Презентація до узагальнюючого уроку з теми "Формули скороченого множення"

Про матеріал
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Розкладання многочленів на множники. Формули скороченого множення».
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель математики ліцею №15 НМРЧерниш Майя Леонідівна. Формули скороченого множення

Номер слайду 2

Мета: Удосконалити вміння учнів застосовувати формули скороченого множення для перетворення виразів. Виховувати культуру математичних записів і математичного мовлення. Розвивати кмітливість, наполегливість, логічне мовлення.

Номер слайду 3

Хід уроку. I. Організаційний момент Доброго дня! Сьогодні на уроці алгебри, як і завжди, я розраховую на вашу підтримку та допомогу. Генрі Форд говорив: «Збиратись разом – це початок. Триматись разом – це прогрес. Працювати разом – це успіх.» Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ! на сьогоднішньому уроці. Ми з вами вдосконалимо ваші знання по темі “Формули скороченого множення”. У вас у кожного лежить листок самоконтролю, де визначенні ті завдання, за які ви поставите собі бали, цей листок ви здасте в кінці уроку.

Номер слайду 4

II. Перевірка домашнього завдання. III. Актуалізація опорних вмінь і знань 1. Конкурс «Згадай»𝑎2− 𝑏2=(𝑎−𝑏)(𝑎+𝑏)(𝑎+𝑏)2= a2+2ab+𝑏2𝑎3−𝑏3=(𝑎−𝑏)(𝑎2+𝑎𝑏+𝑏2)(𝑎−𝑏)2=𝑎2−2𝑎𝑏+𝑏2𝑎3+𝑏3=(𝑎+𝑏)(𝑎2−𝑎𝑏+𝑏2)(𝑎+𝑏)3=𝑎3+3𝑎2𝑏+3𝑎𝑏2+𝑏3(𝑎−𝑏)3=𝑎3−3𝑎2𝑏+3𝑎𝑏2−𝑏3(𝑎+𝑏+𝑐)2= 𝑎2+𝑏2+𝑐2+2𝑎𝑏+2𝑎𝑐+2𝑏𝑐 Відповідь: 1 5 3 7 4 8 2 6

Номер слайду 5

IV. Розв’язування вправ2. Конкурс «Заповнити пропущені місця»Лист№1 Лист№2 Лист№3{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}   −𝟐   +𝟐=𝒂𝟐−(𝟑𝒂+   )𝟐=         +        +𝟒𝟗𝒂𝟐−           =(     −𝟒𝒄)(𝒂+     )𝟖−       =(𝟐−𝒂)(𝟒+        +𝒂𝟐){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}(    −𝟓)𝟐=𝒂𝟐−          +     −𝟗=(𝒂−    )(    +𝟑)(𝒂𝒙+    )𝟐=           +𝟐𝒂𝒙+      𝒂𝟑+       =(     +𝟑)(      −𝟑𝒂+      ){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}(    +𝒃)𝟐=𝒄𝟐+         +(𝟑𝒙−    )𝟐=𝟗𝒙𝟐−       +𝟏(𝟐𝒙−𝟑𝒚)(       +       )=𝟒𝒙𝟐−𝟔𝟒−      =(𝟒−𝒚)(       +        +      ){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}   𝒂   𝒂  𝟒 𝟏𝟔𝒄𝟐 𝒂  𝟒𝒄 𝟕 𝟗𝒂𝟐  𝟒𝟐𝒂 𝒂𝟑    𝟐𝒂 𝒂 𝟏𝟎𝒂  𝟐𝟓  𝒃 𝒂𝟐𝒙𝟐 𝒃𝟐 𝒂𝟐  𝟑  𝒂  𝟐𝟕  𝒂 𝒂𝟐  𝟗  𝒄  𝟐𝒄𝒃 𝒃𝟐 𝟐𝒙 𝟑𝒚 𝟗𝒚𝟐  𝟏  𝟔𝒙 𝒚𝟑 𝟏𝟔 𝟒𝒚 𝒚𝟐 

Номер слайду 6

Лист№4 Лист№5 Лист№6{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}(𝒂+     )𝟐=𝒂𝟐+𝟐𝒂𝒎+(     −𝟑𝒃𝒙)𝟐=     −𝟔𝒂𝒃𝒙+         𝟒𝒂−            +𝟑𝒙=𝟏𝟔𝒂𝟐−𝒂𝟑+      =(    +𝒃)(       −𝒂𝒃+       ){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}     +𝟓     −𝟓=𝒚𝟐−(𝟐𝒙−    )𝟐=       −        +𝟐𝟓𝒂𝟐−         =(     −𝟑𝒃)(𝒂+       )𝟔𝟒𝟏𝟐𝟓−        =(𝟒𝟓−𝒎)(        +𝟒𝟓𝒎+       ){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}       −      𝟑𝒂+𝟗𝒃=𝟗𝒂𝟐− (𝟐𝒃+     )𝟐=       +        +𝟖𝟏 −𝟒𝒙𝟐=(𝟓𝒚−       )(       +      )𝒃𝟑−       =(𝒃−𝟑)(      +𝟑𝒃+    ){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A} 𝒎 𝒎𝟐  𝟑𝒙  𝟒𝒂 𝟗𝒙𝟐  𝒂 𝒂𝟐 𝟗𝒃𝟐𝒙𝟐 𝒃𝟑  𝒂 𝒂𝟐 𝒃𝟐  𝒚  𝒚 𝟐𝟓 𝟗𝒃𝟐  𝒂  𝟑𝒃  𝟓 𝟒𝒙𝟐  𝟐𝟎𝒙 𝒎𝟑 𝟏𝟔𝟐𝟓 𝒎𝟐  𝟑𝒂  𝟗𝒃 𝟖𝟏𝒃𝟐 𝟐𝟓𝒚𝟐  𝟐𝒙  𝟓𝒚  𝟐𝒙   𝟗 𝟒𝒃𝟐   𝟑𝟔𝒃  𝟐𝟕 𝒃𝟐  𝟗 

Номер слайду 7

3. Конкурс «Математичне лото» Пропонується набір виразів та математичних знаків, із яких треба скласти правильну рівність1. (𝑥−4𝑦2)2=  ;+ ; 𝑥2;−" “ 8𝑥𝑦;𝑥; 16𝑦2;4𝑦22. (𝑎−3𝑏)2=  ;  −; +;  𝑎2;           9𝑏2;3𝑎𝑏;6𝑎𝑏; 6𝑏23. (𝑝+6)2= ;− ; + ; 𝑝2; 2𝑝; 6𝑝2;12𝑝;12;4. (5+𝑧)2= ; +;−;10; 10𝑧;25;5𝑧; 𝑧2;2𝑧;5. (6𝑥−𝑦)2= ;− ; +; 36𝑥2; 6𝑥𝑦; 𝑦2;12𝑥𝑦;𝑦; 2𝑦26. (7−𝑦)2= ;− ; +;2𝑦 ; 𝑦2 ;14𝑦;7𝑦;49; 14𝑦2 

Номер слайду 8

Відповідь:1. 𝒙𝟐−𝟖𝒙𝒚+𝟏𝟔𝒚𝟐2. 𝒂𝟐−𝟔𝒂𝒃+𝟗𝒃𝟐3. 𝒑𝟐+𝟏𝟐𝒑+𝟑𝟔4. 𝟐𝟓+𝟏𝟎𝒛+𝒛𝟐5. 𝟑𝟔𝒙𝟐−𝟏𝟐𝒙𝒚+𝒚𝟐6. 𝟒𝟗−𝟏𝟒𝒚+𝒚𝟐 

Номер слайду 9

4. Конкурс «Знайти відповідність і прочитати зашифроване слово» {68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}1𝑥2−2𝑥𝑦+𝑦2 О𝑥2−𝑦22𝑥3−𝑦3 Ь𝑥2+2𝑥𝑦+𝑦23(𝑥+𝑦)(𝑥2−𝑥𝑦+𝑦2)Н(𝑥−𝑦)24𝑦2−𝑥2І(𝑥−𝑦)(𝑥2+𝑥𝑦+𝑦2)5𝑥2−4𝑥𝑦+4𝑦2 Л(𝑥+𝑦)36(𝑥−𝑦)(𝑥+𝑦)К𝑥3+𝑦37(𝑥+𝑦)(𝑥2+2𝑥𝑦+𝑦2)П(𝑥−2𝑦)28(𝑥+𝑦)2 О(𝑦−𝑥)(𝑦+𝑥){68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}1 О2 Ь3 Н4І5 Л6 К7 П8 О{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}12345678 НІКОПОЛЬ

Номер слайду 10

4. Завдання кожній групі: Розв’яжіть рівняння і знайдіть відповідність {68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}1(𝑥−6)2−(𝑥−5)(𝑥+5)=791124 ЛИ29𝑥𝑥+6−3𝑥+12=124 КО316𝑦2−𝑦+(4𝑦−5)2=033,125 ЦЯ4(𝑥−7)2+3=(𝑥−2)(𝑥+2)40 ЗАЦ5(2−𝑥)2−𝑥𝑥+1,5=45−1,5 СТО62𝑥−32𝑥+3+8𝑥=7𝑥+4𝑥269 ТВА{68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}11 ЛИ22 КО33 ЦЯ44 ЗАЦ55 СТО66 ТВА{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}123456−1,5сто 3,125ця124ли 4ко 0зац 9тва 

Номер слайду 11

5. Індивідуальне завдання для кожної групи 1. Спростити вираз𝑥+5𝑥2−5𝑥+25+5𝑥−5𝑥+52. Довести, що при кожному цілому значені n значення виразу ділиться на 32𝑛+12𝑛−1−𝑛+12−𝑛−1 3. Довести, що значення виразу не залежить від значення m(𝑚−2)2+(𝑚+2)2−2𝑚−4𝑚+4 4. Розв’яжіть рівняння(2𝑥−1)2+|2𝑥−1|=4𝑥𝑥−1+8 5. Довести тотожність(𝑝2−𝑐)2+2𝑝2−𝑐𝑝2+𝑐+(𝑝2+𝑐)2=4𝑝4 6. При якому значенні m корінь рівняння дорівнює 0,256𝑥2+𝑥+2𝑥2−2𝑥+4=𝑥(𝑥2+6𝑥+𝑚)  

Номер слайду 12

IV. Тест «Вірно не вірно» {68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}I - Варіант. II- Варіант14𝑎2−9𝑏2=(2𝑎−3𝑏)(2𝑎+3𝑏)4𝑥2−1=(2𝑥−1)22(𝑎+𝑏)2−1=(𝑎+𝑏−1)(𝑎+𝑏+1)(𝑥−𝑦)2−𝑐2=(𝑥−𝑦−𝑐)(𝑥−𝑦+𝑐)3(2𝑎+3𝑏)2=4𝑎2−12𝑎𝑏+9𝑏2(𝑥+2𝑦)2=𝑥2+4𝑦24(3𝑏−2𝑎)2=9𝑏2−4𝑎2(𝑥−2𝑦)2=𝑥2+4𝑥𝑦+4𝑦25(𝑚+4𝑛)2=𝑚2+8𝑚𝑛+16𝑛2(𝑎−𝑏)2=(𝑏−𝑎)2{68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}I - Варіант. II- Варіант12345

Номер слайду 13

{68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}I - Варіант. II- Варіант6(𝑎+𝑏)2=(𝑎−𝑏)227𝑎3−1=(3𝑎+1)(9𝑎2−3𝑎+1)78𝑥3+1=(2𝑥−1)(4𝑥2+2𝑥+1)(3𝑚−𝑛)2=9𝑚2−6𝑚𝑛+𝑛2864𝑎2−𝑏3=(4𝑎−𝑏)(16𝑎2+4𝑎𝑏+𝑏2)𝑐3−8𝑑3=(𝑐−2𝑑)(𝑐2+2𝑐𝑑+4𝑑2)9𝑦2−10𝑦+25=(𝑦+5)2𝑏2−6𝑏+𝑎=(𝑏−3)2{68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}I - Варіант. II- Варіант6789 Додаткове завдання:(𝑎−𝑏−𝑐)2;  (𝑎+𝑏−𝑐)2;  (𝑎−𝑏+𝑐)2.  

Номер слайду 14

V. Домашнє завдання. VI. Підсумок уроку Мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялись золотими монетами, не стали багатими. Але якщо вони обмінялись думками, то кожен з них став вдвоє багатшим. Адже обидва тепер стали розумнішими». Це притча проста, але зміст її глибокий. Обмінюючись думками, ідеями, досвідом, знаннями люди нічого не втрачають, але багато чого набувають – нових знань. Ось і ви сьогодні обмінялись досвідом, удосконалили свої знання. Бажаю вам успіхів в освоєнні алгебраїчного океану знань. Урок закінчено.

Номер слайду 15

Прізвище, ім'я:____________________________Лист самооцінки {5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Кільк. балів. Набрав балів1 Домашнє завдання0-32 Конкурс «Згадай»0-73 Конкурс «Заповни пропущене»0-44 Конкурс «Математичне лото»0-15 Знайти відповідність0-86 Тест «Вірно не вірно»0-9{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Оцінка32 б30-31 б27-29 б 24-26 б20-23 б17-19 б121110987

zip
Пов’язані теми
Алгебра, 7 клас, Презентації
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Застосування різних способів розкладання многочлена на множники
Додано
22 червня 2023
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку