Презентація до узагальнюючого уроку "Хімічні реакції". Метою якої є візуально доповнити урок, економити час під час виконання завдань та перевірки результатів.Більшість слайдів містять інформацію про завдання, які повинні виконуватися учнями на уроці. Слайди №№8,18,19,20 містять відповіді на завдання і дають можливість швидко організувати перевірку знань учнів, вказати на помилки.
Реакція під час перебігу якої з декількох речовин утворюється одна - Реакція, між двома складними речовинами, в результаті якої утворюються дві нові складні речовини - Зміна концентрації речовини за одиницю часу - Кількість теплоти, що виділяється або поглинається під час хімічної реакції - Рівняння, у якому вказано тепловий ефект - Стан, коли швидкість прямої реакції дорівнює швидкості зворотної реакції - Біологічний каталізатор - Атом, молекула або йон, які приєднують електрони- Атом, молекула або йон, які віддають електрони-
Класифікація хімічних реакцій За зміною кількості вихідних і кінцевих речовин Реакції сполучення Реакції розкладу Реакції заміщення Реакції обміну За тепловим ефектом Екзотермічні Ендотермічні За участю каталізатора Каталітичні Некаталітичні За напрямом протікання Оборотні Необоротні За ознакою зміни ступеня окиснення атомів Окисно- відновні Без зміни ступеня окиснення За агрегатним станом Гомогенні Гетерогенні
Творче завдання. Рольова гра «Я – хімік-технолог» І Група «Каталізатори» - Виробництво сульфатної кислоти починається з випалу піриту FeS2 – це перша стадія виробництва. ІІ Група «Окисники» - Друга стадія виробництва сульфатної кислоти – окиснення сульфур (IV ) оксиду до сульфур ( VI) оксиду. ІІІ Група «Відновники» - Третя стадія – одержання сульфатної кислоти.
Відповідь І Група «Каталізатори» 1.Виробництво сульфатної кислоти починається з випалу піриту FeS2 – це перша стадія виробництва. 4FeS2 + 11О2 = 2Fe 2О3 + 8SО2↑, ΔН = –3420 кДж Реакція випалювання залізного колчедану є необоротньою, екзотермічною, гетерогенною, некаталітичною, окисно –відновною.