Ігри поділені на дві групи : дидактичні ігри і мультимедійні ігри. Можна використовувати на уроках навчання грамоти у будь-який період, адже гра-невід'ємна частина навчання молодших школярів.
Хай в небі світить сонечко,Травичка хай росте,Пливе хмаринка в небіІ річка хай тече,Любов’ю все зігріємо –У дружбі краще жить. Ми до вершин крокуємо-Хай нам усім щастить
Номер слайду 2
Ігри на уроках навчання грамоти. У грі немає людей серйозніших, ніж малі діти. Граючись, вони не лише сміються, а й глибоко переживають, іноді страждають. Василь Сухомлинський
Номер слайду 3
Дидактичні ігри, ігрові завдання і прийоми підвищують ефективність сприймання школярами навчального матеріалу, урізноманітнюють їхню навчальну діяльність. Уносять у неї елементи цікавості. У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватись, самостійно думати, розвивати увагу.
Номер слайду 4
Дидактичні ігри ігри на уроках навчання грамоти. Добукварний період-Так чи ні?-Збери букет-Скільки складів-Відгадай слово
Номер слайду 5
Букварний період-Фрукти-М’ячик-Збери слово-Впізнай букву наосліп-Хмарка-Збирання грибочків-Який склад з’їв буквоїд-Хто найважніший?-Сумка листоноші-Живі слова
Мультимедійні ігри Сучасного школяра треба вміти захопити навчанням, створити ситуацію вибору, змагання, захоплення, тому в процесі навчання потрібно використовувати мультимедійні ігри. Переваги мультимедійних навчальних систем зумовлені технічними можливостями комп’ютера, що дає можливість значно розширити і урізноманітнити матеріал, який підлягає засвоєнню, вдосконалити його структуру, швидку дію, що забезпечує своєчасну обробку інформації, якісний діалог між учасниками спілкування.
Номер слайду 9
Для кращого оволодівання повноцінною навичкою читання учні на уроках виконують ігрові вправи: „З першого погляду”, „Не зіб’юсь”. Ігри „Скажи навпаки”, „Словничок”, „Хто це?, Що це?” Вони вчать учнів аналізувати, розвивають зв’язне мовлення.
Номер слайду 10
Мета• сприяти розвитку зв’язного мовлення, пам’яті, мислення;• формувати читацьку компетентність молодших школярів; • формувати уміння орієнтуватися в просторі;• розвивати образне мислення, розширювати світогляд учнів;• розвивати творчу діяльність.
Номер слайду 11
Ігри. Гра „Хто це?” „Що це?”Учні читають слова, що характеризують предмет. Відгадують предмет. Гра „Не зіб’юсь”Діти читають слова з першого погляду. Слова можуть відрізнятись однією буквою. ЛІС-ЛИС,РАК-РІК,ЛІС-ЛІЗСпівзвучні слова. ЗИМА-САМА,ЛАМА-РАМА,
Номер слайду 12
Гра «Найрозумніший»Мета гри: перевірити сприйняття учнями змісту тексту. На екрані з’являються питання . Варіант відповідей-після відповіді учнів.
Номер слайду 13
Гра «Плутанка»За допомогою гри учні пригадують назви творів та їх авторів, вивченого розділу.
Номер слайду 14
Гра «Знайди пару» Чимчикувати легка будівля на городах, баштанах Баштан сторож на баштані або його власник. Баштанник поле, де вирощують кавуни, дині. Курінь іти швидко, поспішно.