УМОВИ ФОМУВАННЯ ОСОБИСТСТІ У ПРОЦЕСІ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ:створення позитивного настрою для навчання;відчуття рівного серед рівних;забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення спільних цілей;усвідомлення особистістю цінності колективно зроблених висновків;можливість вільно висловити свою думку і вислухати свого товариша;вчитель не є засобом “похвали і покарання” , а другом , порадником, старшим товаришем.
ІНТЕРАКТИВНА МОДЕЛЬ НАВЧАННЯВисокий рівень засвоєння знань. Можливість проконтролювати рівень засвоєння знань учнів. Учитель має змогу розкритись як організатор, консультант. Партнерство між учителем і учнями та в учнівському колективіУчень і вчитель рівноправні суб’єкти навчання Розширюються пізнавальні можливості учня. Заохочуйте бажання дітей до оновлення, якщо ви хочете виховати в них риси нової людини
Класифікація інтерактивних технологій. Мистецтво навчання не потребує нічого іншого,ніж умілий розподіл часу, предметів і методу. Я. А. Коменський. Технологія колективно-групового навчання. Технології ситуативного навчання. Технології опрацювання дискусійних питань. Технологія кооперативного навчання
Використання інтерактивних методів у навчанні Використовувати методи,адекватні вікові учнів, їхньому досвідові роботи з інтерактивними методамивраховуючи темп роботи кожного учня і його здібностіУподовж інтерактивної вправи дати учням час обміркувати завдання, щоб вони сприйняли його серйозно, а не виконували механічно. Дати завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, обміркувати, виконати самостійні підготовчі завдання. Добрати для заняття таку інтерактивну вправу, яка давала б учням “ ключ ” до засвоєння теми На одному занятті використовувати один-два інтерактивні методи. Провести неквапливе обговорення за підсумками виконання інтерактивної вправи, у тому числі актуалізуючи раніше вивчений матеріал. Для ефективного застосування інтерактивних методів, у тому числі – й для того, щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу і глибоко його засвоїти, Потрібно ретельно планувати свою роботу
Організація навчального співробітництва. Метод “Прес”“Займи позицію”“Дерево вражень”“Неперервна шкала думок”Читання з зупинками. Дискусійне навчання. Колективно –групове навчання. Ситуативнемоделювання Кооперативне навчання. Обговорення проблеми в загальному колі“Мікрофон”“Мозковий штурм”“Навчаючись-навчаю сам”Ассоціативний кущ»Робота в парах“Карусель”Два-чотири-всі разом. Ротаційні “трійки”“Акваріум”Робота в малих групах. Рольові ігриІмітаційні ігри. Спрощене судове слухання. Слід зауважити, що інтерактивне навчання-не самоціль, а лише засіб, за допомогою якого у класі створюється атмосфера творчої Взаємодії, співробітництва, порозуміння і доброзичливості
Структура уроку з застосуванням інтерактивних технологій Мета: Сфокусувати увагу дітей на проблемі та викликати інтерес до обговорюваної теми. Мета: Забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності,тобто того, чого вони повинні досягти на уроці, чого від них чекає вчитель. Мета: Дати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі вони могли виконати практичні завдання за мінімально короткий час. Оголошення теми та очікуванихнавчальних результатів. Надання необхідної інформаціїМотивація
Мета: Засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку. Мета: Усвідомлення отриманих результатів. Мета: Пояснити зміст проробленого, підбити підсумок засвоєння знань і встановити зв’язок між тим, що відомо і тим , що повинно вдосконалюватися в майбутньому Рефлексіярезультатів. ПідсумкиІнтерактивна вправа
Інтерактивні вправи Асоціативний кущ На початку роботи визначається одним словом тема, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім – другорядні. Учень фіксує відповіді у вигляді своєрідного“куща” , який поступово “розростається”Даний метод універсальний, бо може використовуватися під час вивчення будь-якоїнавчальної дисципліни і на всіх етапах уроку.
Переваги використання інтерактивних методів навчання як форми організації роботи в школі Учні засвоюють всі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, оцінка) , в класах збільшується кількість учнів, які свідомо засвоюють навчальний матеріал. Учні займають активну позицію у засвоєнні знань, зростає їхній інтерес в отриманні знань. В учнів формується характер, розвивається світогляд, логічне і критичне мислення, зв'язне мовлення,виявляються і реалізуються індивідуальні можливості. Учні шукають зв’язок між новими та вже отриманими знаннями,;приймають альтернативні рішення, мають змогу зробити “відкриття” , і формують свої власні ідеї та думки за допомогою різноманітних засобів; навчаються співробітництву. Значно підвищується особистісна роль вчителя – він виступає як лідер, організатор.