Презентація "Казкові персонажі у дитячій фортепіанній мініатюрі"

Про матеріал
Презентація "Казкові персонажі у дитячій фортепіанній мініатюрі" призначена для перевірки процесу розвитку творчих здібностей та образного мислення учнів музичної школи. Вона доповнюється розповідями і грою дітей на фортепіано й може використовуватися на відкритому академконцерті, який проводиться у середині 2 півріччя навчального року. Така форма роботи систематизує та розширює знання учасників проекту й сприяє формуваннюі у них позитивної мотивації і стійкого інтересу до процесу музичного навчання у класі спеціального фортепіано.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВИКОРИСТАННЯ ПРОЕКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ У КЛАСІ СПЕЦІАЛЬНОГО ФОРТЕПІАНОТема проекту: «Казкові персонажі у дитячій фортепіанній мініатюрі». Конспект інтерактивного уроку з використанням мультимедійного обладнання учнів класу фортепіано викладача вищої категорії Переяслав-Хмельницької ДМШ ім. П. Сениці Павленко Олени Василівни 

Номер слайду 2

Мета інтерактивного уроку:дослідити вплив засвоєння дитячих фортепіанних мініатюр казкової програмності на процес розвитку творчих здібностей та образного мислення учнів класу спеціального фортепіано;систематизувати й розширити дитячий репертуар за рахунок невідомих або рідко виконуваних фортепіанних мініатюр казкової тематики;розвинути уміння слухати й аналізувати твори власного виконання та виконання інших учнів за емоційно-образними схемами;сприяти формуванню у школярів позитивної мотивації і стійкого інтересу до процесу музичного навчання у класі спеціального фортепіано.

Номер слайду 3

Завдання інтерактивного уроку:виробити у школярів стійку потребу постійного спілкування з музикою;сформувати у процесі роботи над фортепіанними мініатюрами казкової тематики прагнення до творчого пошуку;навчити учнів бачити світ цілісними художніми образами, використовуючи досвід різних видів мистецтв;підвести школярів до усвідомлення необхідності оволодіння власною піаністичною технікою для яскравого втілення композиторського задуму;художнє виконання змісту фортепіанних мініатюр казкової тематики на основі розуміння учнями засобів музичної виразності та образного мислення.

Номер слайду 4

Обладнання інтерактивного уроку:концертна зала;рояль;мультимедійний супровід - комп'ютер, телевізор, проектор, екран, презентація.

Номер слайду 5

Методи дослідження, що сприяли проведенню уроку:теоретичні - вивчення та аналіз філософсько-естетичної, психолого-педагогічної, музично-художньої літератури, інтернет ресурсів; емпіричні - спостереження, аналіз, узагальнення практичного досвіду.

Номер слайду 6

Учасники проекту:1. Дроздик Едуард 1клас;2. Коханевич Валентина 1 клас;3. Богдан Злата 1 клас. Невертій Мар՚яна 1 клас. Раковський Ярослав 2 клас. Раковський Святослав 2 клас. Поліч Мілана 2 клас. Леонова Анастасія 2 клас. Христюк Валерія 2 клас. Гордійчук Софія 4 клас. Назаренко Олександра 4 клас. Глоба Рената 5 клас. Дудка Анастасія 5 клас. Казмірук Юлія 7 клас.

Номер слайду 7

Відомі композитори, творчості яких притаманна казкова тематика: 1844-1908 М. А. Римський-Корсаков1840-1893 П.І. Чайковський1855 -1914 А. К. Лядов1891-1953 С. Прокофьев1867-1938 С. М. Майкапар1896-1938 В. С. Косенко1880-1951 М. К. Метнер

Номер слайду 8

Фортепіанна мініатюра Мініатюра (італ. miniatura) ‒ це невелика, досконала за формою музична п՚єса, яка за змістом може бути ліричною, пейзажною, жанровою.(Ю. Юцевич)Фортепіанна мініатюра ‒ це особливий жанровий різновид камерної музики, який має специфічну систему засобів музичної виразності. Характерні ознаки мініатюри: романтичний порив;емоційна гнучкість; смислова напруженість інтонування;«прихована програмність»; лірична витонченість; увага до деталей; різноманітність динаміки; виразне значення гармонічних зворотів, фактурних або ритмічних формул, інтервалів тощо. (К. Зейкін) Для виконавця вона цінна тим, що сприяє формуванню найважливіших виконавських якостей, таких як:артистизм;безпосередність;особлива виразність ігрового начала. Саме в них розкриваються найтонші, найглибші і одночасно найяскравіші риси інтерпретатора.

Номер слайду 9

Казка та її класифікація. Казка ‒ це розповідний, народно-поетичний або писемно-літературний твір про вигадані особи і події з участю чарівних, фантастичних сил. (Великий тлумачний словник української мови)Класифікація казок

Номер слайду 10

Відомі казкарі світу1805-1875 Ганс Хрістіан Андерсен 1907-2002 Астрід Ліндгрен1802-1827 Вільгейм Гауф1920-1980 Джанні Родарі1882-1969 Корній Чуковський 1908-1976 Микола Носов1628-1703 Шарль Перро1879-1950 Павло Бажов191930-2014 Всеволод Нестайко

Номер слайду 11

Побудова казки«Швидко казка мовиться, та не швидко діло робиться»;«Ні в казці сказати, ні пером описати». Примовка«Жили-були собі...»;«У якомусь царстві, у якійсь державі»;«За глибокими морями, за високими горами…»Зав'язкарозповідь про пригоди героїв, подолання ними перешкод або труднощів, зустріч з чарівними помічниками, боротьба добра зі злом . Основна частина. Закінчення«І стали вони жити й поживати та добра наживати»;«Мед-пиво пив, по вусах текло, а в рот не попало»;«Ось вам казка, а мені бубликів в'язка».

Номер слайду 12

Майкапар Самуїл Мойсейовичвидатний діяч музичної культури;чудовий піаніст,талановитий педагог, вдумливий теоретик-мислитель,композитор ‒ неперевершений майстер дитячої фортепіанної мініатюри. Написав – понад 200 п'єс для дітей та юнацтва, які увійшли у збірники «Бірюльки» (дурнички), «Маленькі новеллети» та ін. Більшість цих творів і понині входить у навчально-педагогічний репертуар дитячих музичних шкіл.1867-1938

Номер слайду 13

Гноми Гноми (від лат. Gēnomos ‒ підземний житель) ‒ це казкові карлики із німецько-скандинавського фольклору, постійні герої казок і легенд. Відомі у різних мовах під назвами «дверги», «цвериги», «нибелунги», «кобольди». Згідно із переказами, вони живуть під землею, носять бороди і славляться багатством та майстерністю.

Номер слайду 14

Л. Шиттедатський композитор, піаніст. Писав:опери;балети;оперети;фортепіанний концерт;ансамблеві твори та пісні. Найпопулярнішими є його прості фортепіанні п'єси та етюди, які до цього часу широко використовуються у педагогічному репертуарі музичних шкіл.1848-1909

Номер слайду 15

Брати Гріммлінгвісти, дослідники німецької народної культури;вчені Берлінського університету;видатні німецькі казкарі. Найвідоміші казки: Сім воронів;Білосніжка і 7 гномів;Бременські музиканти;Вовк і семеро козенят;Гензель і Гретель;Король Дроздобород;Хоробрий кравчик та ін.1786-1859 Вільгельм Грімм1785-1863 Якоб Грімм

Номер слайду 16

Робота гномів

Номер слайду 17

Відгадування Білосніжкою імен гномів

Номер слайду 18

Буркотун

Номер слайду 19

Уолт Діснейамериканський художник-мультиплікатор,кінорежисер,актор,сценарист,продюсер,засновник компанії «Walt Disney Productions», автор першого в історії кінематографа звукового і музичного мультфільмів, засновник Діснейленду. Доробки:зняв 111 фільмів,був продюсером 576 кінофільмів. Нагороди:26 статуеток «Оскара» (абсолютний рекорд),премія Ірвінга Тальберга (яка має статус «Оскара», але не має звичної статуетки) та ін. 1901-1966 Найвідоміші фільми:• 1922 - Червона Шапочка,• 1922 - 1927 - «Пригоди Аліси»,• 1927 - Кролик Освальд, • 1937 - Білосніжка і сім гномів, • 1940 – Піноккіо,• 1940 – Фантазія,• 1941 – Дамбо,• 1942 – Бембі,• 1950 – Попелюшка та ін.

Номер слайду 20

Білосніжка

Номер слайду 21

Френк Черчильамериканський композитор,актор,написав музику до 65 короткометражних фільмів компанії Walt Disney Studios . Премія «Оскар» за:музику до мультфільму «Білосніжка і сім гномів» ,музику до мультфільму «Дамбо», музику до мультфільму «Бембі». Класикою жанру стали пісні:«Whistle While You Work», «Heigh-Ho», «Someday My Prince Will Come». 20.10.1901-14.05.1942

Номер слайду 22

Вальс Білосніжки. Ко мне мой принц придёт,Сердце моё поёт. Полетят золотые года. И я счастлива стану тогда. Мой принц придёт ко мне. И расцветут цветы. Сразу солнца луч. Проглянет из-за туч. И сбудутся все мечты.

Номер слайду 23

Шарль Перро і Михайло Малевич1628-1703 Шарль Перро1957 Михайло Малевич

Номер слайду 24

Попелюшка сумує

Номер слайду 25

Вальс Попелюшки з Королевичом

Номер слайду 26

Кломпи

Номер слайду 27

Танець Попелюшки у дерев̕яних черевиках

Номер слайду 28

Пригоди кота Леопольда. В небесах высоко. Ярко солнце светит. До чего ж хорошо. Жить на белом свете!Если вдруг грянет гром. В середине лета,Неприятность эту. Мы переживём. Я иду и пою. Обо всем хорошем. И улыбку свою. Я дарю прохожим. Если в сердце чужом. Не найду ответа,Неприятность эту. Мы переживём. Мелкий дождь бьет в окно,Хмурится природа,Но известно давно: Нет плохой погоды. Всё желтеет кругом,И уходит лето,Неприятность эту. Мы переживём. Ребята, давайте жить дружно!

Номер слайду 29

Полька «Карабас»Птичка польку танцевала. На лужайке в ранний час. Нос налево, хвост направо, -Это полька «Карабас». Два жука – на барабане,Дует жаба в контрабас. Нос налево, хвост направо, -Это полька «Карабас». Птичка польку танцевала, Потому, что весела. Нос налево, хвост направо, -Вот так полечка была.

Номер слайду 30

Омелько їде на печі

Номер слайду 31

В. В. Коровіциннародився у 1955 році (Великий Новгород);випускник Новгородського музичного училища (баян), Ленінградської консерваторії ім. М. О. Римського-Корсакова;член Союзу композиторів Росії; лауреат Міжнародних конкурсів;пише музику у різних жанрах: для хору, камерного і симфонічного оркестрів, фортепіано, романси, пісні, духовні твори;творчості притаманне мелодичне начало та шляхетна гармонія, котра тяжіє до традиційної класики. 1955-

Номер слайду 32

Дитячий альбом В. Коровіцина«Вальс Попелюшки», «Дюймовочка», «Омелько їде на печі», «Ляльки синьйора Карабаса»,«Бенкет на весь світ», «Полька «Дерев'яні черевики», Варіації« Мужичок з гармошкою»,«Хоровод дівчат»,«Веселий марш»,«Жаховисько»,«Королівська охота»,«Прогулянка».

Номер слайду 33

Бенкет на увесь світ

Номер слайду 34

«Бенкет на увесь світ»

Номер слайду 35

Закінчення казки

Номер слайду 36

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ!!!

pptx
Додано
15 листопада 2019
Переглядів
1563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку