Хореографія, на відміну від інших видів мистецтва, володіє величезними можливостями для повноцінного естетичного удосконалення дитини, а також її гармонійного духовного та фізичного розвитку. Танець органічно поєднує в собі різні види мистецтва: музику, елементи театру, фольклор, тим самим є найбільшим джерелом естетичних вражень дитини дошкільного віку.
Дитяча хореографія ґрунтується на історичній логіці розвитку мистецтва танцю та змісті хореографічного мистецтва в усьому його розмаїтті, а саме на: на фольклорній хореографії; українських музично-хореографічних традиціях;танцях народів світу; класичному танці; бальній хореографії;сучасній хореографії.
Мета хореографічної освіти дітей. Сприяти індивідуальному становленню особистості дитини під впливом цінностей хореографічного мистецтва, у процесі власної мистецько-практичної діяльності, взаємодії з педагогом і дитячим колективом. Сформувати елементарні основи хореографічної культури, домірну вікові хореографічну компетенцію. Збалансувати в дитини фонд її бажань і фонд, її можливостей , тобто фонд «хочу» і «можу».
Виховні завдання:виховання життєтворчих, естетичних, морально-етичних, соціально-емоційних, вольових засад особистості дитини, позитивних особистісних якостей дітей подолання негативних проявів характеру;виховання ціннісних суджень і естетичних смаків, ставлення до хореографії як джерела позитивних, радісних емоцій, патріотичних переживань, шляхетних почуттів тощо;виховання здатності сприймати рухи за естетичними еталона ми, відчувати естетичну виразність власних рухів;
виховання бажання вправно і красиво виконувати танцювальні рухи, змінювати їх, вигадувати і застосовувати варіанти танцювального руху в різноманітних життєвих ситуаціях;виховання емоційно усвідомленого переживання танцювальних рухів, формування ціннісного ставлення до естетично виразних рухів іншої людини і власних;виховання сучасних естетичних еталонів щодо свого зовнішнього вигляду, важливих звичок в особистому житті.
Освітні завдання:формування системи уявлень, понять, знань про синкретичну та синтезовану сутність хореографічного мистецтва, емоційно образну пластику і виразні танцювальні рухи;набуття дітьми системних танцювальних навичок, а також творчих умінь успішного їх застосування;створення тезауруса танцювальних рухів як практичного виконання сукупності рухів у сталому і варіативному вигляді;
закладання основ танцювальності, правильного виконання танцювальних рухів, емоційно та інтелектуально спрямованого засвоєння техніки, набуття культури рухів;формування в дітей уміння спілкуватися за допомогою танцювальних рухів;формування мистецької активності і естетичного ставлення до мистецтва танцю, основ сприймання мистецтва хореографії та художньо практичних навичок танцювального виконавства.
Розвивальні завдання:підтримання в дитини життєрадісного емоційного настрою і вольового стану як домінуючого під час виконання танців і рухів та у що денному житті, розвиток психічних процесів;формування правильної постави, що про являється під час хореографічних, музичних, фізкультурних занять і у повсякденному поводженні дитини;зміцнення сили і рухливості кістково-м’язового апарату, корекція незначних відхилень;
розвиток ритмічності й емоційної виразності танцювальних рухів, відчуття характеру музики, засобів музичної виразності, форми музичного твору і відтворення їх у рухах і вправах;формування відчуття та усвідомлення оздоровчого та тренувального ефекту хореографічної діяльності щодо функціональних властивостей дихальної, серцево-судинної, секреторної, нервової систем, тощо;розвиток функціональних властивостей дихальної, серцево-судинної, секреторної, нервової систем, фізичних якостей .
Заняття з хореографії складаються з трьох етапів:1) початковий – навчання вправ або окремих рухів,знайомство з хореографічними поняттями,показ та пояснення техніки виконання;2) розучування – формування умінь та навичок музично-ритмічних рухів, уточнення й розуміння закономірностей рухів та їх вільне й безперервне виконання;3) закріплення – вдосконалення та закріплення рухових навичок, виконання вправ більш високого рівня та їх застосування з іншими рухами, формування ідеального стилю.
Вимоги для формування музично-ритмічних навичок та пізнавального інтересу до хореографії :відпрацьовувати кожну вправу або етюд більше 2-3 занять поспіль;у процесі навчання доцільно використовувати яскравий, естетично виразний ігровий матеріал; створення доброзичливої атмосфери.виховання у дітей уважного ставлення одне до одного;уміння радіти успіхам своїх однолітків, бажання допомагати їм у подоланні труднощів;
Література: Базовий компонент дошкільної освіти / Науковий керівник: А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф, д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Гавриш Н. В., Долинна О. П., Ільченко Т. С., Коваленко О. В., Лисенко Г. М., Машовець М. А., Низковська О. В., Панасюк Т. В., Піроженко Т. О., Поніманська Т. І., Сідєльнікова О. Д., Шевчук А. С., Якименко Л. Ю. ― К.: Видавництво, 2012. – 26 с. Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років/ наук. кер. проекту В. О. Огнев’юк; авт.кол.: Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н.І. Богданець-Білоскаленко [ та ін.]; наук.ред.: Г. В. Бєлєнька, М. А. Машовець; Мін.осв. І науки України, Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка. – К.: Киїів.ун-т ім Б. Грінченка, 2016. – 304 с. Методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» / наук. керівник проекту В. О. Огневюк; авт. кол.: Бєлєнька; авт. кол.: Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, В. М. Вердугіна та ін. – К.: Київ. Ун-т ім Б. Грінченка, 2016. - 352с.
Науменко Т.І. Музично-естетичне виховання дошкільнят: Програма та методичні рекомендації/ Т.І. Науменко. – К.: Магістр-S, 1996. – 96 с. Шевчук А. С. Дитяча хореографія : навч.-метод. посібник / А. С. Шевчук. — 3-тє вид.,зі змін. та доповн. — Тернопіль : Мандрівець, 2016. — 288 с. + вкл. : 8 с. : іл.http://www.playcast.ru/view/10296577/96a40af21a89d437d8ed83ed724a7d91ecb4b29cplhttp://www.playcast.ru/view/10296577/96a40af21a89d437d8ed83ed724a7d91ecb4b29cpl