Презентація "Культура бароко"

Про матеріал

Матеріал може бути використаний під час проведення уроку та як матеріал для самостійної роботи учнів під час дистанційного навчання.

Презентацію створено з орієнтацією і використанням методичного апарату підручника: Щупак І. Я. Всесвітня історія: підруч. для 8 кл. закл. заг. серед. освіти / І.Я. Щупак, О.В. Бурлака, Н.С. Власова, І.О. Піскарьова, Д.О, Секиринський. - Київ.: УОВЦ «Оріон», 2021.

Фото пам'яток з вільного доступу мережі Інтернет та фото авторки з Вільнюса.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Культура бароко. Народження нової європейської науки. Розділ 2. Високе відродження. Реформація в Західній Європі

Номер слайду 2

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: Знати:– час бароко і релігійних воєн у Німеччині та Франції;– культурні центри Європи Раннього Нового часу. Розуміти:– Ранній Новий час (Ранньомодерну добу) як період звільнення суспільного життя від церковного догматизму;– світський, нецерковний характер культури Відродження;– гуманізм епохи Відродження як європейський інтелектуальний рух за вдосконалення людської природи через пізнання культурної спадщини Античності;– бароко як усвідомлення людиною Ранньомодерної доби складності, багатоманітності та мінливості світу;– поняття «бароко», «Високе Відродження»;Уміти:– розташувати в хронологічній послідовності відомості про Реформацію, Відродження (Ренесанс) і Бароко;– розповісти про наукові й технічні досягнення Раннього Нового часу; представників культури Відродження й Бароко, їхні твори; видатні пам’ятки культури епохи Ренесансу й Бароко;– розпізнати пам’ятки культури епохи Відродження і Бароко.

Номер слайду 3

Культура Бароко. Бароко (від фр. baroque — перлина неправильної форми, буквально — примхливий, химерний) — стиль в європейському мистецтві з кінця XVI до середини XVIII ст., який прийшов на зміну Відродженню, але не був його запереченням. Бароко синтезувало мистецтво готики й Ренесансу, поєднувало урочистість, пишність, розмаїтість і динамічність форм.

Номер слайду 4

Культура Бароко. Бароко набуло поширення переважно в католицьких країнах і було пов'язане з Контрреформацією. Центром розвитку бароко в XVI-XVII ст. був Рим. Паркові й палацові ансамблі, культова архітектура, декоративні живопис і скульптура, парадний портрет, а також натюрморт і пейзаж стали основними видами та жанрами бароко. В образотворчому мистецтві бароко переважають віртуозні декоративні композиції релігійного, міфологічного або алегоричного характеру, а також парадні портрети.

Номер слайду 5

Культура Бароко. Яскраві зразки архітектури бароко були створені у Франції, Італії, Іспанії, Португалії, Південній Німеччині, Чехії, Польщі, Литві, іспанських і португальських колоніях у Латинській Америці. Для об'єднання мистецтва, глядача та простору в архітектурі бароко широко використовувалися скульптура й живопис. Важливу роль в інтер'єрах храмів відігравало світло.

Номер слайду 6

Світоглядні основи культури барокопорівняно з попередніми епохами1. Визначте спільне й відмінне у світоглядних засадах культурних епох.2. Чи можна вважати бароко спробою примирити католицьку церкву з гуманізмом?

Номер слайду 7

Романський стиль. Романський стиль (X-XII ст.) вирізнявся масивністю і зовнішньою суворістю споруд, які зберігають оборонні, захисні функції. Найбільша увага приділялася спорудженню храмів-фортець, монастирів-фортець, замків-фортець, що розташовували на підвищених ділянках місцевості.

Номер слайду 8

Романський стиль. Романські храми, переважно монастирські, будували з великого каменю, у простих формах, із перевагою вертикальних або горизонтальних ліній, із дуже вузькими отворами дверей і вікон, із півциркульними арками. В оформленні церков були популярними сюжети Страшного суду й Апокаліпсиса, біблійні сцени, скульптури.

Номер слайду 9

Готичний стиль. Готичний собор — це зразок синтезу архітектури, скульптури й живопису. Високі, стрімкі конструкції ніби ринуть у небо, долаючи силу земного тяжіння. Замість куполів дах прикрашають високі ажурні вежі зі шпилями. На фасаді зазвичай розміщене вікно: у Франції — круглої форми, з поетичною назвою роза, у Німеччині та інших країнах — стрілчасте. Видовжені вікна, загострені арки, вигадливий декор створюють враження казкового кам'яного мережива.

Номер слайду 10

Готичний стиль. Гостроверхі споруди зі стрілчастими склепіннями, великою кількістю кам’яного різьблення і скульптурних прикрас, живопису з багатобарвним сяйвом вітражів, що робили сильпий емоційний вплив на віруючих. Грандіозні готичні собори вирізнялися висотою, місткістю, ошатністю, видовищним і багатим декором..

Номер слайду 11

Пітер Пауль Рубенс. Пітер Пауль Рубенс – фламандський живописець, дипломат, колекціонер, автор близько 3000 картин, «Гомер у живописі». Писав картини на міфологічні і алегоричні сюжети, портрети, пейзажі, історичні полотна, ескізи для шпалер і книжкові ілюстрації.

Номер слайду 12

Мікеланджело Мерізі да Караваджо. Одним із найвизначніших майстрів бароко, реформатором європейського живопису XVII ст. і засновником реалізму в живописі був Мікеланджело Мерізі да Караваджо. Художник писав з натури, часто в образах святих і мадонн зображуючи простих римлян, людей з вулиць і ринків.

Номер слайду 13

Рембрандт Харменс ван Рейн. Рембрандт Харменс ван Рейн – голандський художник, гравер, майстер світотіні. Утілив у своїх творах увесь спектр почуттів із надзвичайною емоційною виразністю.

Номер слайду 14

Дієго Веласкес. Дієго Веласкес іспанський художник, видатний представник мадридськоъ школи часів золотої доби іспанського живопису, придворний живописець короля Філппа ІV.

Номер слайду 15

Ян Вермер. Ян Вермер – художник, майстер побутового живопису і жанрового портрету. Творчість Рембрандта, Хальса і Вермера вважають вершиною голландського мистецтва золотої доби.

Номер слайду 16

Народження нової європейської науки. Леонардо да Вінчі робив наукові дослідження з астрономії, ботаніки, географії, геології, математики, метеорології, хімії; займався інженерною справою. Його винаходи й відкриття випереджали століття. Відео «Одна історія. За що Леонардо да Вінчі здобув світове https://cutt.ly/Kk2 Sv4uр Джордано Бруно — італійський вчений, філософ, поет, монах-домініканець був переконаний у безмежності Всесвіту, припускав, що на інших планетах можливе розумне життя. За сміливі наукові гіпотези вченого спалили на вогні інквізиції як єретика.

Номер слайду 17

Народження нової європейської науки. Великі успіхи були досягнуті в галузі анатомії. Свого вищого розквіту цей напрям досяг у працях Андреаса Везалія — засновника сучасної анатомії. Розпочався розвиток історичної науки. У зв'язку з підвищенням самосвідомості стали «модними» біографія і автобіографія. Чудовий зразок автобіографії створив скульптор, живописець, музикант і ювелір Бенвенуто Челліні.

Номер слайду 18

Народження нової європейської науки. Астроном і математик Миколай Коперник обґрунтував геліоцентричну систему будови світу. Галілео Галілей сформулював принцип відносності руху, закон інерції, закони вільного падіння тіла, відкрив закон сталості періоду коливання маятника й висунув ідею застосування маятника в годиннику. Відео «Одна історія. Що врятувало Галілея від вогню інквізиції?» https://cutt.ly/Lk. DZIz4 «Одна історія. Коперник» https://cutt.ly/hk. DZaa3

Номер слайду 19

Домашнє завдання1. Опрацювати §8-9 п.3-4 с 51-54 https://youtu.be/Cg92 Jo. B3x. Aw 2. Скласти таблицю «Наукові генії та їх відкриття», зробити висновок3. Підготуватися до контрольного тестування з Розділу 2:повторити §6-9потренуватися, виконуючи онлайн-вправу с.59 «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі https://forms.gle/7 Yfue6y. Yc4 W4 L5dt7

pptx
Додано
1 січня 2023
Переглядів
992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку