Мета: Домогтися свідомого розуміння учнями поняття функції, області визначення і області значень функції. Розглянути способи задання функції. Розвивати свідоме сприйняття навчального матеріалу; просторову уяву, увагу, пам'ять, логічне мислення, творчість, вміння працювати самостійно. Виховувати інтерес до вивчення математики, увагу, охайність при побудові графіків функцій, навички самоконтролю.
Приклад 2. Нехай автомобіль рухається з постійною швидкістю 80 км/год. Відстань, яку він при цьому долає, залежить від часу його руху. - формула обчислення шляху, якщо швидкість 80 км/год якщо t=1, то S=80·1=80; якщо t=2, то S=80·2=160; якщо t=3, то S=80·3=240; якщо t=4, то S=80·4=320; якщо t=5, то S=80·5=400; … залежна змінна незалежна змінна
Способи задання функції: 1. Аналітичний. ( функція задається за допомогою математичної формули.) ( S = a2, V = abc, y = 3x +4); 2. Табличний. (функція задається за допомогою таблиці.) 3. Описовий (Словесний). (функція задається словесним описом.) 4 . Графічний. (функція задається за допомогою графіка.) Х -4 -2 0 2 4 у -2 -1 0 1 2 x y 0 1
0 1 3 4 6 7 9 v, км/год t, год 50 -80 Графік швидкості автомобіля v в залежності від часу t По графіку можна знайти швидкість автомобіля v в будь-який момент часу t: Якшо t = 0,5, то… Якщо t = 1,5, то… Якщо t = 3,5, то… Якщо t = 5, то… Якщо t = 6,5, то… Якщо t = 8, то… v = 25 v = 50 v = 25 v = 0 v = -40 v = -80
2. Функція задана формулою у = 2х+5. При яких значеннях аргументу виконується рівність: а) у(х) = -5; б) у(х) =0. Розв’язання Підставимо у формулу у = 2х+5 значення у = - 5 : значення у = 0: -5 = 2х+5; 0= 2х+5; 2х+5= -5; 2х = -5 2х= -5-5; х=5:2; 2х= 10; х=2,5 х= 5 Відповідь: а) х= 5; б) х=2,5.