Тема: Відгадування загадок про професії
Мета : ознайомити учнів із переліком різних професій; розвивати пізнавальний інтерес до світу професій; закріпити і збагатити знання учнів про різноманітні професії розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість; виховувати у дітей бажання вчитись ; повагу та шанобливе ставлення до людей виховувати шанобливе ставлення до представників різних професій.
Обладнання: малюнки із зображеннями людей різних професій (відповідно до змісту заняття), картки із зображеннями предметів, які використовують представники тієї або іншої професії; папір, олівці.
Сьогодні діти , у нас незвичайне заняття
Сьогодні ми зробимо ще один крок
в Країну Професій, в країну чудову.
Що нас чекає - ще нам невідомо.
Рукою легенько я лиш махну.
І в гру цікаву вас всіх поведу.
Професій на світі багато є дуже,
З них кожна потрібна,
важлива з них кожна.
Ким стати — вирішуй це сам,
любий друже,
Вже зараз над цим порозмислити можна.
Загадки «Важливі професії»
Він уважно так працює,
Нас обстежує й лікує,
Захворів раптово ти —
То до нього зразу йди!
(Лікар.)
Він свою роботу знає —
Дуже вміло підстригає,
В нього зробить кожен-всяк
Зачіску на власний смак. ( Перукар.)
А це — небезпечна професія, діти:
І слідство вести, і злочинців ловити,
А ще потерпілим в біді помагати,
І злочини швидко усі розкривати.
(Міліціонер.)
Він входить без страху в палаючий дім,
Костюм спеціальний та каска па нім,
Він бореться мужньо з вогнем як належить,
Т перемагає, і гасить пожежі.
(Пожежник.)
Створює різноманітні будівлі,
Зводить і стіни, і стелю, й покрівлю,
Професії цій завдяки — ось в чім суть —
Оселі, дома та райони ростуть.
( Будівельник.)
Інструмент бере у руки-
Линуть чисті, ніжні звуки.
Люди кажуть: "Це талант!"
Добре грає ... (Музикант)
Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Неповторний світ живий
(Художник)
Фізкультхвилинка «Професійні вміння»
На перші рядки діти ритмічно плескають у долоні. Далі школярі викопують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії.
Кожна праця це уміння,
Вміння справжні, професійні:
Так працює в нас жонглер,
Так веде авто шофер,
Так фарбує дім маляр,
Так ось грає сопілкар,
Так працює в нас двірник,
Так завзятий танцівник,
Так пливе спортсмен -плавець...
Кожний справжній фахівець!
На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору.
Гра «Тлумачення професій».
1. Майстер, який кує метал і виготовляє з нього різні предмети, а також підковує коней (Коваль).
2. Людина, яка займається вирощуванням лісів (Лісник).
3. Селянин, який вирощує хліб (Хлібороб).
4. Робітник, який ремонтує машини, обробляє метали (Слюсар).
5. Майстер, який будує, споруджає що-небудь (Будівельник).
6. Людина, яка доглядає овець (Вівчар).
7. Спеціаліст, що шиє, ремонтує одяг (Кравець).
8. Майстер, який фарбує будинки (Маляр).
9. Особа, яка навчає, викладає який-небудь навчальний предмет у школі (Учитель).
10. Людина, яка обробляє деревину, виготовляє прості дерев’яні речі, меблі (Тесляр).
Давайте з вами пограємо в гру « Вгадай слово»
- Ворона сьогодні заглядала у книжку і залишила в деяких словах « кар». Відгадайте ці слова.( Діти розгадують. Вихователь на дошці вішає ці слова.)
1. Той , хто лікує людей… ___ ___ кар (лікар)
2. Фахівець, який працює на токарному станку…___ ___ кар (токар)
3. Той, хто знає багато казок…___ ___ кар (казкар)
4. Фахівець, який працює в видавництві…___ ___ кар (друкар)
5. Той, хто працює в аптеці…___ ___ кар (аптекар)
6. Фахівець , який робить чудові зачіски…___ ___ кар (перукар)
Молодці гарно працюєте. Для того щоб людина могла займатися своєю професійною діяльністю, часто їй потрібне не лише вміння, але й спеціальне обладнання. Іноді це просто особливий одяг (форма), а іноді — речі, без яких не можна обійтися. Так, швачка, якою б гарною майстринею вона не була, нічого не зможе пошити без швейної машинки; гітарист не виконає музику без гітари, а тесля не може майструвати без теслярських інструментів.
Педагог пропонує вихованцям пограти в гру.
Гра «Предмети та професії»
Учитель дає першокласникам ілюстративний матеріал (картки із зображеннями різноманітних речей) і пропонує розкласти їх біля малюнків із представниками відповідних професій.
Наприкінці гри учасники коментують її результат:
Сьогоднішнє заняття наближається до завершення.
Як бурхливої, бистрої хвилі ріки,
Так дитячі, шкільні ваші, друзі, роки
Непомітно, нечутно та швидко спливуть:
Час настане обрати в житті тоді путь.
Скільки справ вас чекатиме в ріднім краю!
Тож професію виберіть вміло свою!
А щоб правильно це вам вдалося зробить,
Слід про вибір подумати заздалегідь!
А ким ви мрієте стати, яку професію добути? Зараз візьміть з краю парти по 1 пелюсточці різного кольору.
Слухайте уважно.
Пiдсумок
Гра «Продовж слово». Придумати професію на кожну літеру.
П — пожежник;
Р — рибалка;
О — охоронець;
Ф — фотограф;
Е — електрик;
С — садівник;
І — історик;
Я — яхтсмен.
Сьогодні ви діти дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло. А для того, вам потрібно багато вчитися.
Вибір професії - справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Зважаючи на те, що ми почули, я впевнена, що виберете собі професію по душі й не станете блудним сином. Бо лише трудом дорослішають душі, й лише трудом на світі сущі ми. Щоб добитися успіху потрібно бути професіоналом свого діла. А для будь – якого професіонала не завадить проста людська приязність, вміння спілкуватися з людьми.