Інтерактивні технології навчання як засіб розвитку творчого потенціалу молодших школярів вчитель початкових класів Непочатова Олена Олексіївна
Номер слайду 2
Життя висунуло запит на виховання творчої особистості , здатної самостійно мислити та приймати сміливі нестандартні рішення.Сучасний педагог у навчально-виховному процесі повинен намагатися вдосконалювати свою роботу , використовувати нові форми , методи , засоби , прийоми на уроках . Вчитель має розглядати кожного учня як окрему особистість з її поглядами, переконаннями, почуттями . Саме інноваційні технології, зокрема інтерактивні , передбачають розв’язання цього питання . Сьогоденню доступні такі види навчання: Вчитель Учні
Номер слайду 3
Вчитель Учні
Вчитель Учні
Номер слайду 4
Слово „інтерактив” прийшло до нас з англійської від слова „interact’’, де „ inter ” – взаємний , а „act” – діяти. Отже, інтерактивний – здатний до взаємодії, діалогу. Інтерактивне навчання – спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету - створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес здійснюється за умови активної взаємодії всіх його учасників. У цьому процесі вчитель і учні розуміють, що вони роблять, рефлектують з приводу того, що вони знають, вміють і здійснюють. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі формування навичок і вмінь, вироблення цінностей, створення атмосфери співробітництва, взаємодії.
Номер слайду 5
Понад 2400 років тому Конфуцій сказав : Те , що я чую , я забуваю. Те , що я бачу , я пам’ятаю. Те , що я роблю , я розумію . Дещо змінивши слова великого китайського педагога , можна сформувати кредо інтерактивного навчання : Те , що я чую , я забуваю. Те , що я бачу й чую , я трохи пам’ятаю. Те , що я чую , бачу й обговорюю , я починаю розуміти . Коли я чую , бачу , обговорюю й роблю , я набуваю знань і навичок . Коли я передаю знання іншим , я стаю майстром !
Номер слайду 6
проходять цікаво , продуктивно ; знімають закомплексованість в учнів з різним рівнем навчальних досягнень ; у роботі задіяні всі діти класу ; учні вчаться працювати у групі ; кожна дитина має можливість пропонувати свою думку ; створюється «ситуація успіху » ; за короткий час опановується багато нового матеріалу ; формуються навички толерантного спілкування , вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблеми ; відбувається розвиток творчих здібностей учнів, пізнава- льних інтересів ,значно зростає ефективність уроків ...
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Наприклад , Тема уроку . Моя країна – Україна , 1 клас . Етап уроку : Актуалізація опорних знань або Підсумок уроку . Діти , країна , у якій ми живемо , називається … ? / Україна / Столицею України є місто … ? / Київ / Назвіть найбільші міста України ? / Донецьк , Дніпропетровськ , Одеса , Харків , Львів … / Назвіть найбільші річки України ? / Дніпро , Дністер / ТЕХНОЛОГІЯ “ Незакінченні речення ” Завдання . Доповни речення . Міста , річки , моря позначені на … України . Коричневим кольором на карті позначено … Софіївський собор , Києво – Печерська лавра , Золоті ворота - … Києва .
Номер слайду 10
Технологія «Мозковий штурм » Н/д : урок з предмета « Основи здоров’я» у 4 класі за темою « Здоров’я . Здоровий спосіб життя » . Проблема : діти , що , на вашу думку , означає вислів « Здоровий спосіб життя ? » Ідеї : - дотримування режиму дня ; - правильне харчування ; - загартовування ; - поведінка людини ; - відповідні побутові умови ; - рухова активність ; - заняття спортом ; - хороші умови праці , навчання ; - відсутність шкідливих звичок .
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Гра “ Чи уважний ти читач ? ” Урок навчання грамоти , післябукварний період , 1 клас . М.Слабошпицький “ Лелеча весна ” . 1.Як звати хлопчика ? А Данилко Б Миколка В Іванко 2.Що Данилко побачив у небі ? А веселку Б птахів , які поверталися додому В птахів , які відлітають у вирій 3.Що зробили лелеки вдома ? А опустилися на гніздо й радісно заклекотіли Б полетіли з гнізда в пошуках їжі В опустилися на подвір’я й сумовито заклекотіли
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Учні - мої помічники. Ми разом творимо на уроці, разом радіємо успіхам, сумуємо з приводу невдач. Досить часто на уроках застосовуємо гру, інтерактивні методи. Дітям подобаються такі уроки, вони самі перетворюються на чарівників, які здатні подолати будь-які труднощі, перешкоди. Матеріал на таких уроках сприймається легко і краще запам'ятовується. Така дісталась вже нам робота Є в ній і радість, та є й турбота, Є вічний пошук, безсонні ночі, Та гріють душу дитячі очі. Н. П. Уткіна Найкращою нагородою для вчителя, на мою думку, є радість, яку випромінюють очі учня, впевненість, яка народжується після уроку, коли учень говорить: « Я це знаю! Я це вмію! Я можу це застосувати в житті!» Заради таких миттєвостей потрібно жити, працювати, адже відчуваєш велику місію – сприяти становленню Людини!