Мета: визначити особливості географічного розташування Давнього Єгипту; ознайомити учнів із основними заняттями давніх єгиптян; із суспільним ладом та структурою суспільства; проаналізувати повсякденне життя давніх єгиптян; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.
Номер слайду 3
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:називати дати, пов’язані з темою уроку;застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;характеризувати особливості географічного розташування Давнього Єгипту; основні заняття давніх єгиптян; суспільний лад та структуру суспільства; описувати повсякденне життя давніх єгиптян;показувати на карті територіальні межі давньоєгипетського суспільства.
Бліц - опитування. Як називали писемність Месопотамії? На чому писали жителі Месопотамії? Хто винайшов письмо? З чим були пов’язані знання у Месопотамії? Хто у Месопотамії зберігав та примножував знання? Які календарі розробили жерці Месопотамії?
Номер слайду 6
Чи правда, що у Месопотамії було створено карту зоряного неба? Як називалася віра в багатьох богів? На скільки частин поділявся світ в уявленні людей?Який міф з’явився на основі розливів Тигру та Євфрату? З чого, на думку жителів Месопотамії, боги створили людину? Який твір вважається найвидатнішим у Месопотамії?
Номер слайду 7
Вивчення нового матеріалу. Робота з історичною картою. Розгляньте історичну карту. Визначте географічне розташування Єгипту. На які два регіони поділяється Єгипет?Яку частину Єгипту називають Нижньою? Де вона розташована?Визначте місцеположення Єгипту. У долині якої річки виникла Єгипетська цивілізація?
Номер слайду 8
Опрацюйте матеріал підручника(ст.59,2пункт) та запишіть короткі тези, які відповідають на питання «Що робили?».
Номер слайду 9
Орієнтовний вигляд тез Прокладали канали і дамби. Ставили заслонки. Використовували шадуфи. Об’єднувалися в номи. Обирали номарха.
Номер слайду 10
Шадуф-пристрій для підйому води
Номер слайду 11
Іригаційне землеробство
Номер слайду 12
Ном- об’днання поселень Номарх – обрана людина,яка управляла номом
Номер слайду 13
Менес- перший фараон Єгипту Менес був досвідченим воєначальником і енергійним політиком. Він підкорив Нижній Єгипет (хоча немає даних про його війну з ним) і об'єднав обидва царства, завершивши, таким чином, тривалий процес централізації Єгипту.