. Для здійснення обміну навчальними матеріалами можуть застосовуватися будь-які пристрої та інструменти: веб-сайти, електронна пошта, зокрема мобільний телефон, за допомогою якого можна організувати спільноту в соціальних мережах, мобільних додатках. Функціонування створених закритих спільнот у соціальних мережах (Вайбер/Телеграм/Фейсбук/Інстаграм) відбувається за визначеними спільно з батьками, педагогами й здобувачами освіти принципами організації груп та правилами спілкування, навчання, тестування.
. Дистанційне навчання може проводитись у двох формах: онлайн і офлайн. Уроки онлайн – обмін інформацією в режимі прямої трансляції (ZOOM— сервіс для проведення відео- конференцій та онлайн-зустрічей). Перша умова проведення: учні та вчитель повинні бути забезпечені відповідним технічним обладнанням (ноутбук, планшет або комп’ютер з веб-камерою), мати підключення до мережі Інтернет. Друга умова: усі учні, роз’єднані територіально, повинні в призначений час приступити до роботи. Форми навчання у такому випадку використовують традиційні, але дещо модифіковані. При цьому між учителем та учнівською аудиторією існує безпосередній зв’язок: пряма відеотрансляція, демонстрування презентації (зокрема колективний перегляд відео); обмін документами Microsoft Office; демонстрування робочого столу або активних програмних додатків із комп’ютера вчителя.
. При використанні оф-лайн - технологій матеріали уроку зберігаються на платформі, наприклад Google Classroom, для проведення дистанційного навчання, учні можуть опрацювати їх у будь-який час. Якщо відповідної платформи немає, або не всі учні мають доступ до якісного сигналу мережі Інтернет, раджу скористатися іншими соціальними мережами: вайбер, інстаграм, телеграм- канал та ін. Багато вчителів уже давно створили групи у вайбері і підтримують тісний зв'язок як із учнями, так і з батьками.
Сlass Dojo – це зручний і простий інструмент для оцінки роботи класу в режимі реального часу. За допомогою даного сервісу вчитель може швидко і просто оцінювати класну і домашню роботу. Зручний, яскравий, українізований інтерфейс, симпатичні аватари, цікаві для сприймання дітьми, можливість роботи, як із стаціонарного комп’ютера так із планшета, чи смартфона.
Kahoot, Plickers, Class. Marker (https://www.classmarker.com/) – web сервіси, що дозволяють легко створювати, обмінюватися і грати у веселі навчальні ігри або вікторини під час уроку. Такий вид роботи сприяє формуванню пізнавального інтересу учнів, результати автоматично оцінюються і відображаються в режимі реального часу.
Pear. Deck (https://www.peardeck.com), Nearpod (https://nearpod.com) – це web платформи які дозволяють вчителям створювати інтерактивні презентації до своїх занять і ділитися ними з учнями прямо під час уроку. Учитель перегортає слайди, задаючи самостійно темп заняття, залучає дітей до виконання творчих інтерактивних завдань і в реальному часі відстежує результат – і все це за допомогою ґаджета, який зазвичай тільки заважає.
https://nus.org.ua/ Як технічно організувати дистанційне навчання Як використовувати You Tube у дистанційному навчанні Оцінювання в дистанційному навчанні: запитання – відповіді Як працювати в Google – класі: покрокова інструкція Матеріали та інструменти для ведення дистанційного навчання Існує багато засобів використання електронних ресурсів, які стануть цифровим інструментом для ефективного управління навчанням. Їх можна використовувати як під час звичного освітнього процесу – на уроках – так і під час дистанційного навчання. Пропоную до вашої уваги деякі з них:
https://osvitoria.media/ Як організувати дистанційне навчання: 7 корисних порад для вчителів і батьків Як адаптуватися до життя та навчання в умовах карантину Як провести віртуальний урок Найвідоміші музеї світу, які можна відвідати онлайнhttps://osvita.ua/ Організація дистанційного навчання в Moodle Практичні заняття для учнів Про роботу вчителів під час карантину Як мотивувати дитину до навчання під час карантину. Онлайн – медіа «Освіторія»:
Освітній проєкт «На урок»: https://naurok.com.ua/ Інтерактивні завдання для контролю знань і залучення учнів до активної роботи у класі та вдома Візуалізація та навчання: онлайн-ресурси для цікавого уроку Class Dojo як інструмент для зворотнього зв’язку з учнями. Як задавати домашнє завдання в онлайн-тестах "На Урок"?
https://vseosvita.ua/ Організація навчання та дозвілля під час карантину: корисні матеріали на допомогу педагогу Домашні завдання онлайн: як організувати змішане навчання за допомогою електронного журналу Домашні завдання та уроки онлайн - нові цифрові інструменти для ефективного управління навчанням
https://learning.ua/ - це освітня платформа, де навчання відбувається за сценарієм дітей. Тут знайдуться завдання з двох предметів: математика та українська мова. Проект розроблений так, що дитина може стежити за своїми успіхами, програма визначає сильні та слабкі сторони учня. Програми повністю відповідають вимогам Міністерства освіти. Крім балів, в якості оцінки учні також отримують так звані нагороди - це різноманітні ігри та розваги, доступні тільки для дійсно старанних дітей. Цікаві інтернет ресурси для школярів:
http://soroka-vorona.info - це інформаційно-розважальний ресурс на українській мові, який присвячений навчанню, вихованню та розвитку дітей. Заняття з математики та української мови, вправи, спрямовані на психологічний та інтелектуальний розвиток дитини, зокрема: уява, дрібна моторика, мислення. Також, на сайті є вірші, казки, колядки, скоромовки та загадки українською мовою. Для відпочинку знайдуться українські мультфільми та розвиваючі відео, розмальовки та вироби.
Інтелект-карти – це унікальний і простий метод запам’ятовування інформації, що допомагає учням структурувати і правильно формулювати свої думки за допомогою створення «розумової карти» – свого роду плану, що складається з ключових слів, понять і термінів. Їх можна створювати на будь-якому уроці і на будь-якому етапі уроку за допомогою різних онлайн-програм. (Як зразок, програми Bubbl.us)
Free. Mind – одна з найбільш відомих та популярних безкоштовних програм для створення інтелект-карт. Працювати з нею дуже просто, хоча й на створення шедеврів сподіватися не варто. Переваги:інтуїтивно зрозуміле управління;наявність усіх необхідних для побудови карти інструментів;можливість зберігання готових mind maps у будь-якому зручному форматі (PNG, JPEG, XML, HTML, XHTML тощо);підтримка різних стилів структур та схем;можливість проставляти посилання на зовнішні джерела.
Learning. Apps.org (https://learningapps.org/) - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням і на уроках, і у позаурочний час, і для малечі, і для старшокласників.
Можливість проводити для школярів віртуальні екскурсії, прогулянки різними країнами , відвідувати музеї та національні парки. Діти можуть дистанційно відвідати та розширити свій світогляд завдяки онлайн екскурсіям, котрі необмежені кордонами: «https://osvitoria.media/news/8-virtualnyh-ekskursij-zooparkamy-svitovymy-pam-yatkamy-i-navit-marsom/».
Google. Arts&Culture https://artsandculture.google.com/ платформа проводить для користувачів віртуальні тури галереями світових музеїв, дає змогу ознайомитися з інформацією про художні твори та створювати власні віртуальні колекції. Музеями-партнерами платформи є, зокрема, Версаль, галерея Уффіці, Третьяковська галерея та інші. На платформі подано понад 30 віртуальних турів, 150 інтерактивних виставок, 300 тисяч фотографій і відео.
Ребуси №1 (http://rebus1.com/ua/)- українськомовна онлайн-платформа, за допомогою якої можна створювати власні ребуси чи розгадувати наявні на сайті. Переваги цієї платформи:генератор ребусів дозволяє зашифрувати окреме слово або речення українською, російською чи англійською мовами;велика бібліотека готових різнотематичних ребусів, у тому числі математичних;довідкова інформація про символи, за допомогою яких створюються головоломки, та історії складання ребусів;генерування головоломок відповідно до рівня складності (для дітей чи дорослих).
Дуже корисні лінки: Чотири незамінних онлайнових інструменти для сучасного уроку та створення тестів та анкет для підготовки до уроку:https://www.plickers.com/ – онлайновий сервіс, що не вимагає використання учнями телефоні чи комп’ютера.https://quizizz.com/ – зручний інструмент для створення вікторин.http://www.qr-code.com.ua та http://ua.qr-code-generator.com - QR-коди дозволяють залучити учнів до навчання, організовувати ігрову та дослідницьку діяльність учнів, організовувати QR-квести та багато іншого!
Ми не повинні забувати, що дистанційне навчання – це насамперед навчання, а не гра. Тому процес організації і теорії навчання нікуди не діваються, просто з’являється інший спосіб зв’язку. Тобто, в дистанційному навчанні дитина має пройти шлях від сприйняття інформації до її розуміння, запам’ятовування, можливо, відтворення, використання на різних рівнях та до створення чогось нового.
Отже, підвищення статусу вчителя в очах дітей та покращення комунікації між ними. Отже, учні з більшим задоволенням відвідують офлайн та онлайн уроки, де викладач застосовує «трендові-нові» цифрові інструменти навчання. Адже використання сучасних цифрових технологій у світі стало не просто трендом, а й необхідністю. Саме вони підвищують статус вчителя в очах та покращення комунікації між ними.