Тема твору: розповідь про ставлення хлопчика Олеся до природи, власне світосприйняття, яке відмінне від поглядів діда Прокопа. Ідея твору: Оспівування людей з неповторним внутрішнім світом, заклик любити та берегти природу.
Номер слайду 3
Проблематика твору: бережливе ставлення до природи; особистість характеризується гідними вчинками, доброта та милосердя зроблять світ добрішим, індивідуальний підхід у навчальному процесі, нема щастя на чужому нещасті.
Номер слайду 4
Композиція твору (побудова): Експозиція: дорога Олеся до школи. Зав'язка: непорозуміння на уроці малювання між учителькою та учнем. Розвиток дій: втеча з уроку, блукання верболозами, примирення з Федьком, зустріч з дідом. Кульмінація: розмова з дідом, непорозуміння та образа. Розв'язка: вечеря без Олеся, сон хлопця, народження нового дня.
Номер слайду 5
Жанр твору: оповідання (прозовий твір; обсяг твору приблизно 6 сторінок; зображено мало подій: бійка біля річки, урок у школі, поїздка з дідом за дровами; діють п'ять персонажів: Олесь, учителька, Федько Тойкало, дід Прокіп та мати хлопчика; усі події відбуваються за один день
Номер слайду 6
Оповідання умовно можна поділити на 4 частини:1. Дорогою до школи.2. На уроці.3. Поїздка з дідом у ліс.4. Втома та чарівний сон.
Номер слайду 7
Оповідання вчить бути добрим, милосердним, бережно відноситись до природи, не втрачати свою індивідуальність, гідними вчинками прагнути бути особистістю.
Дайте відповіді на питання(письмово)Хто з персонажів твору сподобався вам найбільше? Чому?Як ставиться автор твору до Олеся?У чому полягає дивацтво хлопчика?Як ви уявляєте Олеся? (опишіть словами або намалюйте малюнок)Яка пора року подобається Олесеві найбільше? Чому?
Номер слайду 10
Поміркуйте!Які епізоди твору зображені на малюнках?
Номер слайду 11
Дякую за увагу!Підготувала: вчитель української мови та літератури Луцького НРЦ Стельмащук Н. Л.