Презентація до заняття: "Колір в комп'ютерній графіці"

Про матеріал
Презентація до заняття дисипліни "Комп'ютерна графіка" для студентів 1-2 курсу спеціальності Комп'ютерні науки. Підходить для вибіркового модулю "Комп'ютерна графіка" 10 клас. На занятті розглядаються типові колірні моделі та базові способи поєднання кольорів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Колір у комп’ютерній графіціПро природу світла й кольору. Графік кольорів. Атрибути кольору. Моделі кольору. Колірне коло

Номер слайду 2

Про природу світла й кольору. Світло як фізичне явище являє собою потік електромагнітних хвиль різної довжини й амплітуди. Око людини сприймає ці хвилі в діапазоні довжин приблизно від 350 до 780 нм. Колір - це характеристика сприйняття оком електромагнітних хвиль різної довжини, оскільки саме довжина хвилі визначає для ока видимий колір. Амплітуда, що визначає енергію хвилі (пропорційну квадрату амплітуди), відповідає за яскравість кольору.

Номер слайду 3

На рисунку схематично зображене око людини. Фоторецептори, розташовані на поверхні сітківки, відіграють роль приймачів світла. Кришталик - це своєрідна лінза, що формує зображення, а райдужна оболонка виконує роль діафрагми, регулюючи кількість світла, що пропускається усередину ока. Чутливі клітини ока неоднаково реагують на хвилі різної довжини. Інтенсивність світла є міра енергії світла, що впливає на око, а яскравість - це міра сприйняття оком цього впливу.

Номер слайду 4

Фоторецептори підрозділяються на два види: палички й колбочки. Палички є високочутливими елементами й працюють в умовах слабкого освітлення. Вони нечутливі до довжини хвилі й тому не "розрізняють" кольору. палички

Номер слайду 5

Колбочки мають вузьку спектральну криву й "розрізняють" кольори. Паличок існує тільки один тип, а колбочки підрозділяються на три види, кожний з яких чутливий до певного діапазону довжин хвиль. На рисунку представлено криві чутливості колбочок для всіх трьох видів. Найбільшою чутливістю володіють колбочки, що сприймають кольори зеленого спектра, небагато слабкіше - "червоні" колбочки й істотно слабкіше - "сині" .колбочки

Номер слайду 6

Якщо сприймане світло містить всі видимі довжини хвиль у приблизно рівних кількостях, то воно називається ахроматичним і при максимальній інтенсивності сприймається як біле, а при більш низьких інтенсивностях - як відтінки сірого кольору. Інтенсивність відбитого світла зручно розглядати в діапазоні від 0 до 1, і тоді нульове значення буде відповідати чорному кольору. Найбільш яскравим ахроматичним кольором є білий, найбільш темним - чорний. Можна помітити, що при максимальному зниженні насиченості тон (відношення до певного кольору спектру) відтінку стає невиразним. Ахроматичні кольори

Номер слайду 7

А які кольори називають хроматичними?

Номер слайду 8

Якщо ж світло містить довжини хвиль у нерівних пропорціях, то воно є хроматичним. Об'єкт, що відбиває світло, сприймається як кольоровий, якщо він відбиває або пропускає світло у вузькому діапазоні довжин хвиль. Точно так само й джерело світла сприймається як кольорове, якщо воно випускає хвилі у вузькому діапазоні довжин. При освітленні кольорової поверхні кольоровим джерелом світла можуть виходити досить різноманітні колірні ефекти.

Номер слайду 9

Атрибути кольору1. Яскравість. Кожен колір має кількісно вимірювані фізичні характеристики (спектральний склад, яскравість)Однаково насичені відтінки, що відносяться до одного і того ж кольору спектру, можуть відрізнятися один від одного ступенем яскравості. Наприклад, при зменшенні яскравості синій колір поступово наближається до чорного. Будь-який колір при максимальному зниженні яскравості стає чорним. Слід зазначити, що яскравість, як і інші колірні характеристики реального забарвленого об'єкту, значно залежать від суб'єктивних причин, обумовлених психологією сприйняття. Так, наприклад синій колір при сусідстві з жовтим здається більш яскравим.

Номер слайду 10

2. Насиченість. Два відтінки одного тону можуть відрізнятися ступенем блёклості. Наприклад, при зменшенні насиченості синій колір наближається до сірого. Насиченість або чистота, визначає ступінь повної виразності колірного тону. Чим більш насиченим колір тим більше він відрізняється від ахроматичного кольору.

Номер слайду 11

3. Тон кольору. Тон - сукупність колірних відтінків, схожих одним і тим же кольором спектру. Будь-який хроматичний колір може бути віднесений до будь-якого певного спектрального кольору. Відтінки, подібні до одного і того ж кольору спектру (але розрізняються, наприклад, насиченістю і яскравістю), належать до одного і того ж тону. При зміні тону, наприклад, синього кольору в зелену сторону спектра він змінюється блакитним, в зворотну - фіолетовим.

Номер слайду 12

4. Світлота. Ступінь близькості кольору до білого називають світлотою. Будь-який відтінок при максимальному збільшенні світлоти стає білим

Номер слайду 13

Моделі кольорів. Колірна модель (color model) – спосіб поділу колірного відтінку на складові компоненти. Більшість комп’ютерних колірних моделей засновано на використанні трьох основних кольорів, що відповідає сприйняттю кольору людським оком. Кожному основному кольору присвоюється певне значення цифрового коду, після чого вся решта кольорів визначаються як комбінації основних кольорів. Призначення колірної моделі - дати описати колір в межах деякого колірного охоплення, в тому числі і для виконання інтерполяції кольорів. Кольорові моделі можна розбити на три групи: перцептивні (по сприйняттю, HSV(B))адитивні (моделі додавання, RGB) субтрактивні (моделі віднімання, CMY(K)).

Номер слайду 14

Адитивне змішування кольорів(від франц. Addition - додавання) - виходить при складання світлових потоків. В Англії основними кольорами довго вважали червоний, жовтий і синій, лише в 1860 р Максвелл ввів адитивну систему RGB (червоний, зелений, синій). Ця система в даний час домінує в системах відтворення кольору для моніторів і телевізорів. Субтрактивне змішування кольорів (від лат. Subtractio - віднімання) можна отримати при механічному змішуванні фарб або шляхом накладення у пресі однієї на іншу прозорих фарб. У 1951 р Енді Мюллер запропонував субтрактівну систему CMYK (синьо-зелений, пурпурний, жовтий, чорний), яка мала переваги в поліграфії і кольоровій фотографії, і тому швидко «прижилася». Базове змішування кольорів

Номер слайду 15

Розглянемо базові колірні моделі

Номер слайду 16

Модель LABБудь-який колір в Lab визначається яскравістю (Lightness) та двома хроматичними компонентами: параметром А, який змінюється в діапазоні від зеленого до червоного і параметром В, який змінюється від синього до жовтого. Яскравість у моделі Lab повністю відділена від кольору. Це робить модель Lab зручною для регулювання контрасту, різкості та інших тонових характеристик зображення. Модель Lab є триканальною. Її кольорова гама безмірно широка і відповідає видимій кольоровій гамі для стандартного спостерігача. У моделі RGB колір точки та її яскравість зв’язані між собою. Наприклад, насичені сині кольори будуть дуже темними, а насичені жовті дуже світлими. Для правильного відображення кольору зручно визначити стандартну модель, до якої б приводилися кольори на всіх етапах процесу. Успішною спробою створення апаратно-незалежної моделі кольору, основаної на людському сприйнятті кольору, є модель Lab

Номер слайду 17

Переваги Lab-моделіОтже, ця модель має декілька серйозних переваг:1. Вона основана на сприйманні людиною і її кольорова гама від-повідає людському оку вона включає в себе гами RGB і CMYK і перевищує їх.2. Lab є апаратно-незалежною моделлю. Ці дві переваги зробили Lab стандартом при переведенні зображень з одного колірного простору в інший у процесі їх підготовки. Цим, однак, важко пояснити, для чого про властивості Lab знати користувачу. Адже більшість з нас не хвилює, скажемо, будова файлів зображень. Однак Lab має і сугубо практичні області застосування. В цій моделі легко виконувати розповсюджені операції. В їх числі підвищення різкості, тонової корекції (підвищення контрасту, використання похибки тонових діапазонів) і видалення колірного шуму (в тому числі розмивання растра і видалення регулярної структури зображень у форматі JPEG). Професіонали використовують цей простір навіть для створення складних масок і кардинальних змін кольорів документа. Оскільки модель має обмежену колірну гаму, переведення в ній не зв’язані з затратами. Ви можете в будь-який момент перевести зображення з RGB в Lab і назад, і при цьому його кольори не міняються.

Номер слайду 18

Як змінити модель кольору для існуючого файлу. Photoshop має вбудовані можливості перетворення моделі кольору для файлу. Для цього використовується меню Image -> Gray. Scale Indexed Color RGB color CMYK color Lab color Multichannel

Номер слайду 19

Давайте розглянемо сприйняття кольору та як впливає колір на наші відчуття

Номер слайду 20

Поєднання кольорів. Колірне колоІснує декілька способів поєднання кольорів. Базові: Пори року. Колірне коло.

Номер слайду 21

Осінь, зима, весна, літо (пори року)На холодні та теплі: Холодний. Теплий

Номер слайду 22

Холодна колірна гамма. Тепла колірна гамма

Номер слайду 23

Насичені та ненасичені Ненасичені кольори. Насичені кольори

Номер слайду 24

Кольори сезонів: Осінь (насичені, теплі)Літо (ненасичені, холодні)Весна (ненасичені, теплі)Зима (насичені, холодні)

Номер слайду 25

У 1676 році Ісаак Ньютон за допомогою тригранної призми розклав біле сонячне світло на колірний спектр. Подібний спектр містив червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, синій, темно-синій, фіолетовий, всі кольори за винятком пурпурного. Колірне коло

Номер слайду 26

Базові кольори: жовтий, червоний, синій. Всі наступні кольори – похідні від базових

Номер слайду 27

При змішуванні основних кольорів Жовтий + червоний, червоний + синій, синій + жовтий, ми отримуємо складові кольори (составные цвета) - це помаранчевий, фіолетовий і зелений

Номер слайду 28

Порожні слоти заливаються кольорами третього порядку які виходять при змішуванні основних кольорів і складових.

Номер слайду 29

Таким чином формується правильне колірне коло

Номер слайду 30

Колір може бути світліше або темніше. Іншими словами, колір має насиченість. Щоб показати насиченість, колірний круг має кілька кілець; два великих кільця для темних відтінків і два маленьких для світлих.

Номер слайду 31

Існує шість основних способів поєднання кольорів. Кожен з них може дати нескінченну кількість різних колірних палітр.

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Де знайти колірне коло в Photoshop?

Номер слайду 38

Номер слайду 39

https://vseosvita.ua/test/start/mhz977

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Зуб Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Подвязнікова Катерина Леонідівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
16 жовтня 2021
Переглядів
4448
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку