Хід уроку. I. Організаційний момент Доброго дня! Сьогодні на уроці алгебри, як і завжди, я розраховую на вашу підтримку та допомогу. Генрі Форд говорив: «Збиратись разом – це початок. Триматись разом – це прогрес. Працювати разом – це успіх.» Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ! на сьогоднішньому уроці. Ми з вами вдосконалимо ваші знання по темі “Формули скороченого множення”. У вас у кожного лежить листок самоконтролю, де визначенні ті завдання, за які ви поставите собі бали, цей листок ви здасте в кінці уроку.
II. Перевірка домашнього завдання. III. Актуалізація опорних вмінь і знань 1. Конкурс «Згадай»𝑎2− 𝑏2=(𝑎−𝑏)(𝑎+𝑏)(𝑎+𝑏)2= a2+2ab+𝑏2𝑎3−𝑏3=(𝑎−𝑏)(𝑎2+𝑎𝑏+𝑏2)(𝑎−𝑏)2=𝑎2−2𝑎𝑏+𝑏2𝑎3+𝑏3=(𝑎+𝑏)(𝑎2−𝑎𝑏+𝑏2)(𝑎+𝑏)3=𝑎3+3𝑎2𝑏+3𝑎𝑏2+𝑏3(𝑎−𝑏)3=𝑎3−3𝑎2𝑏+3𝑎𝑏2−𝑏3(𝑎+𝑏+𝑐)2= 𝑎2+𝑏2+𝑐2+2𝑎𝑏+2𝑎𝑐+2𝑏𝑐 Відповідь: 1 5 3 7 4 8 2 6
IV. Розв’язування вправ2. Конкурс «Заповнити пропущені місця»Лист№1 Лист№2 Лист№3{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A} −𝟐 +𝟐=𝒂𝟐−(𝟑𝒂+ )𝟐= + +𝟒𝟗𝒂𝟐− =( −𝟒𝒄)(𝒂+ )𝟖− =(𝟐−𝒂)(𝟒+ +𝒂𝟐){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}( −𝟓)𝟐=𝒂𝟐− + −𝟗=(𝒂− )( +𝟑)(𝒂𝒙+ )𝟐= +𝟐𝒂𝒙+ 𝒂𝟑+ =( +𝟑)( −𝟑𝒂+ ){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}( +𝒃)𝟐=𝒄𝟐+ +(𝟑𝒙− )𝟐=𝟗𝒙𝟐− +𝟏(𝟐𝒙−𝟑𝒚)( + )=𝟒𝒙𝟐−𝟔𝟒− =(𝟒−𝒚)( + + ){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A} 𝒂 𝒂 𝟒 𝟏𝟔𝒄𝟐 𝒂 𝟒𝒄 𝟕 𝟗𝒂𝟐 𝟒𝟐𝒂 𝒂𝟑 𝟐𝒂 𝒂 𝟏𝟎𝒂 𝟐𝟓 𝒃 𝒂𝟐𝒙𝟐 𝒃𝟐 𝒂𝟐 𝟑 𝒂 𝟐𝟕 𝒂 𝒂𝟐 𝟗 𝒄 𝟐𝒄𝒃 𝒃𝟐 𝟐𝒙 𝟑𝒚 𝟗𝒚𝟐 𝟏 𝟔𝒙 𝒚𝟑 𝟏𝟔 𝟒𝒚 𝒚𝟐
Лист№4 Лист№5 Лист№6{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}(𝒂+ )𝟐=𝒂𝟐+𝟐𝒂𝒎+( −𝟑𝒃𝒙)𝟐= −𝟔𝒂𝒃𝒙+ 𝟒𝒂− +𝟑𝒙=𝟏𝟔𝒂𝟐−𝒂𝟑+ =( +𝒃)( −𝒂𝒃+ ){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A} +𝟓 −𝟓=𝒚𝟐−(𝟐𝒙− )𝟐= − +𝟐𝟓𝒂𝟐− =( −𝟑𝒃)(𝒂+ )𝟔𝟒𝟏𝟐𝟓− =(𝟒𝟓−𝒎)( +𝟒𝟓𝒎+ ){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A} − 𝟑𝒂+𝟗𝒃=𝟗𝒂𝟐− (𝟐𝒃+ )𝟐= + +𝟖𝟏 −𝟒𝒙𝟐=(𝟓𝒚− )( + )𝒃𝟑− =(𝒃−𝟑)( +𝟑𝒃+ ){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A} 𝒎 𝒎𝟐 𝟑𝒙 𝟒𝒂 𝟗𝒙𝟐 𝒂 𝒂𝟐 𝟗𝒃𝟐𝒙𝟐 𝒃𝟑 𝒂 𝒂𝟐 𝒃𝟐 𝒚 𝒚 𝟐𝟓 𝟗𝒃𝟐 𝒂 𝟑𝒃 𝟓 𝟒𝒙𝟐 𝟐𝟎𝒙 𝒎𝟑 𝟏𝟔𝟐𝟓 𝒎𝟐 𝟑𝒂 𝟗𝒃 𝟖𝟏𝒃𝟐 𝟐𝟓𝒚𝟐 𝟐𝒙 𝟓𝒚 𝟐𝒙 𝟗 𝟒𝒃𝟐 𝟑𝟔𝒃 𝟐𝟕 𝒃𝟐 𝟗
3. Конкурс «Математичне лото» Пропонується набір виразів та математичних знаків, із яких треба скласти правильну рівність1. (𝑥−4𝑦2)2= ;+ ; 𝑥2;−" “ 8𝑥𝑦;𝑥; 16𝑦2;4𝑦22. (𝑎−3𝑏)2= ; −; +; 𝑎2; 9𝑏2;3𝑎𝑏;6𝑎𝑏; 6𝑏23. (𝑝+6)2= ;− ; + ; 𝑝2; 2𝑝; 6𝑝2;12𝑝;12;4. (5+𝑧)2= ; +;−;10; 10𝑧;25;5𝑧; 𝑧2;2𝑧;5. (6𝑥−𝑦)2= ;− ; +; 36𝑥2; 6𝑥𝑦; 𝑦2;12𝑥𝑦;𝑦; 2𝑦26. (7−𝑦)2= ;− ; +;2𝑦 ; 𝑦2 ;14𝑦;7𝑦;49; 14𝑦2
4. Конкурс «Знайти відповідність і прочитати зашифроване слово» {68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}1𝑥2−2𝑥𝑦+𝑦2 О𝑥2−𝑦22𝑥3−𝑦3 Ь𝑥2+2𝑥𝑦+𝑦23(𝑥+𝑦)(𝑥2−𝑥𝑦+𝑦2)Н(𝑥−𝑦)24𝑦2−𝑥2І(𝑥−𝑦)(𝑥2+𝑥𝑦+𝑦2)5𝑥2−4𝑥𝑦+4𝑦2 Л(𝑥+𝑦)36(𝑥−𝑦)(𝑥+𝑦)К𝑥3+𝑦37(𝑥+𝑦)(𝑥2+2𝑥𝑦+𝑦2)П(𝑥−2𝑦)28(𝑥+𝑦)2 О(𝑦−𝑥)(𝑦+𝑥){68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}1 О2 Ь3 Н4І5 Л6 К7 П8 О{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}12345678 НІКОПОЛЬ
4. Завдання кожній групі: Розв’яжіть рівняння і знайдіть відповідність {68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}1(𝑥−6)2−(𝑥−5)(𝑥+5)=791124 ЛИ29𝑥𝑥+6−3𝑥+12=124 КО316𝑦2−𝑦+(4𝑦−5)2=033,125 ЦЯ4(𝑥−7)2+3=(𝑥−2)(𝑥+2)40 ЗАЦ5(2−𝑥)2−𝑥𝑥+1,5=45−1,5 СТО62𝑥−32𝑥+3+8𝑥=7𝑥+4𝑥269 ТВА{68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}11 ЛИ22 КО33 ЦЯ44 ЗАЦ55 СТО66 ТВА{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}123456−1,5сто 3,125ця124ли 4ко 0зац 9тва
5. Індивідуальне завдання для кожної групи 1. Спростити вираз𝑥+5𝑥2−5𝑥+25+5𝑥−5𝑥+52. Довести, що при кожному цілому значені n значення виразу ділиться на 32𝑛+12𝑛−1−𝑛+12−𝑛−1 3. Довести, що значення виразу не залежить від значення m(𝑚−2)2+(𝑚+2)2−2𝑚−4𝑚+4 4. Розв’яжіть рівняння(2𝑥−1)2+|2𝑥−1|=4𝑥𝑥−1+8 5. Довести тотожність(𝑝2−𝑐)2+2𝑝2−𝑐𝑝2+𝑐+(𝑝2+𝑐)2=4𝑝4 6. При якому значенні m корінь рівняння дорівнює 0,256𝑥2+𝑥+2𝑥2−2𝑥+4=𝑥(𝑥2+6𝑥+𝑚)
IV. Тест «Вірно не вірно» {68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}I - Варіант. II- Варіант14𝑎2−9𝑏2=(2𝑎−3𝑏)(2𝑎+3𝑏)4𝑥2−1=(2𝑥−1)22(𝑎+𝑏)2−1=(𝑎+𝑏−1)(𝑎+𝑏+1)(𝑥−𝑦)2−𝑐2=(𝑥−𝑦−𝑐)(𝑥−𝑦+𝑐)3(2𝑎+3𝑏)2=4𝑎2−12𝑎𝑏+9𝑏2(𝑥+2𝑦)2=𝑥2+4𝑦24(3𝑏−2𝑎)2=9𝑏2−4𝑎2(𝑥−2𝑦)2=𝑥2+4𝑥𝑦+4𝑦25(𝑚+4𝑛)2=𝑚2+8𝑚𝑛+16𝑛2(𝑎−𝑏)2=(𝑏−𝑎)2{68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}I - Варіант. II- Варіант12345
{68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}I - Варіант. II- Варіант6(𝑎+𝑏)2=(𝑎−𝑏)227𝑎3−1=(3𝑎+1)(9𝑎2−3𝑎+1)78𝑥3+1=(2𝑥−1)(4𝑥2+2𝑥+1)(3𝑚−𝑛)2=9𝑚2−6𝑚𝑛+𝑛2864𝑎2−𝑏3=(4𝑎−𝑏)(16𝑎2+4𝑎𝑏+𝑏2)𝑐3−8𝑑3=(𝑐−2𝑑)(𝑐2+2𝑐𝑑+4𝑑2)9𝑦2−10𝑦+25=(𝑦+5)2𝑏2−6𝑏+𝑎=(𝑏−3)2{68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}I - Варіант. II- Варіант6789 Додаткове завдання:(𝑎−𝑏−𝑐)2; (𝑎+𝑏−𝑐)2; (𝑎−𝑏+𝑐)2.
V. Домашнє завдання. VI. Підсумок уроку Мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялись золотими монетами, не стали багатими. Але якщо вони обмінялись думками, то кожен з них став вдвоє багатшим. Адже обидва тепер стали розумнішими». Це притча проста, але зміст її глибокий. Обмінюючись думками, ідеями, досвідом, знаннями люди нічого не втрачають, але багато чого набувають – нових знань. Ось і ви сьогодні обмінялись досвідом, удосконалили свої знання. Бажаю вам успіхів в освоєнні алгебраїчного океану знань. Урок закінчено.
Прізвище, ім'я:____________________________Лист самооцінки {5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Кільк. балів. Набрав балів1 Домашнє завдання0-32 Конкурс «Згадай»0-73 Конкурс «Заповни пропущене»0-44 Конкурс «Математичне лото»0-15 Знайти відповідність0-86 Тест «Вірно не вірно»0-9{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Оцінка32 б30-31 б27-29 б 24-26 б20-23 б17-19 б121110987