. Де кров текла козацькая, трава зеленіє (Т. Шевченко). 2. Обставинне умови. Б. Якби я турбувався лиш про себе, вже б онімів давно від самоти (Д. Павличко).3. Обставинне місця. В. Хоч не рідний син Ярема, а щира дитина (Т. Шевченко).4. Обставинне наслідку. Г. Зацвіла в долині червона калина, ніби засміялась дівчина-дитина (Т. Шевченко). Д. Теплий туман наливав балку по самі вінця, так що дерева потопали в ньому (М. Коцюбинський).
Номер слайду 15
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Завдання -ІІ1. Означальне. А. Пішла вночі до ворожки, щоб поворожити (Т. Шевченко).2. З’ясувальне. Б. Нам з тобою, видно, по дорозі, бо ішли й нікуди не прийшли (Л. Костенко).3. Обставинне наслідку. В. Не можна допустити, щоб людиною керував страх (О. Гончар).4. Обставинне мети. Г. Теплий туман наливав балку по самі вінця, так що дерева потопали в ньому(М. Коцюбинський). Д. Життя — це оббирання з реп'яхів, що пазурами уп'ялися в душу (Л. Костенко).
Номер слайду 16
Домашнє завдання1 завдання. Дібрати з публіцистичних творів 10 речень із підрядними означальними та обставинними, які можна перебудувати на прості, ускладнені відокремленими означеннями та обставинами. ⃰ 2 завдання. Скласти власне висловлення на тему «Чи можна вибирати Батьківщину?», використовуючи складнопідрядні означальні й обставинні речення, а також прості, ускладнені відокремленими означеннями, обставинами.