Робота з глобусом— Знайдіть на глобусі Північний і Південний полюси; екватор.— Покажіть екватор; північну і південну півкулі.— Як сонячні промені падають на поверхню Землі?— Чи можуть сонячні промені пройти крізь непрозорий предмет або обігнути його?— Що утворюється, коли на шляху променів трапляється непрозорий предмет?
Цілі: розширити уявлення учнів про причини змін пір року на Землі; дослідити прцес зміни пір року; розвивати вміння спостерігати, порівнювати, аналізувати, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес. Очікувані результати: Знати які природні процеси зумовлюють зміну пір року. Вміти пояснювати чому і як змінюються пори року на Землі. Розуміти як рух Землі навколо Сонця впливає на зміну пір року. ТЕМА: ЧОМУ НА ЗЕМЛІ ЗМІНЮЮТЬСЯ ПОРИ РОКУ?
Практична робота— Розташуйте глобус до джерела світла так, щоб Південна півкуля освітлювалася більше, Північна — менше.— У тексті «Чому змінюються пори року» знайдіть ту частину тексту, яка б відповідала такій ситуації. Придумайте заголовок до цієї частини тексту. Яка пора року буде в північній півкулі, а яка — в південній? Чому?