Мета: ознайомити учнів із історичними відомостями про пристрої для обчислень, які були винайдено людьми в різні часи та їх застосуванням. Навчити розрізняти обчислювальні пристрої і машини. Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення. Виховувати спотережливість, уважність, наполегливість, інтерес до предмету.
Неможливо точно відповісти на питання, хто саме винайшов комп'ютер. Річ у тому, що комп'ютер не є винaходом однієї людини. Комп'ютер увібрав у собі ідеї та технічні рішення багaтьох вчених та інженерів. Розвиток обчислювальної техніки стимулювaвся потребою у швидких та точних обчислюваннях і тривав сотні років. У процесі розвитку обчислювальна техніка ставала дедалі більш досконалою. Цей процес тривaє і в нaш час.
-Ручна епоха. Люди в свою чергу передавали інформацію за допомогою пальців рук, в’язання різних вузликів, малювання та вишкрябування рисочок. У Стародавньому Китаї близько чотирьох тисяч років тому була винайдена рахівниця. Греки та римляни більше двох тисячоліть тому почали використовувати абак - рахункову дошку, на якій числа зображувались певною кількістю камінців, а дії над числами виконувалися пересуванням камінців.
Вважається, що перший у світі ескізний малюнок тринадцятирозрядного десяткового сумувального пристрою на базі коліщаток з десятьма зубцями був виконаний Леонардо да Вінчі в одному з його щоденників. 1623 року (більш ніж через 100 років після смерті Леонардо да Вінчі) німецький вчений Вільгельм Шиккард запропонував свою модель шестирозрядного десяткового обчислювача, який мав складатися також із зубчатих коліщаток та міг би виконувати додавання, віднімання, а також множення та ділення.
-Електронна епоха 1951 року в Києві під керівництвом С. Лєбєдєва незaлежно було створено МЕОМ (Малa Електрична Обчислювальна Машина). 1952 року ним же було створено ШЕОМ (Швидкодіюча Електрична Обчислювальна Машина), якa була на той час крaщою в світі та могла виконувати близько 8 тисяч операцій за секунду.