Презентація "Компаративний аналіз драм "Ляльковий дім" Генріка Ібсена та "Лісова пісня" Лесі Українки"

Про матеріал
У презентації показано порівняльний аналіз творів двох різних літератур: української та норвезької. Основне завдання дослідження - знайти спільне у відмінному. Об’єктом дослідження було обрано драми Генріка Ібсена «Ляльковий дім» та Лесі Українки «Лісова пісня». Ми хотіли довести духовну єдність різних літератур в культурно-історичному розвитку суспільства. В ході роботи було виявлено захоплення обох драматургів філософськими ідеями. Митці не просто розповідають про непросту жіночу долю, а й намагаються показати причини і наслідки даної проблеми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Компаративний аналіз драм Генріка Ібсена та Лесі Українки. Підготувала Коротич Альона,учениця 9 - А класу. Більмацької спеціалізованої ЗОШ І – ІІІ ст. «Інтелект»

Номер слайду 2

Компаративний аналіз — дослідження явищ мистецтва слова через порівняння їх з іншими такими явищами переважно в різних національних літературах. Основне завдання - знайти спільне у відмінному.

Номер слайду 3

Об’єкт дослідження - драми Генріка Ібсена «Ляльковий дім»та Лесі Українки «Лісова пісня» Предмет дослідження – образи і деякі жанрові особливості творів.

Номер слайду 4

Мета: довести духовну єдність різних літератур в культурно-історичному розвитку суспільства.

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Леся Українка ( Лариса Петрівна Косач-Квітка)1971  рік н. Генрік Ібсен 1828 рік н. Українська  письменниця, перекладачка, культурна діячка. Леся навчалася у приватних учителів. У 4 роки навчилася читати. У 8 років написала свою першу поезію — «Надія». Писала у жанрах поезії, лірики, епосу, драми, прози, публіцистики. У 1911 році створює найбільш яскраву драму – «Лісова пісня» Норвезький поет і драматург, п'єси якого створили новий європейський  театр. Г. Ібсен із п'ятнадцяти років почав писати романтичні вірші, бунтарсько-романтичні п'єси , . Хотів зробити драму серйозною, примусити глядача мислити разом із автором і героями, перетворивши його на «співавтора -драматурга». Біографічні дані

Номер слайду 6

Літературний напрямок{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Модернізм. неоромантизм60 роках XIX – романтик; 70-х письменник-реаліст; 90-х символіст; кінець XIX - неоромантик. Естетичні погляди. Захоплення провідними філософськими та християнськими ідеями.

Номер слайду 7

Провідні теми{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}таємничий взаємозв'язок людини і природи;- любов до рідного краю; - призначення поета; відкриття істини і служіння їй;- кохання і зрада.емансипація жінок; конфлікт творчості і життя;протилежність між видимістю життя і його справжньою природою. Зіткнення людини і суспільства, особисті переживання, життєві конфлікти, у яких, глибоко приховані ідеї, що борються, гинуть або перемагають

Номер слайду 8

Особливості стилю{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Боротьба теоретичних засад із реаліями життя в душі кожної одержимої ідеями людини. Психологічний світ героя розкривається на шляху страждань до розуміння високих моральних настанов. Прагнення до ясності і простоти, уникає розгорнутих описів. Зображуючи широку картину дійсності, для її змалювання обмежується однією-двома постатями. (Торвальд і Нора)

Номер слайду 9

Новаторство{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}- Афористичність мови; - міфологічність. Нова концепція людини: - непохитна воля та ідейні переконання, - високість почуттів, - одержимість, волелюбність і почуття гідності, благородство.(ознаки неоромантизму)Драма нового типу: - перехід від віршованої до прозової мови;- відкритий фінал; внутрішній конфлікт – центр дії; - аналітичність п'єс (розкриття таємниць — з'ясування подій, які колись відбулися та їх вплив на подальшу долю героїв.)

Номер слайду 10

Історія створення {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}«Лісова пісня»«Ляльковий дім» або «Нора» П'єса написана в 1911 році, вперше була поставлена 22 листопада 1918 року в Київському драматичному театрі.  п'єса на три дії Прем'єра якої відбулася в Данському королівському театрі в Копенгагені 21 грудня 1879 року. П'єса опублікована в тому ж місяці. 2001 року твір Ібсена занесено до реєстру програми ЮНЕСКО «Пам'ять світу».

Номер слайду 11

Жанр{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Драма-феєрія (проблемно-філософська драматична поема). Один із перших прообразів фентезі в українській літературіСоціально- психологічна драма. Будова(Передмова + 3 дії ){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Зародження кохання;2. Розвиток;3. Згасанням почуттів і переживань Мавки та Лукаша.1. Повідомлення про злочин Нори;2. Підготовка до костюмованого балу;3. Розмова Торвальда і Нори

Номер слайду 12

Тема{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Розкриття зв’язку людини й природи, безсмертя вічних людських цінностей: добра і зла.різниця між високим покликанням людської душі та дрібним буденним життям. Показ фальшивих стосунків;Втрата ілюзій;Питання жіночої емансипації. Сутність подружніх взаємин. Соціальні протиріччя переростають у моральні. Духовне пробудження людини, її прагнення до вільного прояву себе як особистості.

Номер слайду 13

Ідея {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Нездоланність життя, невмирущість мрії людини: Добро завжди перемагає Зло. Високий порив душі й буденності,Гармонія людини і природи.- Світ урятує Духовна Краса. Моральна відповідальність людини за свій вибір та за інших людей; Істинні та фальшиві ідеали і цінності. Відповідальність особистості перед собою.

Номер слайду 14

-Пошук гармонії в житті; -кохання і зрада; -жертовність любові й здатності прощати; -заклик до збереження сімейних та загальнолюдськких цінностей;-матеріальне і духовне в житті; -життєвий вибір; - роздвоєння душі;- внутрішня свобода людини;

Номер слайду 15

Символічність {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Мавка – символ кохання і вічно молодої весни. -музика весни, яку почула від Лукаша. ідеальна, гармонійна людина, яка пізнає світ через своє «я». безперервний рух в природіВерба – символ пробудження землі «Ляльковий дім» — егоїзм, духовна порожнеча. Мигдалеве печиво— внутрішнє «я» Нори. Маскарадні костюми — ролі і маски героїв (зокрема Нори) у реальному житті (настане час, коли маски необхідно буде зняти,

Номер слайду 16

Мавка – казкова лісова істота, русалка. Втілення одухотвореної природності, незахищеності людського духу, символом чистого, справжнього кохання, щирих природних почуттів. Вона щиро вірить, що так ніжно і мелодійно може грати лише людина з сильним і чистим серцем. Жіночі образи. Нора – Дружина Торвальда — гарненька, талановита, емоційна жінка. Любляча дружина і мати. На початку виступає як легковажне створіння, але прагне мислити самостійно. Спільні риси:- Образ головної героїні - центральна частина твору. Гарна, чиста, наївна дівчина, що кохає по-справжньому, віддано, щиро, жертовно. Вона не знає фальші, дрібного розрахунку чи компромісу.І Мавка і Нора - турботливі , відповідальні, добрі і ласкаві , вони пригнічують свою особистість заради комфорту чоловіка.

Номер слайду 17

Мавка

Номер слайду 18

Чоловічі образи Торвальд Хельмер - чоловік Нори і батько трьох дітей;Ставиться до своєї дружини, як до красивої речі, а не як до особистості. Він захоплюється своєю дружиною, як іграшкою. На початку п’єси здається суворим і владним, але, врешті-решт, виявляється, що він дуже невпевнена у собі людина. Він хоче поваги, але не виявляє її до інших. Торвальд — це сама байдужість, егоїзм, черствість. Доктор Ранк- він багатий друг сім’ї, який закоханий в Нору. Доктор Ранк — це той герой п’єси, який змирився зі своєю долею.

Номер слайду 19

Лукаш — зовсім молодий простий хлопець. звичайний сільський хлопчина й не здогадується, які сили пробудило кохання в лісовій істоті, яке «огнисте диво» оновлення вона пережила. Лукаш не цінує «душі своєї цвіту», не знає, які дива може творити тихий голос його сопілки. Щедрі поклади поезії й краси в його душі вкриті шаром буденщини, черствого житейського практицизму. Перелесник - надзвичайно енергійний, жвавий, веселий лісовий хлопець, закоханий у Мавку, він допомагає їй у скрутні хвилини, намагається врятувати її життя.

Номер слайду 20

Спільні риси: Лукаш і Торвальд – це люди з суперечливим характером, роздвоєною душею, дрібновласницькою психологією. Вони невпевнені в собі, боягузливі і дуже залежать від думки інших «хто, що скаже…». Їхнє кохання якесь поверхове, неглибоке, фальшиве.

Номер слайду 21

Висновок: Під час проведення детального аналізу драм Генріка Ібсена і Лесі Українки, я почала глибше розуміти позицію автора. Матеріали роботи доводять духовну єдність норвезької літератури і української , оскільки мають спільну тематику і проблематику, схожих героїв. Вони втілюють головну ідею , що кожна людина повинна бути чесною і сама з собою, і особливо з тією людиною, з якою вона поєднала своє життя. Адже тільки міцна родина, побудована на довірі, взаємоповазі і взаєморозумінні дає нам справжнє щастя

Номер слайду 22

Сім’я і родина – два слова єдиних Для будь-кого – радість буття. Сім’я – це і щастя, і радість дитини. Й звичайно ж, підтримка у тяжкі хвилини. Сімя – це основа життя.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карачарова Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
2 червня 2020
Переглядів
1506
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку