Презентація "Досвід роботи вчителя географії "

Про матеріал
Реалізація краєзнавчого принципу на уроках географії ” В умовах інтеграції України в світову систему освіти актуальним є забезпечення високого рівня географічної освіти на теренах України. Наразі нагальною проблемою є впровадження у шкільну практику новітніх психодидактичних засад навчання географії та посилення краєзнавчого принципу. Відповідно до цього існує нагальна потреба формування в учнів емоційно-почуттєвих образів географічних об’єктів вивчення та використання потенціалу краєзнавчого матеріалу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація досвіду роботи вчителя географії Кунцівської загальноосвітньої школи I-III ступенів Гудзь Аліни Іванівни

Номер слайду 2

„Географію потрібно вивчати з того місця, де живуть люди” Науково-педагогічна проблема: „Реалізація краєзнавчого принципу на уроках географії ”

Номер слайду 3

“Не можна вивчати географію, не знаючи своєї малої батьківщини”. Актуальність теми. В умовах інтеграції України в світову систему освіти актуальним є забезпечення високого рівня географічної освіти на теренах України. Наразі нагальною проблемою є впровадження у шкільну практику новітніх психодидактичних засад навчання географії та посилення краєзнавчого принципу. Відповідно до цього існує нагальна потреба формування в учнів емоційно-почуттєвих образів географічних об’єктів вивчення та використання потенціалу краєзнавчого матеріалу.

Номер слайду 4

Мета. Поглиблення наукових знань з географії, що забезпечують відповідне ставлення школярів до навколишнього середовища і суспільного життя шляхом використання краєзнавчого принципу на уроках географії.

Номер слайду 5

Завдання: * формування інтелектуально розвиненої, високоморальної, національно свідомої, духовно багатої особистості, здатної творчо мислити, використовувати засвоєні знання, уміння в реальному житті та у практичній діяльності; * вивчення природи, дослідження природних ресурсів, унікальних ландшафтів рідного краю; * формування екологічної культури та конструктивного географічного мислення в учнів на уроках геогрфії; * накопичення та ефективне використання краєзнавчого матеріалу.

Номер слайду 6

Щоб виконати ці завдання необхідно постійно втілювати в життя учнів ідеї: створювати оптимальні умови для розвитку творчої особистості дитини; • сприяти позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності; • розвивати в дітей потреби в самореалізації, самовдосконаленні; • створювати атмосферу співробітництва та взаємодії вчителя і учня; • формувати в учнів навички отримання, осмислення та використання інформації з різних джерел; • залучати школярів до участі в різних природничих конкурсах, олімпіадах, краєзнавчих екскурсій та експедицій.

Номер слайду 7

Географічне краєзнавство – справжня співдружність предметів етнографія сакральна геоографія геоморфологія геологія біологія історія екологія кліматологія Географічне краєзнавство

Номер слайду 8

Краєзнавчий принцип навчання на уроках географії дає можливість будувати виклад географії згідно з дидактичним правилом «від відомого — до невідомого, від близького — до далекого», передавати інформацію учням за допомогою словесних (розповідь, бесіда, пояснення); наочних (карти, схеми, графіки, картини, фотомонтажі про природу, виставки, колекції корисних копалин, гербарії рослин, різні замальовки ярів, долин, полів, гір) і практичних методів (туристичні походи, близькі та далекі екскурсії). Краєзнавчий принцип навчання на уроках географії дає можливість будувати виклад географії згідно з дидактичним правилом «від відомого - до невідомого, від близького - до далекого», передавати інформацію учням за допомогою словесних (розповідь, бесіда, пояснення); наочних (карти, схеми, графіки, картини, фотомонтажі про природу, колекції корисних копалин,різні замальовки ярів, долин, полів, гір) і практичних методів (туристичні походи, екскурсії).

Номер слайду 9

Краєзнавчий матеріал має ефект у навчально-виховному процесі, тоді коли він: ●є не тільки засобом ілюстрації в конкретизації загально-геогрпафічних подій і явищ, але й джерелом отримання нових знань, розширення наукового кругозору учнів. ● зручний для порівняння, зіставлення із загальнодержавним; ● розкриває специфічні риси розвитку краю.

Номер слайду 10

Важливе місце в пропаганді краєзнавчої інформації займає слово вчителя і спостереження самих учнів на місцевості. Завдяки краєзнавству, викладання географії будую не на «словесних схемах», а на спостереженнях справжньої дійсності.

Номер слайду 11

Головне призначення краєзнавчого принципу дати можливість учням в знайомій місцевості, в повсякденній обстановці спостерігати географічну дійсність у взаємозв'язках її окремих компонентів і результати спостережень використовувати на уроках.

Номер слайду 12

Відомості про свою місцевість – це та „навчальна лабораторія”, яка потрібна географу так само, як фізику чи хіміку – шкільна лабораторія з їх предметів.

Номер слайду 13

Краєзнавчий принцип – єдине ціле закономірності уявлення навчання виховання поняття Відоме - невідоме Теоретичні знання Вміння

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Екскурсії – це найважливіша форма навчання географії, що активізує інтерес учнів і сприйняття ними навчального матеріалу.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Пошукова діяльність Фізико-географічне положення Новосанжарського району. Комплексна географічна характеристика Новосанжарського району. Природно-заповідний фонд Новосанжарського району. Екологічні проблеми селища міського типу Нові Санжари та шляхи їх вирішення. Перлини Новосанжарського краю. Екологічні проблеми села Кунцеве та шляхи їх вирішення. Екологічна мережа Новосанжарського району. Стежками рідного села.

Номер слайду 19

Результати досвіду роботи. Участь в районних олімпіадах з географії II 2016 9 Янко Ірина III 2015 11 Хрипко Ірина III 2015 8 Янко Ірина III 2014 10 Хрипко Ірина I 2014 10 Янко Ольга II 2013 9 Янко Ольга III 2013 9 Хрипко Ірина II 2013 8 Шевченко Владислав Місце Рік Клас Прізвище, ім’я

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Висновок Реалізація краєзнавчого принципу до вивчення географії у школі дає можливість учням відшукати, обгрунтувати і розкрити у взаємозв’язках і взаємозалежностях всю багатогранну сукупність особливостей навколишнього середовища, створити правильні та стійкі уявлення про географічні об’єкти, процеси і явища, виявити взаємозв’язки між ними та, найголовніше, сприяє формуванню цілісної наукової картини світу.

ppt
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
1870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку