Мета: Поглиблення знань дітей про свою сім’ю, культуру родинних стосунків, правила етикету у взаєминах із родиною та однолітками. Формування поняття історії роду, честі роду. Сприяти засвоєнню уявлень про духовний ідеал людини, збагаченню власного емоційного досвіду та виробленню позитивного ставлення до само- го себе. Формування творчих навичок адекватного для різних ситуацій спілкування, моделей мовних висловлювань.
Завдання: Створення середовища що сприяє розвитку довіри та відчуття безпеки дітей;Створення умов для позитивних емоцій дитини,Забезпечення емоційного благополуччя, інформаційної безпеки, Запобігання виникненню надмірних та нерегульованих емоційних станів, інформаційного перевантаження, Ефективне регулювання й чергування рухової та інтелектуальної діяльності, Забезпечення протягом дня досить високого рівня рухової активності дитини дошкільного віку. Виховання інтересу до мовної творчості українського народу, прагнення вивчати мову, зберігати фольклорну спадщину; формування навичок мовної взаємодії дітей з дорослими й однолітками; розвиток комунікативних і мовленнєвих здібностей дошкільнят у процесі ознайомлення з українським фольклором. Поширення досвіду спілкування дітей з різними групами людей: в ігровій діяльності, в організацій всіх видів праці в побуті, природі, художньій праці для прояву турботи та бережливого ставлення до соціального, предметного та природного оточення.
Організаційні особливості:навчально-методичні розробки розраховані для дітей віком від 4 до 6–7 років. Тривалість одного заняття: середня група (від 4 років, 5-й рік життя) — 20–25 хв.; старша група (від 5 років, 6-й рік життя + від 6 років, 7-й рік життя) — 25–30 хв. Формат роботи з дітьми — тренінгово-ігровий. Форма роботи з дітьми — групові комплексні розвивальні заняття, індивіду- альна робота, робота в підгрупах. Кількість занять: 8 (4 – середній вік, 4 – старший вік)
«Коло добра та усмішок». «Привітання з усмішкою». «Назви ласкаво» «Ти мені подобаєшся, тому що...», «Дружити — це зна- чить...», «Ласкаве ім’я», «Привітання інших країн», «Добрі побажання», «Поділися радістю», «Калейдоскоп радісних подій», «Добрі новини», «Інтерв’ю добра», «Чарівна паличка добрих справ», «Подарунок для друзів», «Компліменти», «Чим я можу допомогти»Використані психогімнастичні вправи:
Теми занять:(Середній вік)ТЕМА ЗАНЯТТЯДружні діти — мов квіти. Ввічливі слова творять дива. Разом об’єднатися — веселіше гратися. Дерево добра. ОСВІТНЯ ЛІНІЯ:«Особистість дитини». «Дитина в соціумі». «Гра дитини».«Особистість дитини». «Дитина в соціумі». «Гра дитини».«Особистість дитини». «Дитина в соціумі». «Гра дитини».«Особистість дитини». «Дитина в соціумі». «Гра дитини».
Теми занять:(Старший вік)ТЕМА ЗАНЯТТЯДіти ввічливі та чемні всім навколишнім приємні. Міст миру. Всім допомагати — вірних друзів мати. Кожна дитина — як у намисті перлина. ОСВІТНЯ ЛІНІЯ:«Особистість дитини». «Дитина в соціумі». «Гра дитини».«Особистість дитини». «Дитина в соціумі». «Гра дитини».«Особистість дитини». «Дитина в соціумі». «Гра дитини».«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі». «Дитина в соціумі». «Гра дитини». «Мовлення дитини».
Заняття «Дружні діти – мов квіти»: Мета: Формувати уявлення дітей про важливість дружнього ставлення до оточуючих, способи толерантної взаємодії. Вчити розуміти зміст казки, оцінювати поведінку героїв, виховувати доброзичливість. Розширювати та закріплювати знання про квіти України, кольори. Розвивати мовлення та вміння висловлювати свої думки. Результати заняття: Наприкінці заняття діти: ▶ оцінюють поведінку героїв казки; ▶ пояснюють, чому важливо бути дружними; ▶ називають кольори та квіти.
Заняття «Ввічливі слова творять дива»: Мета: Учити дітей вживати слова вітання та подяки, проявляти співчуття, викликати бажання допомогти, проявляючи при цьому радість і доброзичливість, формувати уявлення дітей про важливість толерантної взаємодії. Результати заняття: Наприкінці заняття діти: ▶ називають слова ввічливості, які запам’ятали; ▶ пояснюють, чому важливо бути ввічливими.
Заняття «Разом об’єднатися — веселіше гратися»: Мета: У процесі гри формувати в дітей навички спільної діяльності, прищеплювати бажання перебувати в колективі та розвивати здібність до співпраці, посилювати відчуття згуртованості в групі. Результати заняття: Наприкінці заняття діти: ▶ пояснюють, чому краще бути разом.
Заняття «Дерево добра»: Мета: Формувати в дітей уявлення про толерантність як уміння робити хороші, добрі вчинки. Систематизувати уявлення дітей про добро, добрі вчинки, поповнювати словниковий запас дітей словами ввічливості; вчити правильно доповнювати речення. Удосконалювати комунікативні навички (вміння висловлювати свою думку, проявляти доброзичливість до суджень інших дітей). Виховувати в дітях дружні взаємини, вміння і бажання прийти на допомогу дорослим і одноліткам. Результати заняття: Наприкінці заняття діти: ▶ називають добрі та погані вчинки; ▶ пояснюють, чому важливо бути добрими.
Заняття «Діти ввічливі та чемні всім навколишнім приємні »: Мета: Прищеплювати дітям корисні звички чемного поводження, вживання ввічливих слів, вчити правил культурної поведінки. Формувати в дітях усвідомлену потребу доброзичливої та толерантної взаємодії з іншими людьми, показати переваги такої поведінки. Результати заняття: Наприкінці заняття діти: ▶ називають слова ввічливості; ▶ пояснюють, чому важливо бути ввічливими.
Заняття «Міст миру»: Мета: Продемонструвати зв’язок між особистим вибором і впливом цього вибору на інших людей. Підвести до усвідомлення того, що кожна людина приходить у цей світ творити добро. Формувати в дітей бажання бути добрими, милосердними, лагідними та привітними до оточуючих, показати переваги мирного співіснування з іншими людьми. Результати заняття: Наприкінці заняття діти: ▶ пояснюють, чому мирно жити — краще; ▶ називають дії, вчинки, слова, які сприяють мирним відносинам.
Заняття «Всім допомагати — вірних друзів мати»: Мета: Формувати в дітей уявлення про поняття дружби як про найбільшу соціальну та моральну цінність, що передбачає щирість, довіру, взаємну симпатію, взаємодопомогу. Результати заняття: Наприкінці заняття діти: ▶ розповідають, чому треба допомагати одне одному; ▶ називають дії, вчинки, слова, які описують дружбу.
Заняття «Кожна дитина — як у намисті перлина»: Мета: Розвиток емпатії, вміння проявляти позитивні емоції, контролювати їх, тренування вміння слухати інших, вміння висловлювати свою думку, створення доброзичливої атмосфери, розвиток упевненості в собі. Результати заняття: Наприкінці заняття діти: ▶ розповідають, чому треба бути уважним і доброзичливим до оточуючих; ▶ називають ознаки доброзичливості.
Висновок: Підсумком проведення циклу занять є розвинені в дитини емоційні, пізнавальні та мовленнєві якості. Тобто дитина навчилася: аналізувати, диференціювати, тлумачити та пояснювати в активному мовленні якості та ознаки, які характеризують одиничне, загальне, спільне в предметах і явищах природи та людей; користуватися в активному мовленні всіма формами мовленнєвих висловлювань, які свідчать про адекватність мисленнєвих, мовленнєвих і поведінкових дій, спрямованих на досягнення конструктивних цілей спілкування.