Презентація " Економіко-географічна характеристика Федератиної Республіки Німеччини"
1. Загальні відомості
2. Адміністративно-територіальний поділ
3. Фізико-географічне положення
4. Економіко-географічне положення
5. Населення
6. Загальна характеристика господарства
7. Членство у міжнародних організаціях
Площа території - 357 021 кв. км. 6 місце в Європі після Росії, України, Франції, Іспанії і Швеції. Населення становить 81,7 млн осіб (2010 р.). Столиця - Берлін 3,29 млн. мешканців. Державна мова - німецька. Грошова одиниця - євро = 100 євроцентів. Основна релігія - найбільш розповсюджені протестантизм, католицизм. Державний устрій За формою державного устрою Німеччина - парламентська республіка.
Адміністративно-територіальний поділ До складу ФРН входить 16 земель - Баден-Вюртемберг, Баварія, Берлін, Бранденбург, Бремен, Гамбург, Гессен, Мекленбург-Передня Померанія, Нижня Саксонія, Північний Рейн-Вестфалія, Рейнланд-Пфальц, Саар, Саксонія, Саксонія-Анхальт, Шлезвіг-Гольштейн, Тюрінгія. Кожна земля має власну конституцію, парламент і уряд.
1. Фізико-географічне положення Держава розташована в Центральній Європі. Омивається Північним і Балтійським морями. До складу ФРН входять Східно-Фризькі і Північно-Фризькі острови, а також Гельголанд і Дюні в Північному морі, о. Фемарн у Балтійському морі. Загальна довжина кордону - 3,621 км. Довжина берегової лінії - 2,389 км. Площа території - 357 021 кв. км. 6 місце в Європі після Росії, України, Франції, Іспанії і Швеції. Найвища точка: гора Цугшпітце (2962 м).
2. Економіко-географічне положення Німеччина межує, з економічно розвинутими країнами, які (окрім Швейцарії) є її партнерами у ЄС. Порівняно недалеко від неї розташовані інші країни Центральної і Східної Європи, які є ринками збуту її продукції та постачальниками дешевої робочої сили. Країна має широкий вихід до Північного та Балтійського морів (1250 км). Але мало зручних бухт. Найбільшим портом є Гамбург. Вона розташована на перехресті міжнародних залізничних, автомобільних, повітряних магістралей, найважливіші з яких мають широтний напрям і є найкоротшими шляхами з країн Західної Європи до Центральної і Східної Європи. Сприятливим для розвитку господарства країни є її наближення до важливих мінерально-сировинних баз Європи.
Природно-ресурсний потенціал За характером поверхні Німеччину можна поділити на три частини: 1. Північно-німецька низовина. 2. Середньонімецькі гори. 3. Південна Німеччина . Головним мінеральним багатством країни є кам'яне (Рурський і Саарський басейни) і буре (Нижньорейнський, Галле-Лейпцизький і Нижньолаузицький басейни) вугілля. За покладами калійної солі (між річками Везер і Зале) Німеччина займає одне з перших місць. Родовища інших корисних копалин, крім будівельних матеріалів, або незначні, або вже вичерпані. Ліси займають 1/4 площі країни. Значні території охороняють – Перші національні парки (Баварський Ліс і Берхтесгаден) створені в 70-х роках. Німеччина має чимало районів з рекреаційними курсами. Долина Рейну, Баварські Альпи, Гарц і Саксонська Швейцарія відомі в світі своїми мальовничими ландшафтами.
Населення Населення становить 81,7 млн осіб (2010 р.). Приріст населення. Коефіцієнт приросту населення: 0.27%. Рівень народжуваності: 9.16 дітей/1000 чоловік. Рівень смертності: 10.42 смертей/1000 осіб. Середня тривалість життя складає 80 років у жінок і 74 року у чоловіків. Релігійний склад. За релігійним складом переважають протестанти (38%) і католики (34%). Мусульмани складають 2% населення, 26% - представники інших конфесій і невіруючі. Етнічний склад. Більшість населення країни (91,5%) складають німці. Щільність населення. Середня густота населення становить 220 чоловік на 1км2. Рівень урбанізації – 87%. Останнім часом спостерігається субурбанізація. Рівень безробіття в Німеччині в лютому 2010 р. склав 8,2%.
1. Загальна характеристика господарства ВВП на душу населення (розрахований по паритету купівельної спроможності) становить 34 800$ (2008 р.). ВВП (номінальний) – 3 353 000 млн $. ВВП (по паритету купівельної спроможності) – 2 863 000 млн $. Основні галузі господарства: металургійна, хімічна, автомобілебудування, суднобудування, верстатобудування, електроніка, приладобудування, авіаційно-космічна, харчова і легка.
Промисловість ФРН Основні галузі промисловості: металургійна, хімічна, автомобілебудування, суднобудування, станкобудування, електроніка, приладобудування, авіаційно-космічна, харчова і легка. Німеччина - високорозвинена індустріальна держава. При обмежених сировинних ресурсах економіка країни великою мірою орієнтована на експорт. Визначальним чинником досягнення високої конкурентноздатності створюваної продукції стало забезпечення її високої якості.
Сільське господарство Німеччини Німеччина має високорозвинене сільське господарство, яке повністю задовольняє потреби населення у місцевій сільськогосподарській продукції. Основою сільськогосподарського виробництва в Німеччині є сільська сімейна ферма. Структура сільськогосподарського виробництва Німеччини характеризується переважанням тваринництва (70%) над рослинництвом. За наявністю великої рогатої худоби Німеччина займає друге місце у Західній Європі (після Франції). Повсюдно в Німеччині поширене свинарство. Основою зернового господарства є пшениця. Виноградарство і садівництво розвинене в долинах рік півдня Німеччини, а також на схилах мальовничих гір Шварцвальд.
Транспорт Транспорт активно розвивається в Німеччині у зв'язку з центральним розташуванням у Європі, віддаленістю більшої частини території держави від моря, переважанням сухопутних кордонів над морськими та розбудовою ефективного внутрішньонімецького сполучення "схід-захід“. В країні розвинені всі види транспорту.
Членство у міжнародних організаціях ООН, Велика сімка, НАТО, СОТ, Європейська Мовна Рада (ЄМР), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), ЄС, МБРР, МВФ, Європейське об'єднання вугілля і сталi (ЄОВС), Міжнародний рух Червоного Хреста і Червоного Півмісяця (МФЧХ), Організація з безпеки і співробітництва в Європі (ОБСЄ) тощо.
Зовнішньоекономічна діяльність Німеччини Експорт. Німеччина експортує машинобудівну продукцію, автомобілі, хімічну продукцію, метали та вироби з металу, продукти харчування, текстиль. Головними експортними партнерами Німеччини є країни Європейського Союзу 56% (Франція 11%, Великобританія 8%, Італія 8%, Голландія 6%, Бельгія та Люксембург 5%), а також США 10% та Японія 2% . Імпорт. Німеччина імпортує продукцію машинобудівної, автомобільної, харчової, легкої та важкої промисловості. Головними партнерами Німеччини по імпорту є країни ЄС 52% (Франція 10%, Голландія 9%, Італія 7%, Великобританія 7%, Бельгія та Люксембург 5%), США 9%, Японія 5% .
Рекреація і туризм Всесвітня культурна спадщина ЮНЕСКО 32 видатних природних об'єктів і культурних пам'ятників включено ЮНЕСКО в Список об'єктів Всесвітньої культурної спадщини, вони мають виняткову цінність для всього людства і підлягають збереженню відповідно до міжнародних конвенцій.
Німці дуже люблять картоплю, всілякі галушки, м’ясо, ковбаси, сири і сардельки. Користуються популярністю кисла капуста, гамбурзький вугор, берлінський шніцель і численні солодощі з тіст. Ситні німецькі салати характеризуються підвищеним вмістом оцту. Особливо славиться німецький картопляний салат, салат з ковбасою, ковбасний суп, а також печення з перцем. Німці люблять пиво і щорічно проводять пивний фестиваль в Мюнхені. Рейнські і мозельські вина, в основному білі, не поступаються за якістю французьким. Кухня
Національні особливості У німців прийнято дарувати один одному приємні дрібниці, причому не обов'язково куплені. Це може бути будь-що: листівочка або вишукана річ, що нагадує саме вам щось важливе. Дуже цінуються родинні традиції, хоча молоді люди намагаються бути самостійними, і вважається дурним тоном залежати від батьків. Під час гуляння прийнято чокатися з господарем, що запросив гостя. У ресторані вітають всіх знаходяться поряд, навіть незнайомих, виразом ”Mahlzeit”, що означає приблизно ”Смачного”. Коли Ви з ким-небудь знайомитеся, врахуйте, що німці, за винятком дуже близьких дружніх відносин, звертаються за прізвищем. Перехід на звертання за іменем вимагає особливого дозволу, він аналогічний переходу на "ти". Знімаючи трубку телефону, також прийнято називати своє прізвище - це обов'язкова вимога. У Німеччині дуже люблять точність у часі.