В умовах війни індивідуальна освітня траєкторія набула нового значення — дедалі частіше школи, особливо в регіонах, що постраждали від військових дій і звідки вимушено виїхала велика кількість дітей, застосовують індивідуальні освітні траєкторії для організації навчання учнів, які тимчасово проживають в іншій місцевості або за кордоном.
В контексті війни у мільйонів українських дітей з’явилася одна спільна причина, через яку вони потребують індивідуального підходу. Ця причина — неможливість відвідувати школу разом з іншими учнями, іноді навіть у дистанційному режимі. Це спричинено, тим, що діти перебувають у різних країнах в умовах тимчасового прихистку. Для більшості таких учнів можна застосувати термін «з особливими освітніми потребами» у широкому його розумінні.
Водночас стратегічно важливо забезпечити для всіх дітей доступ до освіти, налагодити якісний освітній процес. У такому контексті індивідуальні освітні траєкторії, які в умовах реформи розглядалися як один зі шляхів забезпечення рівного доступу до освіти, зараз набувають особливого значення.
1. Читаємо текст до кінця.2. Слідкуємо, скільки слів дитина прочитає за хвилину.3. Ставимо запитання за змістом (свідомість).4. Учень оцінює свій результат щодо правильності (поскладове чи цілими словами, чи були помилки, чи правильно ставив наголос). За потребою допомагає вчитель.5. Оцінюємо за шкалою виразність читання.6. Дитина оцінює свою роботу. Якщо оцінка співпадає з оцінкою вчителя, це чудово.7. З’ясовуємо, над чим треба попрацювати, щоб покращити результат.8. Обираємо термін.9. Результати фіксуємо у портфоліо.
Олег Буцень. У новій школі Переїхала Нюра на нову квартиру в інший район міста. Шкода їй було розлучатися із старою школою, особливо з подружкою Валею. У новій школі Нюра нікого не знала. Тому на уроках ні з ким не розмовляла, все придивлялась до учнів, до вчительки, до класу. Якось на великій перерві підійшла до неї однокласниця Галя і питає:— Ти ще ні з ким не дружиш?— Ні,— відповіла Нюра.— І я ні з ким не дружу,— зітхнула Галя.— Погані у нас в класі дівчиська: Ленка — задавака, Вірка — хитруля, Надька — брехуха, Ірка — задирака… Майже всіх дівчат класу перебрала Галя — всі погані виявились. Лише про себе нічого не сказала.— Просто не знаю, з ким ти зможеш у нас подружити.— Не турбуйся,— відповіла їй Нюра.— 3 ким я дружитиму, я ще не знаю. Зате знаю, з ким мені не треба дружити. Так чи не так?
Використані джерела1.https://nus.org.ua/bez-rubryky/indyvidualna-osvitnya-trayektoriya-ta-indyvidualnyj-navchalnyj-plan-shho-tse-i-dlya-kogo/2.https://www.google.com/search?q=%D1%96%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D1%96%D0%B4%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8 C%D0%BD%D0%B0+%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8 F+%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%94%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8 F+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8&sxsrf=APw. XEdd. QWHX8ney3 Bs. Wwh. Hc. Ozf. T0 Gu1dog:1681663137089&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ah. UKEwju26uv667-Ah. Xrm. Is. KHa. Mg. Au. AQ_AUo. AXo. ECAEQAw&biw=1280&bih=577&dpr=1.5#imgrc=pcq. K7j. WEHx. YEt. M