Перетворення коренів. Дії над коренями. Урок-іменини Михайла

Про матеріал

Даний урок має на меті застосовувати властивості арифметичного кореня n-го степеня до перетворення виразів, зокрема виносити множник з-під знак кореня та вносити множник під знак кореня, звільнятися від ірраціональності в знаменнику дробу, порівнювати корені n-го степеня.


Перегляд файлу

Тема. Перетворення  коренів. Дії над коренями

Мета: * Удосконалити вміння застосовувати властивості арифметичного кореня n-го степеня до перетворення виразів, зокрема виносити множник з-під знак кореня та вносити множник  під знак кореня, звільнятися від ірраціональності в знаменнику дробу, порівнювати корені n-го степеня.

    * Розвивати вміння лаконічно й математично грамотно висловлювати свою думку; розвивати інтерес до математики.

    * Виховувати працьовитість, спостережливість позитивні риси характеру.

Обладнання: портрети відомих математиків; демонстраційні картки із завданнями; дидактичні матеріали.

Епіграф уроку

Математику вже тому

вчити треба, що вона розум

у порядок    приводить.

Михайло  Ломоносов

 

Тип уроку: формування вмінь і відпрацювання навичок

Хід уроку

  1.               Організація класу
  2.               Мотивація

В Україні доволі поширене ім’я Михайло. Багато відомих людей пронесли з гордістю це ім’я через усе своє життя. Серед них і всесвітньо відомі математики. Волинська земля дала світові Михайла Пилиповича Кравчука; на Київщині народився Михайло Михайлович Філіпов, а полтавчани пишаються своїми земляками Михайлом Єгоровичем Ващенком – Захарченком та Михайлом Васильовичем Остроградським.

Наш урок – іменини сьогодні присвячуємо імені Михайло, віддаючи шану людям науки, портрети яких ви бачите перед собою.

Їх життя було віддане математиці – цариці наук. Можливо, є якась таємниця, що пов’язує ім’я Михайло  з математикою? Про це ніхто не знає, а тому є проблема для цікавого дослідження.

Отже, на сьогоднішньому уроці, удосконалюючи вміння перетворення коренів, паралельно будемо говорити про відомих математиків – Михайлів.

Записуємо число – сьогодні 21 листопада –  і саме Луцька гімназія № 21 носить ім'я відомого математика Михайла Кравчука.

Повідомлення теми уроку   – Перетворення коренів. Дії над коренями

Для того, щоб добре працювати на уроці, потрібний відповідний настрій. Розпочнемо із вправи на увагу. Дивимось і запам'ятовуємо:

 

 

 

                              

 

  1. Перерахувати всі корені, які ви бачили
  2. У якій геометричній фігурі розміщений
  3. Якого кольору це коло?
  4. Квадратний корінь з якого числа знаходиться у квадраті?
  5. Якого кольору цей квадрат.

 

  1.               Перевірка домашнього завдання

 

На відкидній дошці записані відповіді до завдань 362 – називаємо їх і витираємо. На  дошці повинні залишитись декілька зайвих виразів із коренями

Із цифр під коренем складаємо число – 1880 – рік – це рік, у якому професор чистої математики Михайло Єгорович Ващенко-Захарченко зробив переклад відомої книги – «Начала» Евкліда. У цьому ж році вийшла його праця – «Історія математики», де він послідовно описав розвиток геометрії від часів Декарта і до моменту видання даної праці.

 

  1.               Актуалізація опорних знань.

Перейдемо до повторення основних властивостей коренів н-ого степеня.

Вправа «Утвори пару»

1

А

2

Б

3

В

4

Г

а

5

Д

6

Е

7

Є

8

Ж

 

Бліц-тестування.

А. Який з наведених виразів не має змісту?

  1)   ;   2) -;   3) .

Б. Значення якого з наведених виразів дорівнює 4?

   10) ;    9) ;   8) ;   7)   .

В. Обчисліть:

4) 0,2;   5) 0,4;    6) 0,04;    7) 0,02.

Г. Обчисліть значення виразу            

  0 )7,2 ;   1) 1,8 ;   2) 5,4;   3) 2,4;   4) 1,2;  5) 3,6   .      

Складіть правильні відповіді – повинні отримати 1840 – рік, коли вийшов у світ перший «Кобзар», саме тоді познайомилися і стали друзями на все життя всесвітньо відомий математик Михайло Остроградський та великий український поет Тарас Григорович Шевченко.

  1.               Застосування знань, умінь і навичок.

Розв’язування письмових вправ (за допомогою підручника)

 

№ 365 (1,2)

  1. Відповідь – 0 – схожа на монету – розповідь про ювілейні монети на честь Михайло Кравчука та Михайла Остроградського:

Миха́йло Острогра́дський — ювілейна монета номіналом 2 гривні, яку випустив Національний банк України, присвячена 200-річчю з дня народження видатного українського вченого-математика, академікап'яти академій (Паризької, Санкт-Петербурзької, Римської, Туринської та Американської) Михайла Васильовича Остроградського. Монету ввели в обіг 20 серпня 2001 року. Вона належить до серії«Видатні особистості України».

ювілейна  монета номіналом 2 гривні, випущенаНаціональним банком України. Присвячена математику, педагогу і громадському діячеві Михайлу Пилиповичу Кравчуку — академіку Академії наук України, автору фундаментальних праць з алгебри, математичного аналізу, теорії лінійних перетворень, теорій функцій тощо. Завдяки широкому колу наукових інтересів і результатам досліджень Михайло Кравчук став відомим не лише в Україні, а й поза її межами.

Монету було введено в обіг 20 вересня 2012 року. Вона належить до серії «Видатні особистості України».

Відповідь – 3 – складемо цифри – отримаємо 37 – у віці 37 років Михайло Кравчук став наймолодшим академіком Всеукраїнскьої академії наук. 29 червня 1929 року на засіданні Ради Академії його одноголосно було обрано дійсним членом ВУАН.

№ 373 (1)

Відповідь – три  – З числом 3 сьогодні ми пов  Михайла Михайловича Філіпова. Це відомий вчений енциклопедист. Видав три томи «Енциклопедичного словника». Що цікаво, він працював і на літературній ниві. Написав історичну повість «Остап». Михайло Михайлович хотів винайти прилад, який міг би знищити війну.

№ 907 (1)

Це завдання зі збірника ЗНО. Розв’язавши його ми взнаємо у якому віці Михайло остроградський поступив в Харківський університет, який згодом закінчив за 2 роки.

 

У нашому класі навчається учень, якого також звуть Михайлом. Чи знаєш ти, Михайле, що означає твоє ім'я?

(Послухаємо повідомлення про Михайла – що означає це ім'я та від якого слова походить)

Підсумки уроку

Урок-іменини відомих математиків- Михайлів. Історія знає ще багато відомих Михайлів – не лише у галузі математики – давайте назвемо кілька з них – Михайло Грушевський, … Михайло Ломоносов, Михайло Старицький, Михайло Коцюбинський, Михайло Стельмах ….

 

Домашнє завдання -

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Алгебра і початки аналізу (академічний рівень) 10 клас (Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Полонський В.Б., Якір М.С.)
Додано
11 січня
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку