вчителя біології
Новоукраїнського НВК № 8
Новоукраїнської міської ради
Кіровоградської області
Соколенко Єлизавети Михайлівни
Актуалізація опорних знань проводиться з метою Допомогти створенню у свідомості учнів системи навчального предмета Установленню взаємозв’язку між його частинами Пробудити інтерес до теми, викликати зацікавленість Пригадати те, що учні вже знають, відтворити знання, вміння, що потрібні для подальшої роботи на уроці.
Актуальність даної проблеми визначається Змінами в суспільстві Дана проблема одна із пріоритетних напрямків розвитку у сучасній освіті Падіння інтересу учнів до процесу навчання вимагає застосування нових прийомів і методів навчання для сучасних молодих людей. Сучасність потребує нового покоління молоді, здатного адаптуватися в складному ІК світі Вимога сучасного інформаційного суспільства Запорука конкурентно спроможності майбутнього фахівця
Провідна ідея досвіду Створення умов для формування вмінь і навичок дослідницької і пошукової роботи в сучасних інформаційних ресурсах Оптимальний розвиток навичок роботи з різними джерелами інформаціії Поєднання біологічних знань з життєвим досвідом та майбутньою професійною діяльністю. Застосування ІКТ для розвитку пізнавальної активності учнів, формування логічного і системного мислення
Переваги використання ІКТ Підвищення мотивації та інтересу до навчання Об’єктивний контроль знань Індивідуалізація навчання Залучення учнів до активної навчально-пізнавальної діяльності Можливість самоствердження та самореалізації Формування ключових компетенцій Доступ до найрізноманітнішої інформації Розвиток абстрактного та творчого мислення
Завдання досягнення нового змісту біологічної освіти, який має бути приведений у відповідність до сучасних і перспективних умов і потреб суспільства. Мета розвиток професійних компетенцій педагога для застосування основних підходів до навчання; формування в учнів засобами навчального предмета розуміння необхідності освіти протягом усього життя; здатності здобувати знання, застосовувати їх на практиці; грамотно і вміло працювати з різними джерелами інформації; критично мислити; бути комунікабельними; здатними йти на компроміс
Науково-теоретичне обґрунтування проблеми Розвиток творчої активності особистості запропоновано в працях Л. Виготського, П.Гальперіна, В. Шаталова, В.Ковальчук, В. Дяченка, С.Шевченка, Ш. Амонашвілі. Такий підхід полягає насамперед у підвищенні навчально-виховної ефективності занять і як наслідок у значному зростанні рівня реалізації принципів свідомості, активності та якості знань, умінь і навичок учнів.
Нестандартні уроки Досвід вчителя біології А. М. Кіріченко, заслуженого учителя України( школи № 8, м. Кіровограда Такий урок — передусім, творчість, самобутність, навіть мистецтво вчителя, педагога-майстра, який застосовує власні нетрадиційні форми роботи з дітьми. Для таких уроків характерними інформаційно-пізнавальна система навчання, пошук нових форм, розкриття внутрішньої сутності явищ через гру, диспут.
Технологія схемних та знакових систем Досвід В.Шаталова Вчителя фізики м. Донецька ЗШ № 5 Суть досвіду полягає у вивченні навчального матеріалу з використанням опорних конспектів. Школярі краще оволодівають знаннями, якщо навчальний матеріал «стискається» в кілька смислових фрагментів
РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ РОБОТИ ЗНО серед шкіл Новоукраїнського району •Матейчук Інна - 197 балів (2016р.) •Чорнобай Олена - 194 бали (2016 р.) • ІІІ - місце в обласному конкурсі «Дослідницький марафон»(2012 Р.) ІІІ-місце в обласній олімпіаді з біології (Доценко В.-2009 р.) •ІІ-місце захист науково-дослідницьких робіт в МАН Чорнобай Олена ( 2016 р.) ІІ- місце Всеукраїнський конкурс методичних моделей виховного процесу в освітніх закладах «Виховати особистість» (2010р.) Лауреат Всукраїнського конкурсу методичних моделей виховного процесу в освітніх закладах номінації «Керівник гуртка»(2010 р.)
Бібліографічний показник власних публікацій 1.Науково-методичний журнал «Біологія», Х. – ВГ «Основа» 2008 № 15.Сценарій виступу екологічної агітбригади "Первоцвіти Новоукраїнки". с.31-32. 2..Науково-методичний журнал «Біологія», Х. – ВГ«Основа» 2008 №13 Методична розробка циклу уроків з теми:"Планетарна роль живої речовини"( 11 клас) с.17-25 3. Книжковий додаток до науково-методичного журналу «Біологія», Х. – ВГ «Основа» 2010. «Екологізація навчально-виховного процесу засобами вивчення шкільного курсу біології та в позакласній роботі» с. 143 4. Науково-методичний журнал «Біологія», Х. – ВГ «Основа» 2010 № 19-21. Позакласний захід з біології «Зоряний час» с. 91. 5. Науково-методичний журнал «Біологія», Х. – ВГ «Основа» 2010 № 34-36. Завдання для ДПА з біології в 11 класі с. 61. 6. Науково-методичний журнал «Позакласний час», Х. – ВГ «Основа» 2011 № 2. Навчально-виховна екологічна стежка «Знай, люби, бережи» с. 42. 7. Науково-методичний журнал «Біологія», Х. – ВГ «Основа» 2012 № 22-24. Матеріали до конкурсу «Сквери й парки – легені планети» с. 89 8.Науково-методичний журнал «Біологія», Х. – ВГ «Основа» 2014 № 19-21 "Активні та інтерактивні форми роботи на уроках біології" с. 2-27. 9.Науково-методичний журнал «Біологія», Х. – ВГ Основа» 2016 №31 -32 «Завдання для контролю знань з біології 10 клас» с. 57 -79 10..Науково-методичний журнал «Біологія», Х. – ВГ Основа» 2016 №33 «Профільне навчання: теорія і практика .досвід, проблеми, перспективи»