Урок. Географія 6 клас. "Мінерали, гірські породи та їх властивості. Корисні копалини."

Про матеріал
Конспект уроку. Географія 6 клас. Тема: Мінерали, гірські породи та їх властивості. Корисні копалини. Мета: розширити уявлення учнів про мінерали, гірські породи, корисні копалини, формувати вміння спостерігати, порівнювати й описувати зразки мінералів та гірських порід, виховувати уважність під час роботи з колекціями, комунікабельність, вміння співпрацювати. Обладнання: колекція мінералів й гірських порід, корисних копалин. Хід уроку Тип уроку: формування нових знань. Хід уроку I. Організаційний момент.Привітання з учнями. Налаштування на урок. II. Актуалізація опорних знань та умінь Бесіда з учнями 1. Що називають рельєфом? 2. Які форми рельєфу найбільші на материках? 3. Які чинники впливають на формування рельєфу? 4. Що означає поняття «вивітрювання»? 5. Назвіть головних руйнівників гірських порід. 6. Як ви вважаєте, чи тільки в горах є гірські породи? З чого складаються рівнини? 7. Наведіть приклади гірських порід, які ви вивчали у початковій школі. III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності Учитель звертає увагу учнів на шматочок крейди, який діти бачать із першого класу. Але ж не всі знають, які властивості вона має, як утворилася. У природі багато гірських порід, які використовує людина. -Розповідь учителя IV. Вивчення нового матеріалу 1. Поняття «гірська порода» і «мінерал» Уся товща земної кори складається з різних за властивостями, складом і походженням гірських порід (учитель демонструє базальт, граніт, пісок, глину, вапняк). Гірські породи, у свою чергу, складаються з мінералів. Так, гірська порода «граніт» складається з трьох різних мінералів: польового шпату, кварцу, слюди. Бувають гірські породи, які складаються тільки з одного мінералу: чистий пісок — із кварцу, вапняк — із кальциту (див. додаток 1). 2. Робота з колекцією гірських порід і мінералів Складається усний опис зразків гірських порід (базальт, граніт, пісок, глина) і мінералів (польовий шпат, кварц, слюда). Перший опис складається колективно. Потім клас поділяється на групи. Кожна група отримує по 2-3 зразки й заповнює таблицю. Назва зразка Колір Густина Горючість Розчинність Агрегатний стан Використання Вугілля Крейда Пісок Мармур Сірка Налічують більш ніж 3 тис. різних мінералів. Але тільки декілька десятків з них зустрічаються у природі у великій кількості (кварц, кальцит). Більша ж частина мінералів зустрічається дуже рідко і не утворює гірських порід (золото, алмази). Усі гірські породи й мінерали, які використовує людина, називаються корисними копалинами. Корисні копалини утворюють родовища. Їх розміщення залежить від особливостей будови земної кори, умов утворення гірських порід та мінералів, що їх складають. Робота з групами (обговорення таблиці) V. Закріплення нових знань 1. Визначення характерних ознак гірських порід і мінералів (складання диаграми Вена) На перетині кіл записують спільні ознаки, а в колах — відмінності. 2. Назвіть відомі вам корисні копалини. Де їх використовує людина? Які користі копалини добувають у вашій місцевості? Бесіда за запитаннями. Оцінювання роботи учнів VІ. Домашнє завдання 1. Опрацювати текст підручника 2. Індивідуальне завдання. Підготувати невелику розповідь про одну з гірських порід своєї місцевості.
Перегляд файлу

Конспект уроку. Географія 6 клас.

Тема: Мінерали, гірські породи та їх властивості. Корисні копалини.

Мета: розширити уявлення учнів про мінерали, гірські породи, корисні копалини, формувати вміння спостерігати, порівнювати й описувати зразки мінералів та гірських порід, виховувати уважність під час роботи з колекціями, комунікабельність, вміння співпрацювати.

Обладнання: колекція мінералів й гірських порід, корисних копалин.

                                                     Хід уроку

Тип уроку: формування нових знань.

Хід уроку

I. Організаційний момент.Привітання з учнями. Налаштування на урок.

II. Актуалізація опорних знань та умінь

Бесіда з учнями

1. Що називають рельєфом?

2. Які форми рельєфу найбільші на материках?

3. Які чинники впливають на формування рельєфу?

4. Що означає поняття «вивітрювання»?

5. Назвіть головних руйнівників гірських порід.

6. Як ви вважаєте, чи тільки в горах є гірські породи? З чого складаються рівнини?

7. Наведіть приклади гірських порід, які ви вивчали у початковій школі.

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

    Учитель звертає увагу учнів на шматочок крейди, який діти бачать із першого класу. Але ж не всі знають, які властивості вона має, як утворилася. У природі багато гірських порід, які використовує людина.

-Розповідь учителя

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Поняття «гірська порода» і «мінерал»

       Уся товща земної кори складається з різних за властивостями, складом і походженням гірських порід (учитель демонструє базальт, граніт, пісок, глину, вапняк). Гірські породи, у свою чергу, складаються з мінералів. Так, гірська порода «граніт» складається з трьох різних мінералів: польового шпату, кварцу, слюди. Бувають гірські породи, які складаються тільки з одного мінералу: чистий пісок — із кварцу, вапняк — із кальциту (див. додаток 1).

2. Робота з колекцією гірських порід і мінералів

Складається усний опис зразків гірських порід (базальт, граніт, пісок, глина) і мінералів (польовий шпат, кварц, слюда). Перший опис складається колективно. Потім клас поділяється на групи.

Кожна група отримує по 2-3 зразки й заповнює таблицю.

 

Назва зразка

Колір

Густина

Горючість

Розчинність

Агрегатний стан

Використання

Вугілля

 

 

 

 

 

 

Крейда

 

 

 

 

 

 

Пісок

 

 

 

 

 

 

Мармур

 

 

 

 

 

 

Сірка

 

 

 

 

 

 


      Налічують більш ніж 3 тис. різних мінералів. Але тільки декілька десятків з них зустрічаються у природі у великій кількості (кварц, кальцит). Більша ж частина мінералів зустрічається дуже рідко і не утворює гірських порід (золото, алмази).

Усі гірські породи й мінерали, які використовує людина, називаються корисними копалинами.

Корисні копалини утворюють родовища. Їх розміщення залежить від особливостей будови земної кори, умов утворення гірських порід та мінералів, що їх складають.

Робота з групами (обговорення таблиці)

V. Закріплення нових знань

1. Визначення характерних ознак гірських порід і мінералів (складання диаграми Вена)


 

https://subject.com.ua/lesson/nature/5klas/5klas.files/image013.jpg

 

На перетині кіл записують спільні ознаки, а в колах — відмінності.

2. Назвіть відомі вам корисні копалини. Де їх використовує людина?

Які користі копалини добувають у вашій місцевості?

Бесіда за запитаннями. Оцінювання роботи учнів

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати текст підручника

2. Індивідуальне завдання. Підготувати невелику розповідь  про одну з гірських порід своєї місцевості.

 

docx
Додав(-ла)
Гончук Оксана
Додано
1 грудня 2020
Переглядів
2640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку