Презентація до відкритого уроку на тему "Похідна та її застосування"

Про матеріал
Презентація до відкритого уроку з алгебри для 10 класу на тему "Похідна та її застосування".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА«Похідна та її застосування»

Номер слайду 2

Лише диференціальне числення дає можливість природознавству зображати математично не тільки стан, але і процес руху Фрідріх Енгельс. Архімед (287 – 212 до н. е.) - великий вчений. Першовідкривач багатьох фактів і методів математики і механіки, блискучий інженер. Архімед побудував дотичну до спіралі, що носить його ім'я.

Номер слайду 3

Більш загальним і важливим для розвитку диференціального числення був метод побудови дотичних Ферма. П'єр Ферма (1601 – 1665 рр.) – французький математик і юрист. У 1638 році П'єр Ферма, використовуючи алгебраїчні методи, сформулював необхідну умову існування в точці екстремуму. На сучасній мові вона звучить так: якщо похідна в точці дорівнює нулю або не існує, то в цій точці функція має екстремум.

Номер слайду 4

Ісаак Ньютон (1643-1727) – один з творців диференціального обчислення. Ньютон ввів поняття похідної, вивчаючи закони механіки, тим самим розкрив її механічний зміст. Лейбніц Готфрід Фрідріх (1646 – 1716) – великий німецький учений, філософ, математик, фізик, юрист, мовознавець, Лейбніц прийшов до поняття похідної, вирішуючи задачу проведення дотичної до довільної лінії, пояснивши цим її геометричний зміст

Номер слайду 5

Лагранж, Жозеф (1736-1813), французький математик і механік. Термін «похідна» вперше зустрічається у француза Луї Арбогаста. Цим терміном став користуватися Лагранж, який і ввів позначення у' і f '(x). Поняття похідної зустрічається також у Р. Декарта (1596-1650), французького математика Ж. Роберваля (1602-1675), англійського вченого Д. Грегорі (1638-1675), в роботах В. Барроу (1630-1677). Великий внесок у вивчення диференціального числення внесли Лопиталь (1661-1704), Бернуллі (1744-1807), Гаусс (1777-1855), Коші (1789-1857).

Номер слайду 6

Фізика:ω(t) = ϕ′(t) — кутова швидкість — похідна від кута повороту;a(t) = ω′(t) — кутове прискорення — похідна від кутової швидкості;I(t) = q′(t) — сила струму — похідна від кількості електрики;N(t) = A′(t) — потужність — похідна від роботи;C(t) = Q′(t) — теплоємність — похідна від кількості теплоти;P(t) = V′(t) — продуктивність праці — похідна від обсягу продукції. Хімія та біологія швидкість хімічної реакції в даний момент часу v(t) = p'(t); y ′= P(t) = x ′ (t) - продуктивність життєдіяльності популяції в момент часу t, де у = x(t) – залежність між кількістю мікроорганізмів у і часом t її розмноження. Довжина кола – це похідна від площі круга за радіусом lкола =S′ (R). Успіхи в навчанні? Похідна зростання знань. Похідна у житті та науках

Номер слайду 7

Вправа «Контейнер»Необхідно вказати номера правильно записаних формул і серед них вибрати ті, що виражають правила диференціювання.

Номер слайду 8

Вправа «Знайди пару»

Номер слайду 9

Готуємося до НМТ1. Обчисліть значення похідної функції.𝑓𝑥=2𝑥3−5 у точціx0 = − 1 Розв’язання:𝑓′ (𝑥) =6𝑥2 𝑓′ (-1) = 6 х (−1)2 = 6 

Номер слайду 10

2. Матеріальна точка рухається прямолінійно за законом x(t) = 𝟔𝒕𝟐, де 𝐭 - координати точки, t-час. За якою формулою визначають швидкість v(t) матеріальної точки в будь-який момент часу t? Розв’язання:x' (t) =12t. V(t) = 12t

Номер слайду 11

3. Укажіть похідну функції f(𝑥)=2𝑥−3𝑥  Розв’язання: f ' (x) = 2𝑥−3′× 𝑥 −2𝑥−3 × 𝑥′𝑥2=𝟐𝒙−𝟐𝒙+𝟑𝒙𝟐=𝟑𝒙𝟐 

Номер слайду 12

4. Знайдіть значення похідної функції fx=4 𝑐𝑜𝑠𝑥+5 у точці 𝑥0=𝜋2   Розв’язання:f ′(𝑥)=−4 𝑠𝑖𝑛𝑥 + 0 = −4 𝑠𝑖𝑛𝑥f ′(𝜋2) =− 4 sin 𝜋2 = −4  

Номер слайду 13

Розв’язання: y'(x) = 2 + (−sinx)=2−sinx 5. Знайдіть похідну функції y = 2x + cosx

Номер слайду 14

6. Знайдіть похідну функціїf (𝑥)=sin(2x−1)  Розв’язання:f ′(𝑥)=cos(2x −1)×(2𝑥−1)′=cos2𝑥−1×2=2cos⁡(2𝑥−1) 

Номер слайду 15

Приклади задач:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} (0; 100)100(100; +∞)f (x)+0–f (x)39000  max Задача1. Підприємство виробляє х одиниць деякої однорідної продукції в місяць. Встановлено, що залежність фінансового накопичення підприємства від обсягу випуску виражається формулою f(x) = – 0,02x3 + 600x – 1000. Дослідити потенціал підприємства. Розв’язання: Функція досліджується за допомогою похідної. f ′(x) = (– 0,02x3 + 600x – 1000)′ = -0,02∙3х2 + 600=-0,06х2 + 6000;-0,06х2 + 600 = 0 х2 = 600: 0,06  х2 =10000  х= 100, але -100 не підходить, тому: Задача1. Підприємство виробляє х одиниць деякої однорідної продукції в місяць. Встановлено, що залежність фінансового накопичення підприємства від обсягу випуску виражається формулою f(x) = – 0,02x3 + 600x – 1000. Дослідити потенціал підприємства. Висновок: Фінансові накопичення підприємства зростають зі збільшенням обсягу виробництва до 100 одиниць, при х =100 вони досягають максимуму і обсяг накопичення дорівнює 39000 грошових одиниць. Подальше зростання виробництва призводить до скорочення фінансових накопичень. Отримуємо, що при х =100 функція досягає максимум. Похідна у майбутній професії

Номер слайду 16

Задача 2. Автомобіль наближається до мосту з початковою швидкістю 72 км/год (20 м/с). Біля мосту висить дорожній знак «36 км/год». За 7 сек до в'їзду на міст водій натиснув на гальмівну педаль. Чи з дозволеною швидкістю автомобіль в'їхав на міст, якщо гальмівний шлях визначається формулою s = (20t - t2)м/с?Розв’язання: v = s'(t) = (20t - t2)′ = 20 – 2t  s'(7) = 20 - 2∙7 = 6 (м/c)  v = 6 (м/с). Швидкість дозволена, так як менше 10(м/с). У нас тепер немає сумнівів про корисність похідної. Висновок: підготовленими матеріалами ми показали на прикладах застосування похідної.

Номер слайду 17

Задача 1. Обсяг продукції u, вироблений бригадою робітників, може бути описаний рівнянням u = -5/6t3 + 15/2t2 + 100t + 50 (од.) , 1< t <8, де t — робочий час у годинах. Обчислити продуктивність праці та швидкість її зміни через дві години після початку роботи.

Номер слайду 18

Задача 2. На рисунку наведено графік функції, що описує процес роботи деякого виробництва. Використовуючи рисунок, визначте:а) критичні точки цієї функції;б) проміжки зростання і спадання;в) точки максимуму і мінімуму.

Номер слайду 19

Підведення підсумків заняття. Закінчить одну з фраз:1. Сьогодні я дізнався…2. Було цікаво…3. Було важко…4. Я виконував завдання…5. Тепер я можу…6. Я навчився…7. Я зміг…8. Мені захотілося…

Номер слайду 20

Домашнє завдання. О. С. Істер. Математика. Рівень стандарту. Видавництво Генеза, 2018 р., § 22, №22.10; §23 №23.4; §24 №24.18 Завдання для високого рівня. Задача. Витрати на виробництво продукції обсягу х задаються функцією u = -5/6t3 + 15/2t2 + 100t + 50 (од.). Виробник реалізує продукцію за ціною 25 ум.од. Знайдіть максимальний прибуток R і відповідний обсяг продукції х.

pptx
Пов’язані теми
Алгебра, 10 клас, Презентації
Додано
14 серпня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку