Мета вчити учнів стисло переказувати текст за складеним планом, бачити головне у тексті, закріпити вміння ділити текст на логічно завершені частини, компонувати зв'язну розповідь за планом;розвивати зв’язне усне та писемне мовлення, образне мислення, збагачувати словниковий запас, вміння письмово оформлювати переказ; виховувати співчутливість, любов до тварин, бажання приходити на допомогу іншим.
Покинуте кошеня (В. Сухомлинський)Хтось винiс iз хати мале сiре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Проходять люди i дивляться на кошеня. Хто сумно хитає головою, хто смiється, хто жалiє. Та всi проходять мимо. Настав вечiр. Зайшло сонце. Страшно стало кошенятковi. Поверталася зi школи Наталочка. Почула нявчання кошеняти. Не сказала нi слова дiвчинка. Взяла кошенятко i пiшла додому. Пригорнулось кошенятко до Наталочки. Замуркотiло. Радiє.