Через естетику художнього слова осмислити та сприйняти морально-етичні уроки доброти , чуйності, турботи про близьких на прикладі взаємостосунків героїв твору ГР. Тютюнника "Климко"
Сімнадцяте січня. Класна робота. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. За повістю Г. Тютюнника «Климко»
Номер слайду 3
МЕТА: через мистецтво слова осмислити та сприйняти морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних ,охарактеризувати образ Климка, розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки, аргументувати свої твердження, виховувати почуття патріотизму, доброти, щирості, чуйності.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це можливо. О'ГенріДоброта повинна йти від серця. (Лілія Брік)
Номер слайду 6
.«Літературна розминка»Дядько Кирило казав, що його діжурці :а) «сто літ», б) «двісті літ»,в) «двадцять літ» г) «десять літ».2. Дядько Кирило був :а) моряком, б) машиністом паровоза,в) трактористом, г) водієм.
Номер слайду 7
3. Діжуркою у творі називається :а) час чергування в депо,б) робочий одяг залізничника,в) залізна скринька дядька Кирила,г) барак, де мешкав Климко з дядьком.4. Як звали вчительку Климка і Зульфата ?а) Марія Іванівна,б) Наталя Степанівна,в) Наталя Миколаївна,г) Ольга Петрівна.
Номер слайду 8
5. Климко був у гарячці :а) 1 день, б) 2 дні,в) 3 дні, г) 5 днів.6. Як звали доньку вчительки ?а) Марія,б) Оля,в) Ніна, г) Наталя
Номер слайду 9
ПЕРЕВІРКА ТЕСТУВАННЯ: АББВВБ
Номер слайду 10
Номер слайду 11
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}С Е Н Добро К А НЗло
Номер слайду 12
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}С Е Н Добро К А НЗло. Чарівне, лагідне. Допомагає, підтримує,Воно збагачує людську душу. Щастя. Жорстоке, чорне. Кривдить, вбиває, знищуєНещадно руйнує душу людини. Горе
Номер слайду 13
ВІЙНА ОЧИМА ДІТЕЙ
Номер слайду 14
КЛ ИМ КО
Номер слайду 15
К мітливий Л юдяний. Д И вовижний М илосердний К омпетентний О птиміст
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Метод «Знайди відповідники»Добрий – це… Милосердний – Співчувати – це. Людяність – це
Номер слайду 18
Метод «Знайди відповідники»Добрий – це… (той, хто людям робить добро). Милосердний – це…(той, що співчуває, допомагає). Співчувати – це…(ставитися з порозумінням до горя інших). Людяність – це…( уважне ставлення до людей).
Номер слайду 19
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ситуація випробування Риси характеру«Доглядати за собою він умів і сам. Давно вже вмів...»«Я не голодний,- сказав Климко, одсуваючи миску і похнюпився»«Не треба вам нічого промінювати, переходьте до нас жити...»«Знаєш, що я придумав, я піду по сіль...»«Пустіть її, це моя сестра...»«Де в тебе й силочка береться, ой скільки пройшов голодний»«Ну й меткий! Хіба модна отакому хворому - і за роботу?»«Я піду, тьотю,...мене там ждуть...»«Мені, тьотю Марино, якби хоч пляшку із собою взяти додому...»«Туди, дядю, біжіть! – закричав він, показуючи рукою праворуч від себе: - туди! Там балка!»
Номер слайду 20
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ситуація випробування Риси характеру«Доглядати за собою він умів і сам. Давно вже вмів...»Самостійність і організованість«Я не голодний,- сказав Климко, одсуваючи миску і похнюпився»Почуття власної гідності«Не треба вам нічого промінювати, переходьте до нас жити...»Чуйність, благородність«Знаєш, що я придумав, я піду по сіль...»Рішучість«Пустіть її, це моя сестра...»Сміливість«Де в тебе й силочка береться, ой скільки пройшов голодний»Витривалість, цілеспрямованість«Ну й меткий! Хіба модна отакому хворому - і за роботу?»Працелюбність«Я піду, тьотю,...мене там ждуть...»Відповідальність, людина слова«Мені, тьотю Марино, якби хоч пляшку із собою взяти додому...»Милосердність,турботливість«Туди, дядю, біжіть! – закричав він, показуючи рукою праворуч від себе: - туди! Там балка!»Хоробрість
Номер слайду 21
НАПИСАТИ НЕВЕЛИЧКЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ «ЩО ЗАХОПЛЮЄ МЕНЕ В ОБРАЗІ КЛИМКА «ТВОРЧА РОБОТА:
Номер слайду 22
Герої твору про Климка. Дядько Кирило: Климко був мені за сина. Допомагав в усьому. Справжній господар: і наварить, і прибере. Та й розумний до наук вдався. Мені завжди хотілося йому гостинчика принести. Хоч маленького, але з поїздки. Климко завжди мене виглядав з роботи: чи вранці я приходжу, чи ввечері. На свята старався Климкові купити солодощі: морозива, цукерок. Люди, будьте милосердними! Виховуйте в собі і в своїх дітей хороші моральні якості. Допомагайте усім і завжди!
Номер слайду 23
Зульфат: Климко – це мій давній друг, однокласник. Він ніколи мене не зраджував, не видавав секретів, не ображав, не розпускав кулаків. По натурі він дуже спокійний. Боляче мені було, коли дізнався, що фашистський снаряд зруйнував Кликові барак. Потім я шукав Климка, хотів по товариськи допомогти. Після нашої зустрічі допоміг облаштувати його невеличку кімнату. Дуже добре, що переїхала до нас Наталія Миколаївна. Життя стало кращим. Для маленької Олі приніс колиску ще свою. Дуже вболівав за Климка, коли його довго не було. Бігав на станцію щодня. Та ось на кінець замаячіла його постать. Я кинувся до нього, але враз він впав. Ми з Наталією Миколаївною довго його виходжували. Цінуйте своїх учителів, любіть школу, не зраджуйте своєї людяності!
Номер слайду 24
Наталія Миколаївна: Повік буду вдячна Климкові і Зульфатові, які в тяжку хвилину протягнули руку допомоги. Дуже переживали ми із Зульфатом за Климком. Була б побігла за ним, наздогнала, та куди. Де він пішов? Климка знайшла пораненим. В його торбинці була маленька пляшечка з молоком. Це ж він для Олі його привіз. Так можуть вчинити тільки самовіддані сердечні люди. Самопожертва його дуже велика. Люди, майте Бога в серці, будьте турботливими, добрими, бережіть один одного! І тоді життя буде прекрасним.
Номер слайду 25
Тітка Марина: Думала собі: «Що людині треба для щасті?». Виходить – дружну сім’ю. Побачивши добру, страдницьку, працьовиту дитину, хотілося всю материнську невичерпану любов передати йому. Климко занадто вдячний. Ще перебуваючи в стані хвороби, хотілося йому допомогти по господарству. Він і слово чемне скаже ,і пожаліє. Люба дитина. Турбувався за якусь маленьку Олю і молока для неї попросив. Я дала в дорогу йому солі стільки, скільки він міг донести, і молока для дівчинки. Хотілося б, щоб усі люди стали добрішими, мали турботу про свого ближнього, цінували почуття. Може б, і злочинців стало менше. Люди, вмійте знайти зернину любові в собі і подарувати тим, хто поряд!
Номер слайду 26
ВІДКРИТИЙ МІКРОФОН:* Який епізод змусив вас глибоко замислитись над життям і чому?* Декілька слів про Актуальність твору
Номер слайду 27
Номер слайду 28
Домашнє завдання: Виписати з додаткової літератури вислови видатних людей про добро. Написати листа Климкові.
Номер слайду 29
Пам’ятайте, любі діти, Завжди слід добро творити,Щохвилини і щодня,Бо людина починається з добра.