Інтегроване заняття з української мови і літератури з учнями 7-11 класів за кейс-технологією, в ході якого учні повторюють вивчений матеріал, вчаться працювати в групах, виконують он-лайн тести, працюють з блогом учителя...
Тема. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу. Підготовка до ЗНО.
Мета. Повторити, узагальнити і систематизувати вивчений матеріал...
Тип уроку: урок-кейс (застосування знань і вмінь)
Обладнання: кейси, твір «Земля» О.Кобилянської, таблиця-пам'ятка для учнів під час роботи над кейсом у класі, підручники з української мови для 7, 9 класів,підручник з української літератури для 10 класу (академічний рівень),мультимедійна презентація, проектор, комп’ютер , екран, довідники.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
- Доброго дня, шановні присутні! Раді вітати вас у нашій школі. Сьогодні ми з учнями 7-11 класів запрошуємо вас стати учасниками нашого уроку-кейсу. На нашому занятті ми спробуємо поставити перед собою проблему, тобто сформулювати, і , виконавши ряд завдань, розв’язати її. Тож не будемо гаяти часу і починаємо працювати. Бажаю всім нам гарного настрою і успіху.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.
Слово вчителя
...Вона сиділа мовчки на лаві під піччю і кивала на його слова головою, а її уста вряди-годи судорожне дрижали від болю. Як Івоніка перестав говорити, встала й поставила на стіл вечерю. Від часу до часу утирала долонею сльози, що все на силу тиснулися їй до очей. Михайла не було ще в хаті, але вона мала його й без того перед очима, обстриженого, перебраного, зі смутними очима і змарнілим обличчям...
- Поміркуйте і висловіть свої припущення з приводу можливих проблемних завдань. У вас хвилина.
7 клас, ваше припущення. (Пояснити правопис виділених слів, які належать до прислівників).
9 клас, що, на вашу думку, може зацікавити вас у поданому уривку?(складні речення, їх типи і розділові знаки у поданих реченнях).
10 клас, ваші пропозиції. (Насамперед визначити, з якого твору цей уривок, та, можливо, які проблеми підіймає автор у ньому.)
Що ж стосується 11 класу, які ваші думки щодо проблем, які доведеться розв’язувати вам? Ви вже працювали з тестовими зошитами для підготовки до ЗНО. Спробуйте назвати можливі варіанти завдань, які можуть очікуваним вас з огляду на запропонований текст.
...Вона сиділа мовчки на лаві під піччю і кивала на його слова головою а її уста вряди?годи судорожне дрижали від болю. Як Івоніка перестав говорити встала й поставила на стіл вечерю. Від?часу?до?часу утирала долонею сльози що все на?силу тиснулися їй до очей. Михайла не було ще в хаті але вона мала його й без того перед очима обстриженого перебраного зі смутними очима і змарнілим обличчям...
ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
Тепер зачитайте свої кейси. Якщо вам все зрозуміло, приступаємо до роботи. Не забудьте чітко розподілити обов’язки у групах. Часу у вас на виконання завдань ..... хвилин.
Зверніть увагу на дошку.
Давайте ознайомимося з пам'яткою для учнів під час роботи над кейсом у класі:
5. Робота груп над проблемною ситуацією, варіанти вирішення та дії, оформлення висновків роботи.
( Після обговорення в групах заслуховуємо виступи всіх спікерів, які подають інформацію у вигляді розгорнутої відповіді, схеми чи узагальнюючої таблиці. Всі учні слухають і при потребі додають інформацію, обмінюються думками, роблять висновки).
6. Презентація рішень кейса. Виступ лідера (спікера) кожної групи, який висловлює думку колективу.
7. Виконання учнями 11 класу онлайн-тестів.
IV. Підсумок уроку
Висловіть власну позицію:
Сьогодні на уроці ми ставили перед собою мету...
Ми досягли (не досягли) мети ...
Сьогоднішній урок був для мене корисним ...
Інформацію з уроку я зможу використати ...
V. Оцінювання.
VІ. Домашнє завдання.
Написати есе на тему: «Талановитими народжуються чи стають з часом?», використавши якомога більше прислівників.
Робота з текстом. Підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання
Правильні відповіді позначте значком « + » у графі з номером відповідного речення. Решту граф залиште незаповненими.
ВІДДАЙМО УКРАЇНІ СЕРЦЕ, І РОЗУМ, І РУКИ
Виконання тестових завдань
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ключ
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
+ |
+ |
|
+ |
+ |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
+ |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
+ |
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
+ |
|
|
|
+ |
Кейс №1
Тема. Правопис прислівників та прислівникових сполук.
Завдання.
1.Прочитати текст, виписати прислівники та прислівникові сполуки, пояснити їх правопис.
2. Скласти кластер «Правопис прислівників та прислівникових сполучення».
3. Виконати тестові завдання.
Тестування
А не/гативно; не/по-людськи; не/щодавно
Б не/порушно; не/притомно; не/холодно, а тепло
В не/дуже; не/забаром; не/самовито
Г не/втомно; не/вдовзі; не/обхідно
А по/новому, що/дня, близько/близько, сьогодні/завтра
Б вряди/годи, ані/трохи, тихо/тихесенько, більш/менш
В коли/небудь, ледве/ледве, з діда/прадіда, зроду/віку
Г десь/то, по/перше, без кінця/краю, мимо/волі
А до/вподоби, у/цілому, день/у/день
Б на/щастя, віч/на/віч, до/речі
В по/троє, у/досвіта, до/сьогодні
Г у/голос, на/зло, по/можливості
А Порожню пляшку кинули до/купи сміття.
Б Ми відпочивали тут у/перше.
В Туристи спустилися з/гори Ай-Петрі.
Г У/голос додалася сумна нотка.
Кейс №2
Тема. Складні речення. Типи складних речень. Розділові знаки в складному реченні.
Завдання.
1.Прочитати текст, визначити види речень. У складних реченнях розставити розділові знаки, попередньо визначивши тип складного речення.
2.Узагальнити інформацію про типи складних речень та розділові знаки в них. Подану інформацію розмістити у порівняльну таблицю. (Кола Вена)
3.Виконати повний синтаксичний розбір одного з речень.(За бажанням)
Кейс №3
Тема. Проблематика твору.
Завдання.
1.Прочитати уривок тексту. Визначити, з якого твору цей уривок. Вказати автора.
2. Дати відповіді на питання:
- Вкажіть жанр твору;
- Кому цей твір присвячено?
- Що стало підґрунтям до написання твору?
- Яку літературну течію в українській літературі було започатковано цим твором?
3. Визначити проблематику твору. Матеріал узагальнити за допомогою прийому «Фішбоун».
Кейс №4
Тема. З аналізу літературного твору
Завдання.
1.Прочитати текст. Визначити, з якого твору цей уривок. Вказати автора.
2. Пригадайте персонажів твору. Інформацію розташуйте в узагальнюючій таблиці або схемі, вказавши в яких стосунках перебувають персонажі один з одним.
3. Напишіть п’ятихвилинне есе на тему: «Що мене найбільше вразило у творі? »
4. Виконайте онлайн-тести.