ІМПРЕСІОНІЗМВиконала: вчитель мистецтва Соболь К. Ю.
Номер слайду 2
Враження. Схід сонця
Номер слайду 3
Наприкінці XIX століття в живописі сформувався стиль, твори якого спочатку викликали бурю суджень, думок та вкрай суперечливих оцінок. Навесні 1874 року в Парижі на бульварі Капуцинок у майстерні фотографа Надара відкрилася виставка картин групи митців, серед яких були Клод Моне, Едгар Дега, Альфред Сіслей, П’єр Огюст Ренуар, Каміль Піссарро, Берта Морізо.
Номер слайду 4
Це були досвідчені художники з чіткою мистецькою програмою, які мали за плечима понад 15 років наполегливої праці в пошуках нових шляхів зображення навколишнього світу. Їхні картини були незвичні й незрозумілі публіці. Про них говорили, що «художники їх не писали, а просто вистрілили по полотну з пістолета, зарядженого тюбиками з фарбою, після чого тільки поставили підпис на своїх шедеврах».
Номер слайду 5
Але незрозумілими для публіки ці твори були саме тому, що для їх сприйняття була потрібна інша точка зору — виявляється, розглядати їх краще здалеку. Адже якщо дивитися на картину зблизька, то побачиш вкрите різнокольоровими мазками полотно, а щойно глядач відійде на крок — перед ним відбувається диво: різнокольорові мазки, цяточки, нанесені пензликом впритул одне до одного, дивним чином зливаються і утворюють чарівну картину квітучого поля маків, вечірнього серпанку, буйства цвітіння саду та багато-багато іншого.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Цей стиль у мистецтві отримав назву імпресіонізм. Цікаво, що з’явилася вона випадково. Репортер гумористичного видання «Шаріварі» Луї Леруа, побачивши картину Клода Моне «Враження. Схід сонця», надрукував статтю під назвою «Виставка імпресіоністів» (від франц. impression — «враження»). Глузлива назва набула популярності, а пізніше стала історичною.
Номер слайду 9
Імпресіонізм (від франц. impression — враження) — художній напрям, заснований на принципі безпосередньої фіксації вражень, спостережень, співпереживань. Імпресіонізм розвивається в останній третині XIX — на початку XX століття.
Номер слайду 10
Митці намагалися вловити швидкоплинне враження, найменші зміни в кожному предметі залежно від освітлення й часу доби. Митці пропонували побачити чарівність та поезію природи, прагнули передати на полотні красу миті, що вислизає.Імпресіоністи писали картини на відкритому повітрі — на пленері. Художники не створювали попереднього малюнка, а писали відразу мазками на полотні. Для цього треба було мати точну руку та професійне око. Імпресіоністи відмовилися від контуру, замінивши його дрібними роздільними й контрастними мазками. Тому обриси предметів на картинах нечіткі, ніби розмиті. Художники-імпресіоністи писали чистими, незмішаними кольорами. Їхні картини сповнені світла, повітря, руху й життя. Кольорова палітра творів висвітлена, чорний колір майже не використовували.
Номер слайду 11
Оскар-Клод Моне́ (Oscar-Claude Monet; 1840-1926)- французький живописець, один із засновників імпресіонізму. Клод Моне почав створювати серії картин, присвячених одному мотиву. Серія «Копиці сіна» з’явилася в доробку художника майже випадково. Працюючи ввечері, він устиг зробити ескіз мотиву, що привернув його увагу. Але тіні, що густішали, змінили вигляд пейзажу, і Моне змушений був перервати роботу й розпочати нове полотно. Так відбувалося кілька разів — «наздоганяючи» час, що невпинно рухався, художник став множити варіації пейзажного мотиву. Як наслідок, з’явилася серія картин «Копиці сіна».
Номер слайду 12
Копиці сіна
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Латаття в цвіту. Жінка з парасолькою
Номер слайду 15
Едґа́р Деґа́ (фр. Edgar Degas) 1834 — 1917) — французький художник і скульптор, представник напрямку реалізму та один із співзасновників імпресіонізму. Спеціалізувався у живописі і портреті, значно менш відомий як пейзажист. Улюбленими темами були балерини, жінки, кав’ярні, сцени гонок. Він робив замітки, начерки з живих моделей під час рухів, щоб зберегти неофіційність дій, поз. Саме з такими напрацюваннями він починав трудитися в студії, а не безпосередньо з натури, як робили його сучасники.
Номер слайду 16
ПРАСУВАЛЬНИЦЯПраля з білизною
Номер слайду 17
Блакитні танцівниці(Фрагмент)
Номер слайду 18
Абсент. Урок танців
Номер слайду 19
Камі́ль Піссарро́ (1830-1903)- французький художник єврейського походження, представник імпресіонізму. Малював пейзажі, натюрморти, іноді побутові картини і портрети.
Номер слайду 20
Портрет Жанни Піссарро. Фрагмент
Номер слайду 21
Селянські будинки. Врожай
Номер слайду 22
П'єр-Огю́ст Ренуа́р (1841—1919) — французький художник. Представник французького імпресіонізму, що пізніше відійшов від цієї мистецької течії.
Номер слайду 23
Сніданок веслярів
Номер слайду 24
Жаб'ятник. Портрет актриси Жанни Самарі
Номер слайду 25
Альфред Сіслей (1839–1899) — французький художник-пейзажист, один з засновників імпресіонізму. Він став одним з провідних майстрів французького імпресіонізму, хоча за походженням був англійцем.
Номер слайду 26
КРАЄВИД З ДРОВАМИ
Номер слайду 27
СНІГ У ЛУВЕСЬЄНІ
Номер слайду 28
Берта Морізо (1841 - 1895) — французька художниця, гравірувальниця та літографка, що входила до кола імпресіоністів. Гавань у Лор'яні