Вчитель географії Сухоруков Ю. ОКЗ Старомерчицький ліцей. Тема уроку Географічна широта. Географічна довгота. Географічні координати. Тип уроку – комбінований, урок вивчення нового матеріалу. Мета уроку: - формувати поняття "екватор", "паралель", "меридіан" - лінії градусної мережі; - формувати уміння визначати напрямок по карті і глобусові; - визначення географічної довготи, широти, географічних координат об'єкта - прийоми визначення географічних координат1
Номер слайду 2
Хто в дитинстві грав в морський бій, пам̓ ятає , що кожна клітинка на ігровом у полі визначалась двома координатами - літерою и цифрою1234567 АБВГДаналогично в шахматах A. полюса Б. екватор В. паралелі Г. меридіани Д. градусна мережа Перевіримо та результат внесемо в оціночну карту2
Номер слайду 3
В II столітті н.э. видатний давньогрецький астроном Клавдій Птолемей вже користувався довготою и широтою в якості географиічних координат. 3
Номер слайду 4
В наш час за допомогою координат льотчики, моряки визначають місцерозташування об'̓єктів; 4
Номер слайду 5
Глобус – об’ємна модель Землі Верхня точка – Північний полюс, Нижня – Південний полюс. Посередині глобус лінія – екватор. Слово “екватор” у перекладі з латини означає “рівнодільник”, тобто той, що поділяє на рівні частини. Екватор і справді поділяє Землю на дві півкулі: Північну (на глобусі – зверху), де ми з вами живемо, і Південну (внизу). 5ppt_x
Номер слайду 6
Поверхня глобусу розрізана меридіанами на зони Карта світу, виконана за допомогою розтягненя зон спотворення - мах – полюси (спотворення) - мin - екватор6ppt_x
Номер слайду 7
Система географічних координатширота –параллель, довгота -меридіани 7
{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}ознаки. Широта (паралель)Довгота мерідіаннапрямок Зх Сх Пн Пд градуси 90 пн.п 0 екватор 90 пд.п 180 - 0 - 180 Зх.д. Сх.д форма різні за розміром однакові за розміром. Відстань вкм. - 1ºПолюс – 0км. Екватор - 111 км.111 км10
Номер слайду 11
11
Номер слайду 12
Моряки знайшли в океані пляшку, у якій була записка. Потерпілі в катастрофі просили про допомогу. Вода, що проникнула в пляшку, знищила деякі букви і цифри, і замість точної вказівки місця збереглися тільки наступні обривки: 20 пд.ш. і ...сх.д. 12 Зможуть моряки відправитись на пошуки?ppt_x
Номер слайду 13
ГЕОГРАФІЧНА ШИРОТАекватор. Північна півкуллязадана крапкапаралель10º Пн.ш. Визначаємо: величину дуги. ПН. Ш. ПД. Ш.меридіан. Південна півкулля13
Хвилина відпочинку. Хлопці та дівчата, робіть, як ми!!!!.16style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrrstyle.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrrstyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type
Номер слайду 17
Моряки знайшли в океані другу пляшку, у якій була записка. Потерпілі в катастрофі просили про допомогу. Вода, що проникнула в пляшку, знищила деякі букви і цифри, і замість точної вказівки місця збереглися тільки наступні обривки: …..пд.ш. і 50 сх.д. 17 Зможуть моряки відправитись на пошуки?ppt_x
24 Д/З підручник § 8 Практична робота №5 Визначення географічнихкоординат
Номер слайду 25
Підсумок уроку. Вибір за вами. Задоволений оцінкой Було скучно. Мені було цікаво. Доволен оцінкою. Оцінка уроку - відмінно. Урок сподобавсяЄ питання. Я молодец!Легка тема. Важлива тема. Оцінка уроку - хорошо. Нічого особливогоого. Нічого незрозуміло. Дякуємо Птоломею. Узнал(а) багато нового. Свій вариант25ppt_x
Номер слайду 26
26 Алгоритм визначення географічних координат1. Потрібно навчитися визначати спочатку географічну широту2. Потім географічну довготу. Таким чином, ми зможемо визначити географічні координати (географічну широту і географічну довготу)