Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Урок-кейс "Повторення і узагальнення вивченого матеріалу. Підготовка до ЗНО."

Про матеріал

Інтегроване заняття з української мови і літератури з учнями 7-11 класів за кейс-технологією, в ході якого учні повторюють вивчений матеріал, вчаться працювати в групах, виконують он-лайн тести, працюють з блогом учителя...

Перегляд файлу

Тема. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу. Підготовка до ЗНО.

Мета. Повторити, узагальнити і систематизувати вивчений матеріал...

Тип уроку: урок-кейс (застосування знань і вмінь)

Обладнання: кейси, твір «Земля» О.Кобилянської, таблиця-пам'ятка для учнів під час роботи над кейсом у класі, підручники з української мови для  7, 9 класів,підручник з української літератури для 10 класу (академічний рівень),мультимедійна презентація, проектор, комп’ютер , екран, довідники.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

- Доброго дня, шановні присутні! Раді вітати вас у нашій школі. Сьогодні ми з учнями 7-11 класів запрошуємо вас стати учасниками нашого уроку-кейсу. На нашому занятті ми спробуємо поставити перед собою проблему, тобто сформулювати, і , виконавши ряд завдань, розв’язати її. Тож не будемо гаяти часу і починаємо працювати. Бажаю всім нам гарного настрою і успіху.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.

Слово вчителя

  • Подивіться уважно на дошку. Перед вами уривок з літературного твору. Уважно прочитайте цей текст. Виходячи з того багажу знань, який ви маєте на даний час, та можливостей його практичного застосування,  кожна група спробуйте виявити у тексті натяк на ту проблему, яку ви повинні будете сьогодні вирішити протягом уроку.

...Вона сиділа мовчки на лаві під піччю і кивала на його слова головою, а її уста вряди-годи  судорожне дрижали від болю. Як Івоніка перестав говорити, встала й поставила на стіл вечерю. Від часу до часу утирала долонею сльози, що все на силу тиснулися їй до очей. Михайла не було ще в хаті, але вона мала його й без того перед очима, обстриженого, перебраного, зі смутними очима і змарнілим обличчям...

- Поміркуйте і висловіть свої припущення з приводу можливих проблемних завдань. У вас хвилина.

7 клас, ваше припущення. (Пояснити правопис виділених слів, які належать до прислівників).

9 клас, що, на вашу думку, може зацікавити вас у поданому уривку?(складні речення, їх типи і розділові знаки у поданих реченнях).

10 клас, ваші пропозиції. (Насамперед визначити, з якого твору цей уривок, та, можливо, які проблеми підіймає автор у ньому.)

Що ж стосується 11 класу, які ваші думки щодо проблем, які доведеться розв’язувати вам? Ви вже працювали з тестовими зошитами для підготовки до ЗНО. Спробуйте назвати можливі варіанти завдань, які можуть очікуваним вас з огляду на запропонований текст.

...Вона сиділа мовчки на лаві під піччю і кивала на його слова головою  а її уста вряди?годи  судорожне дрижали від болю. Як Івоніка перестав говорити  встала й поставила на стіл вечерю. Від?часу?до?часу утирала долонею сльози  що все на?силу тиснулися їй до очей. Михайла не було ще в хаті але вона мала його й без того перед очима  обстриженого  перебраного  зі смутними очима і змарнілим обличчям...

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

  • Ваші припущення  є досить близькими до істини. Перед вами на партах лежать пакети-кейси із завданнями. Відкрийте їх, будь ласка. Уважно ознайомтеся зі змістом . Якщо у вас виникнуть якісь запитання, одразу їх озвучте.

Тепер зачитайте свої кейси. Якщо вам все зрозуміло, приступаємо до роботи. Не забудьте чітко розподілити обов’язки у групах. Часу у вас на виконання завдань ..... хвилин.

Зверніть увагу на дошку.

    Давайте ознайомимося з пам'яткою для учнів під час роботи над кейсом у класі:

  • Чітко з'ясуйте свої обов'язки в групі.
  • Стежте за часом виконання своєї роботи.
  • Дотримуйтесь правил активного слухання, поважайте думку іншого.
  • Починайте висловлюватися спочатку за бажанням, а потім по черзі.
  • Обговорюйте ідеї, а не учнів, які  висловили цю ідею.
  • Намагайтеся дійти спільної думки.
  • Уважно слухайте презентацію рішень кейсу, готуйте запитання до спікерів.
  • Беріть активну участь в обговоренні результатів роботи.
  • Будьте чесними, справедливими, критично ставтеся до результатів роботи.    

 

5. Робота груп над проблемною ситуацією, варіанти вирішення та дії, оформлення висновків роботи.

( Після обговорення в групах заслуховуємо виступи всіх спікерів, які подають інформацію у вигляді розгорнутої відповіді, схеми чи узагальнюючої таблиці. Всі учні слухають і при потребі додають інформацію, обмінюються думками, роблять висновки).

6. Презентація рішень кейса. Виступ лідера (спікера) кожної групи, який висловлює думку колективу.

7. Виконання учнями 11 класу онлайн-тестів.

IV. Підсумок уроку

Висловіть власну позицію:

Сьогодні на уроці ми ставили перед собою мету...

Ми досягли (не досягли) мети ...

Сьогоднішній урок був для мене корисним ...

Інформацію з уроку я зможу використати ...

V. Оцінювання.

  1. Самооцінка та самоаналіз спікерів груп.
  2. Оцінювання вчителем роботи учнів під час уроку.

VІ. Домашнє завдання.

  1. Для учнів 7 класу.

Написати есе на тему: «Талановитими народжуються чи стають з часом?», використавши якомога більше прислівників.

 

  1. Для учнів 9-11 класів.

Робота з текстом. Підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання

Правильні відповіді позначте значком « + » у графі з номером відповідного речення. Решту граф залиште незаповненими.

ВІДДАЙМО УКРАЇНІ СЕРЦЕ, І РОЗУМ, І РУКИ

  1.   Мені надзвичайно боляче, що декому проблеми України видаються смішними.
  2.   Але я пишаюся своєю батьківщиною!
  3.   Мене не турбує її фінансове чи політичне становище, бо я лю­блю її найяскравіше сонце, найглибше небо.
  4.   Не хочу замислюватись над невідомими перспективами моєї держави, тому що вона для мене завжди буде чимось надзви­чайно рідним і світлим.
  5.   Та чому декому здається, що моя країна сьогодні — це ілю­зія, а не життя?
  6.   Я обіцяю, що буду вірною дочкою України, бо це моя місія на Землі.
  7.   Хочу, щоб увесь світ дізнався, що десь далеко-далеко є чудова квітуча країна з бурштиновим сонцем і смарагдовими горами.
  8.                 Так. Тобі, красуне, зараз нелегко, але я хочу, щоб ти вірила, що є люди, які тебе обожнюють. Люблять усім серцем.
  9.   Я так тебе люблю, моє безмежне багатство!
  10. Але головне — полум’я в серці.
  11. Головне. Що я просто люблю її, мою найвеличнішу царівну, котра кожного дня приносить у моє життя щось найпотаємніше.             
  12. Але нікому не скажу, що, бо це моя таємниця.
  13. Хочеш дізнатися її?
  14. Полюби Україну так, як я!
  15. Полюби — і відчуєш. Як це — бути щасливим лише від того, що ти — українець!

Виконання тестових завдань

  1.     Які серед запропонованих речень є складнопідрядними?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   Назвіть речення з кількома підрядними.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   Назвіть речення з двома підрядними.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.    У яких реченнях є звертання?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.    У яких складнопідрядних реченнях є підрядні причини?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   У яких складнопідрядних реченнях є підрядні з’ясувальні ре­чення?

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключ

  1.               Які серед запропонованих речень є складнопідрядними?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

+

+

+

+

+

+

+

+

 

 

+

+

 

+

+

 

  1.   Назвіть речення з кількома підрядними.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

+

 

 

 

+

 

  1.   Назвіть речення з двома підрядними.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

  1.   У яких реченнях є звертання?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

+

+

 

 

 

 

 

 

 

  1.   У яких складнопідрядних реченнях є підрядні причини?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

+

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   У яких складнопідрядних реченнях є підрядні з’ясувальні ре­чення?

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

+

 

 

 

+

+

 

 

 

 

+

 

 

 

+

 

 

Кейс №1

Тема. Правопис прислівників та прислівникових сполук.

Завдання.

1.Прочитати текст, виписати прислівники та прислівникові сполуки, пояснити їх правопис.

2. Скласти кластер «Правопис прислівників та прислівникових сполучення».

3. Виконати тестові завдання.

Тестування

  1. РАЗОМ треба писати НЕ з усіма прислівниками в рядку

А не/гативно; не/по-людськи; не/щодавно

Б не/порушно; не/притомно; не/холодно, а тепло

В не/дуже; не/забаром; не/самовито

Г не/втомно; не/вдовзі; не/обхідно

 

  1. Через ДЕФІС треба писати всі прислівники в рядку

 А по/новому, що/дня, близько/близько, сьогодні/завтра

 Б вряди/годи, ані/трохи, тихо/тихесенько, більш/менш

 В коли/небудь, ледве/ледве, з діда/прадіда, зроду/віку

 Г десь/то, по/перше, без кінця/краю, мимо/волі

 

  1. ОКРЕМО треба писати всі прислівники в рядку

 А до/вподоби, у/цілому, день/у/день

 Б на/щастя, віч/на/віч, до/речі

 В по/троє, у/досвіта, до/сьогодні

     Г у/голос, на/зло, по/можливості

 

  1. Виділене слово є прислівником і його треба писати РАЗОМ у реченні

 А Порожню пляшку кинули до/купи сміття.

 Б Ми відпочивали тут у/перше.

 В Туристи спустилися з/гори Ай-Петрі.

 Г У/голос додалася сумна нотка.

 

 

 

Кейс №2

Тема. Складні речення. Типи складних речень. Розділові знаки в складному реченні.

Завдання.

1.Прочитати текст, визначити види речень. У складних реченнях розставити розділові знаки, попередньо визначивши тип складного речення.

2.Узагальнити інформацію про типи складних речень та розділові знаки в них. Подану інформацію розмістити у порівняльну таблицю. (Кола Вена)

3.Виконати повний синтаксичний розбір одного з речень.(За бажанням)

Кейс №3

Тема.   Проблематика твору.

Завдання.

1.Прочитати уривок  тексту. Визначити, з якого твору цей уривок. Вказати автора. 

2. Дати відповіді на питання:

- Вкажіть жанр твору;

- Кому цей твір присвячено?

- Що стало підґрунтям до написання твору?

- Яку літературну течію в українській літературі було започатковано цим твором?

3. Визначити проблематику твору. Матеріал узагальнити за допомогою прийому «Фішбоун».

Кейс №4

Тема. З аналізу літературного твору

Завдання.

1.Прочитати текст. Визначити, з якого твору цей уривок. Вказати автора. 

2. Пригадайте персонажів твору. Інформацію розташуйте в узагальнюючій таблиці або схемі, вказавши в яких стосунках  перебувають персонажі один з одним.

3. Напишіть п’ятихвилинне есе на тему: «Що мене найбільше вразило у творі? »

4. Виконайте онлайн-тести.

C:\Users\User\Desktop\укр мова лр\NpzNfLA8M6o.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Калієнко Юлія Миколаївна
    цікаво! винахідливо! сама б прийшла слухачем та учасником на ваш урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Українська мова (академічний, профільний рівень) 11 клас (Шелехова Г.Т., Бондаренко Н.В., Новосьолова В.І.)
Додано
13 лютого
Переглядів
798
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку