ВИКОРИСТАННЯ ПРОЕКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ У КЛАСІ СПЕЦІАЛЬНОГО ФОРТЕПІАНОТема проекту: «Казкові персонажі у дитячій фортепіанній мініатюрі». Конспект інтерактивного уроку з використанням мультимедійного обладнання учнів класу фортепіано викладача вищої категорії Переяслав-Хмельницької ДМШ ім. П. Сениці Павленко Олени Василівни
Мета інтерактивного уроку:дослідити вплив засвоєння дитячих фортепіанних мініатюр казкової програмності на процес розвитку творчих здібностей та образного мислення учнів класу спеціального фортепіано;систематизувати й розширити дитячий репертуар за рахунок невідомих або рідко виконуваних фортепіанних мініатюр казкової тематики;розвинути уміння слухати й аналізувати твори власного виконання та виконання інших учнів за емоційно-образними схемами;сприяти формуванню у школярів позитивної мотивації і стійкого інтересу до процесу музичного навчання у класі спеціального фортепіано.
Завдання інтерактивного уроку:виробити у школярів стійку потребу постійного спілкування з музикою;сформувати у процесі роботи над фортепіанними мініатюрами казкової тематики прагнення до творчого пошуку;навчити учнів бачити світ цілісними художніми образами, використовуючи досвід різних видів мистецтв;підвести школярів до усвідомлення необхідності оволодіння власною піаністичною технікою для яскравого втілення композиторського задуму;художнє виконання змісту фортепіанних мініатюр казкової тематики на основі розуміння учнями засобів музичної виразності та образного мислення.
Учасники проекту:1. Дроздик Едуард 1клас;2. Коханевич Валентина 1 клас;3. Богдан Злата 1 клас. Невертій Мар՚яна 1 клас. Раковський Ярослав 2 клас. Раковський Святослав 2 клас. Поліч Мілана 2 клас. Леонова Анастасія 2 клас. Христюк Валерія 2 клас. Гордійчук Софія 4 клас. Назаренко Олександра 4 клас. Глоба Рената 5 клас. Дудка Анастасія 5 клас. Казмірук Юлія 7 клас.
Фортепіанна мініатюра Мініатюра (італ. miniatura) ‒ це невелика, досконала за формою музична п՚єса, яка за змістом може бути ліричною, пейзажною, жанровою.(Ю. Юцевич)Фортепіанна мініатюра ‒ це особливий жанровий різновид камерної музики, який має специфічну систему засобів музичної виразності. Характерні ознаки мініатюри: романтичний порив;емоційна гнучкість; смислова напруженість інтонування;«прихована програмність»; лірична витонченість; увага до деталей; різноманітність динаміки; виразне значення гармонічних зворотів, фактурних або ритмічних формул, інтервалів тощо. (К. Зейкін) Для виконавця вона цінна тим, що сприяє формуванню найважливіших виконавських якостей, таких як:артистизм;безпосередність;особлива виразність ігрового начала. Саме в них розкриваються найтонші, найглибші і одночасно найяскравіші риси інтерпретатора.
Побудова казки«Швидко казка мовиться, та не швидко діло робиться»;«Ні в казці сказати, ні пером описати». Примовка«Жили-були собі...»;«У якомусь царстві, у якійсь державі»;«За глибокими морями, за високими горами…»Зав'язкарозповідь про пригоди героїв, подолання ними перешкод або труднощів, зустріч з чарівними помічниками, боротьба добра зі злом . Основна частина. Закінчення«І стали вони жити й поживати та добра наживати»;«Мед-пиво пив, по вусах текло, а в рот не попало»;«Ось вам казка, а мені бубликів в'язка».
Майкапар Самуїл Мойсейовичвидатний діяч музичної культури;чудовий піаніст,талановитий педагог, вдумливий теоретик-мислитель,композитор ‒ неперевершений майстер дитячої фортепіанної мініатюри. Написав – понад 200 п'єс для дітей та юнацтва, які увійшли у збірники «Бірюльки» (дурнички), «Маленькі новеллети» та ін. Більшість цих творів і понині входить у навчально-педагогічний репертуар дитячих музичних шкіл.1867-1938
Гноми Гноми (від лат. Gēnomos ‒ підземний житель) ‒ це казкові карлики із німецько-скандинавського фольклору, постійні герої казок і легенд. Відомі у різних мовах під назвами «дверги», «цвериги», «нибелунги», «кобольди». Згідно із переказами, вони живуть під землею, носять бороди і славляться багатством та майстерністю.
Брати Гріммлінгвісти, дослідники німецької народної культури;вчені Берлінського університету;видатні німецькі казкарі. Найвідоміші казки: Сім воронів;Білосніжка і 7 гномів;Бременські музиканти;Вовк і семеро козенят;Гензель і Гретель;Король Дроздобород;Хоробрий кравчик та ін.1786-1859 Вільгельм Грімм1785-1863 Якоб Грімм
Уолт Діснейамериканський художник-мультиплікатор,кінорежисер,актор,сценарист,продюсер,засновник компанії «Walt Disney Productions», автор першого в історії кінематографа звукового і музичного мультфільмів, засновник Діснейленду. Доробки:зняв 111 фільмів,був продюсером 576 кінофільмів. Нагороди:26 статуеток «Оскара» (абсолютний рекорд),премія Ірвінга Тальберга (яка має статус «Оскара», але не має звичної статуетки) та ін. 1901-1966 Найвідоміші фільми:• 1922 - Червона Шапочка,• 1922 - 1927 - «Пригоди Аліси»,• 1927 - Кролик Освальд, • 1937 - Білосніжка і сім гномів, • 1940 – Піноккіо,• 1940 – Фантазія,• 1941 – Дамбо,• 1942 – Бембі,• 1950 – Попелюшка та ін.
Френк Черчильамериканський композитор,актор,написав музику до 65 короткометражних фільмів компанії Walt Disney Studios . Премія «Оскар» за:музику до мультфільму «Білосніжка і сім гномів» ,музику до мультфільму «Дамбо», музику до мультфільму «Бембі». Класикою жанру стали пісні:«Whistle While You Work», «Heigh-Ho», «Someday My Prince Will Come». 20.10.1901-14.05.1942
Пригоди кота Леопольда. В небесах высоко. Ярко солнце светит. До чего ж хорошо. Жить на белом свете!Если вдруг грянет гром. В середине лета,Неприятность эту. Мы переживём. Я иду и пою. Обо всем хорошем. И улыбку свою. Я дарю прохожим. Если в сердце чужом. Не найду ответа,Неприятность эту. Мы переживём. Мелкий дождь бьет в окно,Хмурится природа,Но известно давно: Нет плохой погоды. Всё желтеет кругом,И уходит лето,Неприятность эту. Мы переживём. Ребята, давайте жить дружно!
Полька «Карабас»Птичка польку танцевала. На лужайке в ранний час. Нос налево, хвост направо, -Это полька «Карабас». Два жука – на барабане,Дует жаба в контрабас. Нос налево, хвост направо, -Это полька «Карабас». Птичка польку танцевала, Потому, что весела. Нос налево, хвост направо, -Вот так полечка была.
В. В. Коровіциннародився у 1955 році (Великий Новгород);випускник Новгородського музичного училища (баян), Ленінградської консерваторії ім. М. О. Римського-Корсакова;член Союзу композиторів Росії; лауреат Міжнародних конкурсів;пише музику у різних жанрах: для хору, камерного і симфонічного оркестрів, фортепіано, романси, пісні, духовні твори;творчості притаманне мелодичне начало та шляхетна гармонія, котра тяжіє до традиційної класики. 1955-