Презентація "Компліменти"

Про матеріал
У цій презентації ми розглянемо важливість компліментів та лестощів у спілкуванні. Ви дізнаєтеся про правила вживання компліментів, які допоможуть уникнути можливих непорозумінь. Також ми розглянемо різні види компліментів та їхню роль у підтриманні позитивного спілкування.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Основні вимоги до застосування компліментів»

Номер слайду 2

Комплімент та лестощіКомплімент-це особлива форма похвали, вираз схвалення, поваги, визнання або захоплення; люб'язності, приємні слова, утішний відгук, відфільтровані лестощі. Компліменти-простий, але потужний засіб, що допомагає встановлювати добрі стосунки з іншими людьми. Їх кажуть з різних причин, але всі вони зазвичай приносять задоволення і піднімають самооцінку людини. Наша симпатія до людини, як правило, починається з того, що вона уміло підкреслила якусь нашу гідність. Лестощі — похвала з корисливою метою, підлабузництво, лукава догідливість, удаване схвалення, принижене потурання. У поняттях Св. Русі гріх проти істини, правди й справедливості, а виходить, проти Бога.

Номер слайду 3

Кажучи комплімент, ми повинні бути по можливості чесні і відверті, наші слова не повинні містити в собі яскраво виражених лестощів. Коли кажуть щирий комплімент, зосереджуються на іншій людині, шукають в ній позитивні якості, і думка про неї зростає. Вважається, що коли людина говорить іншій людині приємні слова, вона піднімає власну самооцінку, тому що потрібна певна частка впевненості в собі, щоб помічати хороше в інших людях і озвучувати ці думки. Крім того, уважність і вміння помічати позитивні якості в інших допомагає помічати більше хорошого у нас самих. У діловому спілкуванні комплімент має бути щирим, оригінальним, доцільним і недвозначним.

Номер слайду 4

Існують своєрідні правила вживання компліментів, їх варто дотримуватися, аби уникнути можливих непорозумінь. По-перше, не кажіть людині того, що їй неприємне або зовсім не властиве. Скажімо, хворому навряд чи доречно сказати: "У вас сьогодні прекрасний вигляд", щоправда, це значно доречніше, аніж "свята правда і одкровення" на зразок: "Боже, що з тобою, ти так змарніла (на тобі кровинки нема), ти вся зчорніла" і т. ін. Перш ніж сказати невродливій жінці "У вас такі гарні очі!", варто сім раз подумати, чи ви не додасте таким компліментом їй сумнівів і затаєної печалі. А можливо, взагалі краще помовчати?По-друге, комплімент не повинен бути багатозначним: це небезпека його двоякого тлумачення, а головне - сприйняття. Почувши від коханого на свою адресу захоплене "Ти - наче весна", адресатка по-різному може сприйняти навіть такі зворушливі слова: весна ж бо такою різною буває і не завжди чарівною та приємною. По-третє, бажано уникати незрозумілих слів (іншомовних, діалектних), якщо вам заздалегідь не відомо, знає їх ваш співрозмовник (або співрозмовниця) чи ні.

Номер слайду 5

А ще комплімент має відповідати ситуації спілкування. Уявімо собі: дружина, втомлена, повертається з роботи, а чоловік їй каже: "У тебе такий гарний вигляд". Недоречність подібних слів очевидна.І, насамкінець, комплімент повинен бути щирим. Зрозуміло, що комплімент - це завжди перебільшення, але в усьому потрібна розумна міра. Штучно й неприродно звучатимуть слова, сказані, наприклад, поганому акторові: "Ви неперевершений!" Фальш ніколи не була окрасою спілкування і компліментарності.

Номер слайду 6

За допомогою компліменту ми можемо покращити настрій людині, підбадьорити її, заохотити, зробити своїм прихильником. Види компліментів:1. Прямі компліменти безпосередньо вказують на достоїнства людини. „Як ти сьогодні прекрасно виглядаєш!”, „Яка в тебе гарна зачіска!”. Для того, щоб зробити такий комплімент, просто уважно подивіться на людину й відзначте саме те, що Вам найбільше щиро сподобалося в ній. Тільки тоді комплімент буде щирим.2. Приховані компліменти. Такі компліменти можна легко дарувати людям. Наприклад, коли ви разом працювали, і заслуга спільна: „Які ми молодці! Які ми розумні!” У цьому випадку ви й себе похвалити не забудете, і своєму напарникові шматочок успіху подаруєте. Можна звернути особливу увагу на людину й сказати комплімент: „Ти такий розумний, ти знаєш тут більше за всіх, допоможи мені, будь ласка!”. За допомогою такого компліменту Ви й людину підбадьорите, і вона, безумовно, Вам з радістю допоможе.

Номер слайду 7

3. Комплімент із гумором – один із кращих компліментів. „Яка ти сьогодні гарна! Прямо як я!”. А можна трохи налякати співрозмовника, а потім зробити комплімент: „Я обурений. Чому ти так все прекрасно зробила, що навіть я так не зможу?”. Людині буде дуже приємно.4. Непрямий комплімент найкраще зробити, якщо Ви не знаєте, як ваш співрозмовник його сприйме. Говорити потрібно не про саму людину, а про свої почуття до неї: „Мені подобається з тобою спілкуватися”, „Поруч із тобою я почуваю себе спокійно” тощо. Можна сказати комплімент без емоційного фарбування, начебто для вас ця звичайна справа, наприклад, „О, у вас чудова машина! Давно ви купили таку красуню?”. І людина вже не зможе відмовитися від компліменту, і вона з радістю поділиться з Вами враженнями! Можна до компліменту додавати факти: „Гарна сукня. Ви в ній просто чарівні”, „Прекрасна робота, (ім’я). Завдяки їй зростає наш прибуток і ваші шанси на просування” тощо.

Номер слайду 8

Приклади компліментів Ти найгарніша. Ти найкращий/найкраща. Ти найчудовіший/найчудовіша. Ти найкращий/найкраща.  Ти одягаєшся прекрасно. Ти пишеш чудово.     Ти співаєш добре. 

Номер слайду 9

Дякую за увагу.

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
4 вересня 2023
Переглядів
1612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку