Формування успішного освітнього середовища шляхом використання сучасних технологій навчання. Таравська Тетяна Олексіївна. Вчитель трудового навчання. Криворізької гімназії №8
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Освіта XXI століття - це освіта для людини. Предмети «Технології», «Трудове навчання» мають на меті:забезпечити підготовку здобувачів освіти до свідомого самостійного і вільного вибору професії та трудової діяльності у різних сферах виробництва та домашньому господарюванні; дати здобувачам освіти загальні відомості про основи виробництва, сучасну техніку, технології, процеси управління, основні групи професій та вимоги професії до людини; залучити здобувачів освіти до основних видів проектно-конструкторських і технологічних робіт; сформувати навички розв’язання творчих практичних задач.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Інноваційні технології навчання
Номер слайду 6
Використання інноваційних технологій на уроках трудового навчання і технології
Номер слайду 7
Формування успішного освітнього середовища шляхом використання сучасних технологій навчання.методи навчання:1. Метод проектів.2. Інтерактивні методи навчання.3. Метод використання комп’ютерних технологій.4. Метод гри. Дані методи можна використовувати на уроках різних типів та на всіх етапах уроку. Головне, щоб методи забезпечували максимальне досягнення мети уроку, завдання були зрозумілі та посильні, відповідали віковим та індивідуальним можливостям дітей, особливостям того чи іншого класу.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
МЕТОД ПРОЕКТІВСуть методу проектів – стимулювання інтересу здобувачів освіти до вирішення певних проблем, які передбачають володіння визначеною сумою знань. Під даним методом ми розуміємо такий спосіб організації процесу навчально-трудової діяльності здобувачів освіти на уроках технологій,трудового навчання, що містить сукупність прийомів, операцій оволодіння певною галуззю практичних та теоретичних знань, у результаті яких здобувачі освіти створюють вироби, що мають суб’єктивну або об’єктивну новизну і суспільну значимість та виконані під керівництвом учителя. Якщо ж говорити про метод проектів як педагогічну технологію, то ця технологія включає сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за своїм змістом.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИЗабезпечити використання інтерактивної методики можливо в умовах групової і парної форм організації навчально-трудової діяльності. Робота в малих групах надає всім учасникам можливість діяти, практикувати навички співробітництва міжособистісного спілкування. Відомо, що здобувачім освіти буває психологічно складно звертатися за поясненням до вчителя і набагато простіше до ровесників. Труднощі також можуть виникати в здобувачів освіти під час усної перевірки знань, якщо її здійснює вчитель. Досвід роботи показує, що спілкування в умовах групової діяльності зводить до мінімуму всі ці небажані прояви. Завдяки їм у здобувачів освіти виробляється установка на творчу діяльність, на постійний пошук. Також успішно здійснюється розвиток мислення, оскільки контакти і обмін думками істотно стимулюють його.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
«Акваріум» - форма діалогу, коли учням пропонують обговорити проблему «перед обличчям громадськості». Мала група вибирає того, кому може довірити вести діалог із проблеми. Іноді може бути кілька бажаючих. Усі інші учні виступають у ролі глядачів, які можуть доповнювати виступи коментарями. Найбільш проста форма групової взаємодії – «велике коло». Робота проходить у три етапи. Учні сідають на стільцях у вигляді великого кола. Учитель формулює проблему. Протягом певного часу кожен учень індивідуально записує пропозиції для вирішення проблеми. Потім кожен учень по колу зачитує свої пропозиції, група мовчки вислуховує і проводить голосування по кожному пункту. «Велике коло» доцільно використовувати й тоді, коли необхідно швидко вирішити питання. За допомогою даної форми можна, наприклад, складати технологічну послідовність виготовлення виробу, розробляти технологічну документацію. Метод «займи позицію» полягає в наступному. Багато дискусій стають неконструктивними через те, що їх учасники з самого початку не визначили своїх позицій із того питання, яке виноситься на обговорення. Такий метод допомагає виявити думку, побачити прихильників і противників тієї чи іншої позиції, розпочати аргументоване обговорення питання. Усі учасники, подумавши над запитанням, повинні зайняти позицію «за» або «проти». Зайнявши позиції, учні обмінюються думками з дискусійної проблеми, уточнюють свою позицію і наводять аргументи на підтримку своєї позиції. Представники різних позицій виступають по черзі, при цьому кожний учасник зможе вільно змінити свою позицію під впливом переконливих аргументів.
Номер слайду 14
Номер слайду 15
«Мікрофон» - це форма роботи у вигляді запитань і відповідей, де у ролі кореспондента і респондентів можуть виступати як учитель, так і учні.«Мозковий штурм» - один із найпопулярніших методів навчання. Його мета – запропонувати якомога більше варіантів відповідей на запитання. Цей вид роботи передбачає обговорення, критику, оцінку думок та висловлювань. Тому «мозковий штурм» дуже добре працює на початку розв’язання проблеми або в тому разі, коли цей процес зайшов у глухий кут. Метод використання комп’ютерних технологій. Використання ППЗ під час проведення уроків із трудового навчання забезпечує можливість для більш предметного ознайомлення школярів із технікою (у тому числі комп’ютерною) та її використанням у сучасному виробництві. Це сприяє розширенню в учнів кругозору, розвитку обізнаності в різних сферах людського життя, розумінню проблем сучасного виробництва. Метод гри. Навчально-пізнавальна діяльність учнів на уроках з організацією ігор перетворюється на творчу діяльність. Діти комбінують, розв’язують задачі, виконують завдання, створюють проблемні ситуації, висловлюють власну думку.
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Висновки Усі навчальні програми з технологій, трудового навчання забезпечують послідовне формування у оздобувачів освіти уявлень про зміст та етапи цілісного процесу проектування і виготовлення виробів, їх підготовку до проектно-технологічної діяльності. Акцент у роботі здобувачів освіти переноситься на розвиток творчого і критичного мислення, уміння працювати з інформаційними джерелами, різними видами проектно-технологічної документації; формування у здобувачів освіти навичок проектної діяльності, уміння здійснювати аналіз та оцінку технологічних об’єктів, свідомо обирати ті чи інші технологічні процеси, трудові прийоми і технічні засоби. Таким чином, знання, уміння та навички, якими повинні оволодіти здобувачі освіти різних класів, є передумовою для успішного вирішення ними задач проектно-технологічної діяльності, розвитку творчого підходу у вирішенні технологічних завдань. Уроки технологій, трудового навчання дають можливість здобувачам освіти пробувати свої сили, розвивати нахили, здібності та інтереси.