Презентація на тему: "Індивідуальне навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку", методичні рекомендації з дефектології спрямовані на ознайомлення вчителів з специфікою індивідуального корекційного навчання.
Індивідуальне навчання
Використання сучасних навчальних технологій на індивідуальних заняттях з дітьми з особливими потребами
l Ігрові методи, навчання в співпраці;
l Нестандартні форми проведення l Техніка ниткографії; індивідуальних занять; l Техніка пальцевого
l Індивідуальні навчальні заняття на свіжому живопису;
повітрі; l Техніка плямографії;
l Мультимедійні презентації на l Психогімнастика; індивідуальних заняттях; l Ігри-медитації;
l Розвивальні та навчачальні комп’ютені l Дихальна гімнастика; програми; l Казкотерапія.
l Елементи британської методики «Нумікон», яка дозволяє вчити дітей математики без цифр — за допомогою різнокольорових фігур;
l Методики збереження здоров'я пальчиковими вправами;
l Методики “Незакінчені речення” у роботі з аутичними дітьми;
l Піщана терапія, аромотерапія, глинотерапія;
l Арт-терапія, кольротерапія;
l Фітотерапія;
l Ігри з водою;
l Ігровий масаж на уроках письма;
l Методика М.Монтессорі;
l Методика О.П.Хохліної “Розумовий розвиток учнів молодших класів школи інтенсивної педагогічної корекції у процесі трудового навчання”;
l Елементи методики К.О.Семенової;
l Методика розвитку дрібної моторики у дітей дошкільного віку Катаєвої А.А., Стребелева Є.А.
l Методика з арт-терапії (автори –
С.М.Зінченко, Р.В.Богуш, О.В.Гоголівська,
І.В.Михайлюк);
l Методики піщаної терапії, казкотерапії
Т.Д.Зінкевич - Євстигнєєвої, Т.М.Грабенко ;
l Методика логопедичного масажу
О.М.Новікової;
l Методика О.П.Родинової «Музичні шедеври»;
l Методика глинотерапії;
l Методика “Коробки форм”.
l Методика “Пірамідка й мисочки”.
l Методика “Розрізні картинки”.
l Методика “Вільний малюнок”.
l Техніка розслаблення очей.
l Техніка кліпання очей.
l Техніка обертання очей.
l Техніка масажу очей.
l Техніка промивання очей.
l Дихальна гімнастика;
l Пальчиковий театр;
l Глинотерапія;
l Піщана терапія;
l Аромотерапія;
l Арт-терапія, кольоротерапії;
l Ігри з водою;
l Ігровий масаж;
l Насіннєва терапія;
l Техніка ниткографії; • Техніка плямографії; l Методики розвитку дрібної • Техніка пальцевого моторики у дітей дошкільного віку живопису; Катаєвої А.А, Стребелева Є.А.;
l Методика логопедичного • Казкотерапія; масажу О.М. Новікової.;
• Психогімнастика;
• Лікувальні навіювання.
Корекційні методики для роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку та з розумово відсталими дітьми
Методики, техніки, завдання та вправи спрямовані на:
l збільшення обсягу уваги (“Гудзик”); l поліпшення концентрації уваги (“Хто більше”,
“Дзеркало”); l поліпшення розподілу уваги (Методика
Мюнстерберга);
l розвиток переключення уваги (коригувальні завдання із чергуванням правил викреслювання літер);
l розвиток пам’яті (розвиток здатності дітей до відтворення уявних образів, розвиток пам’яті на основі мнемічних прийомів “Групування”, “Групування за асоціацією”, “Класифікація” ); l коригування розумових операцій (складання речення, виключення зайвого, способи застосування предметів, визначення послідовності подій, відшукання чисел);
l Соляна терапія; l Піщана терапія;
l Аромотерапія;
l Глинотерапія;
l Арт-терапія;
l Кольротерапія;
l Фітотерапія;
l Ігри з водою; l Звукотерапія;
l Психогімнастика.
Корекційні методики для роботи з дітьми з розладами емоційно-вольової сфери
l Методики “Незакінчені речення” у роботі з аутичними дітьми;
l Піщана терапія;
l Аромотерапія;
l Глинотерапія;
l Арт-терапія;
l Кольротерапія;
l Фітотерапія;
l Ігри з водою; l Звукотерапія;
l Психогімнастика.
Якщо дитина оточена критикою, то вона вчиться звинувачувати,
Якщо дитина бачить ворожість – вона вчиться битися.
Якщо над дитиною насміхаються – вона вчиться бути боязкою.
Якщо дитину постійно соромлять – вона вчиться почувати себе винуватою.
Якщо дитина оточена терпимістю – вона вчиться бути терпимою.
Якщо дитину заохочують – вона вчиться цінувати інших.
Якщо дитина почуває себе у безпеці – вона вчиться вірити.
Якщо дитину схвалюють – вона вчиться подобатися сама собі.
Якщо дитину приймають і поводяться з нею доброзичливо – вона вчиться
знаходити любов у цьому світі.
Росс Кемпбелл