ІНКЛЮЗИВНИЙ ПРОСТІР ПРОЕКТУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ СТРАТЕГІЇ СУЧАСНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИКАРТКА - СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОГО ПРОСТОРУКОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ(ЯСЕЛ - САДКУ) № 91 “ЛІСОВА КАЗКА” КОМБІНОВАНОГО ТИПУКРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИм. Краматорськ,2019 рік
СТРАТЕГІЯСЬОГОДНІ Є: БАЖАНЕ МАЙБУТНЄ: РОЗВИТКУІНКЛЮЗІЇ1. Прийняття ідеї інклюзіїпедагогічним колективом.2. Створення безпечних умов для дітей.3. Використання спеціальних засобів навчання та технологій для корекційної роботи з дітьми1. Прийняття ідеї інклюзіїбатьками.2. Від архітектурної доступності до універсального дизайну в освіті.3. Створення спеціально -організованого, мультисенсорного багатофункціонального середовища- центру впровадження новітніх технологій в корекційну роботу з дітьми
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Універсальний дизайн – враховує потреби кожної людини Завдяки семи принципам універсального дизайну речі, простір, послуги, взаємодія між людьми стають зручними, безпечними, доступними: Принцип 1 Рівність та доступність використання Принцип 2 Гнучкість використання Принцип 3 Простота й інтуїтивність використання Принцип 4 Доступно викладена інформація Принцип 5 Терпимість до помилок Принцип 6 Малі фізичні зусилля Принцип 7 Наявність необхідного розміру, місця, простору ВІД АРХІТЕКТУРНОЇ ДОСТУПНОСТІ- ДО УНІВЕРСАЛЬНОГО ДИЗАЙНУ
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}7 принципів універсального дизайну 1. Рівність та доступність використання Дизайн має бути корисним та легким у сприйнятті та використанні для людей з різним рівнем можливостей. 2. Гнучкість використання Дизайн має забезпечити наявність широкого переліку індивідуальних налаштувань та можливостей з врахуванням потреб користувачів. 3. Простота й інтуїтивність використання Дизайну повинна бути притаманна простота та інтуїтивно зрозуміле використання незалежно від досвіду, освіти, мовного рівня та віку користувачів. 4. Доступно викладена інформація Дизайн сприяє ефективному донесенню всієї необхідної інформації до користувача, незалежно від зовнішніх умов або можливостей сприйняття користувачем. 5. Терпимість до помилок Дизайн зводить до мінімуму можливість виникнення ризиків та шкідливих наслідків випадкових або ненавмисних дій користувачів. 6. Малі фізичні зусилля Дизайн сприяє дієвому та зручному використанню з мінімальним рівнем стомлюваності. Дизайн розраховано на незначні фізичні ресурси зусилля, що їх мають докладати користувачі. 7. Наявність необхідного розміру, місця, простору Наявність необхідного розміру і простору при підході, під'їзді та різноманітних маніпуляціях незважаючи на антропометричні характеристики, стан та мобільність користувача.
http://freeppt.ru. Очікувані результати Результати проєкту спрямовані на цільову групу вихованців КДНЗ (ясел - садку) № 91 «Лісова казка», які відвідують заклад, у кількості 316 осіб. Після реалізації проєкту створений в закладі дошкільної освіти мультисенсорний багатофункціональний центр впровадження новітніх технологій в корекційну роботу з дітьми дошкільного віку буде приносити користь ще не одному поколінню вихованців віком від 2 до 7 років. Очікувані результати:1) Створення спеціально-організованого середовища, за допомогою якого дитина зможе отримувати необхідну йому корекційно-педагогічну допомогу. 2)Покращення матеріально – технічної бази закладу дошкільної освіти.3) Створення умов для фізичного розвитку дітей відповідно до сучасних освітніх вимог.4) Створення умов для реабілітації дітей з особливими освітніми потребами.5)Покращення надання освітніх послуг мешканцям громади.5) Підвищення іміджу навчального закладу.6) Популяризація досвіду сенсорно – корекційної роботи з дітьми. Реалізація даного проєкту забезпечить доступ всіх вихованців дитячого садка до мультисенсорного багатофункціонального центру, забезпечить всіх дітей з особливими освітніми потребами, а їх у дошкільному закладі 49%, якісним корекційним обладнанням. Встановлення нових елементів сприятимуть всебічному розвитку дошкільнят – створить середовище для повноцінного фізичного розвитку, гармонізації емоційно-вольової сфери дітей та розвитку психічних процесів і моторки дітей, а новий привабливий вигляд матиме позитивний вплив на психоемоційний стан кожної дитини.