Презентація до узагальнюючого уроку "Хімічні реакції"

Про матеріал

Презентація до узагальнюючого уроку "Хімічні реакції". Метою якої є візуально доповнити урок, економити час під час виконання завдань та перевірки результатів.Більшість слайдів містять інформацію про завдання, які повинні виконуватися учнями на уроці. Слайди №№8,18,19,20 містять відповіді на завдання і дають можливість швидко організувати перевірку знань учнів, вказати на помилки.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції»

Номер слайду 2

Девіз уроку: «Чим більше в мене справ, тим більше я вчуся» М. Фарадей

Номер слайду 3

1. Хімічна розминка -Творча вправа «Синоніми» Пригадаємо! Які слова називаються синонімами?

Номер слайду 4

Реакція під час перебігу якої з декількох речовин утворюється одна - Реакція, між двома складними речовинами, в результаті якої утворюються дві нові складні речовини - Зміна концентрації речовини за одиницю часу - Кількість теплоти, що виділяється або поглинається під час хімічної реакції - Рівняння, у якому вказано тепловий ефект - Стан, коли швидкість прямої реакції дорівнює швидкості зворотної реакції - Біологічний каталізатор - Атом, молекула або йон, які приєднують електрони- Атом, молекула або йон, які віддають електрони-  

Номер слайду 5

- Творча вправа «Антоніми» Пригадай!! Які слова називаються антонімами?

Номер слайду 6

Інгібітор – Розклад – Екзотермічна реакція – Гомогенний- Виділення газу – Окисник –

Номер слайду 7

2. Проблемна ситуація «Реставратор» Завдання. Відновити таблицю

Номер слайду 8

Класифікація хімічних реакцій За зміною кількості вихідних і кінцевих речовин Реакції сполучення Реакції розкладу Реакції заміщення Реакції обміну За тепловим ефектом Екзотермічні Ендотермічні  За участю каталізатора Каталітичні Некаталітичні За напрямом протікання Оборотні Необоротні За ознакою зміни ступеня окиснення атомів Окисно- відновні Без зміни ступеня окиснення  За агрегатним станом Гомогенні Гетерогенні

Номер слайду 9

Завдання 3. «Біла ворона». Вибрати йони , які не можуть разом перебувати в розчині

Номер слайду 10

Відповідь 1. Ag+ i Cl- 2. Ba2+ i SO42- 3. Al3+ i OH- 4. Fe3+ i PO43- 5. Ca2+ i PO43- 6. H+ i SiO32- 7. Zn2+ i OH- 8. Mg2+ i CO32- 9. Ca 2+ i CO32-  

Номер слайду 11

Завдання 4. «ПРОЯВИ КМІТЛИВІСТЬ»

Номер слайду 12

І група Що зашифровано на малюнку?

Номер слайду 13

ІІ група Що зашифровано на малюнку?

Номер слайду 14

Художнику доручили ілюструвати підручник хімії для дев'ятикласників. Хімічні реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну він зобразив у такий спосіб. Оцініть, чи правильно художник змоделював хімічні реакції різних типів. Обґрунтуйте свій експертний висновок.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Творче завдання. Рольова гра «Я – хімік-технолог» І Група «Каталізатори» - Виробництво сульфатної кислоти починається з випалу піриту FeS2 – це перша стадія виробництва. ІІ Група «Окисники» - Друга стадія виробництва сульфатної кислоти – окиснення сульфур (IV ) оксиду до сульфур ( VI) оксиду. ІІІ Група «Відновники» - Третя стадія – одержання сульфатної кислоти.

Номер слайду 17

Завдання 1.Складіть рівняння реакції та вкажіть його тип за різними ознаками. 2. Обґрунтуйте умови здійснення реакції, фактори, що впливають на швидкість хімічної реакції.

Номер слайду 18

Відповідь І Група «Каталізатори» 1.Виробництво сульфатної кислоти починається з випалу піриту FeS2 – це перша стадія виробництва. 4FeS2 + 11О2 = 2Fe 2О3 + 8SО2↑, ΔН = –3420 кДж Реакція випалювання залізного колчедану є необоротньою, екзотермічною, гетерогенною, некаталітичною, окисно –відновною.

Номер слайду 19

Відповідь ІІ Група «Окисники» 1.Друга стадія виробництва сульфатної кислоти – окиснення сульфур (IV ) оксиду до сульфур ( VI) оксиду. 2SО2 + О2 ↔ 2SО3, ΔН = –198 кДж Реакція окиснення сульфур діоксиду є оборотною, екзотермічною, гомогенною, каталітичною, окисно - відновною.

Номер слайду 20

Відповідь . ІІІ Група «Відновники» 1. Третя стадія – одержання сульфатної кислоти. SО3 + Н 2О = Н 2SО4, ΔН = –132 кДж Реакція утворення сульфатної кислоти є необоротньою, екзотермічною, гетерогенною, без зміни ступеня окиснення .

Номер слайду 21

Завдання 6. «Навчаючи –вчуся» Самостійна робота Проставити ступені окиснення, розставити коефіцієнти в окисно- відновних реакціях.

Номер слайду 22

* Якщо ви не допустили помилок у розстановці коефіцієнтів методом електронного балансу - ви підготовлені до Якщо помилки допущені, перечитайте розділ «Хімічні реакції» і пройдіть уважно §§ 11-15 від початку , зверніть увагу на кожне правило. контрольної роботи.

Номер слайду 23

Домашнє завдання Повторити §§11-15, виконати завдання №129 (в,г) для (ІІІ і ІVрівнів)

Номер слайду 24

Знайти і записати рівняння реакції до досліду «Невидимі чорнила». 2) Визначити до якого типу воно відноситься. Завдання для тих, хто цікавиться хімією «Школа хімічної магії»

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Наконечна Людмила Ігорівна
    Цікава, творча робота. Дякую, використаю на уроці.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
23 липня 2018
Переглядів
3684
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку