Презентація до уроку за повістю М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» та трагедією В. Шекспіра «Ромео та Джульєтта"
Під час вивчення творів на уроках української літератури М. Коцюбинського вчитель використовує теорію “запозичень", запропоновану німецьким філологом Теодором Бенфеєм, дає завдання пригадати твори літератури світу, які співзвучні з мотивами повісті М. Коцюбинського “Тіні забутих предків", активізує такі прийоми мислення учнів, як аналіз, синтез, порівняння. Важливим аспектом на уроці є інтеграція у контекст історії мандрівного сюжету гуманістичних ідеалів епохи відродження (трагедія В. Шекспіра “Ромео та Джульєтта"), що поширився на західноєвропейську літературу та фольклор. З цією метою використовуються індивідуальні, групові пошукові завдання: порівняльні таблиці, інтермедіальна робота, творче читання, індивідуальне коментоване читання типологічно близьких текстів, проблемні ситуації, зіставлення твору з його генетичним джерелом, евристична бесіда, диспут, діалог, інсценізація типологічно близьких сюжетно споріднених елементів твору.