Презентація "Кут. Види кутів. Побудова і вимірювання кутів"

Про матеріал
Презентація "Кут. Види кутів. Побудова і вимірювання кутів" створена для проведення дистанційного уроку математики в 5 класі за програмою НУШ. Підручник "Математика" 5 клас, А.Г.Мерзляк.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кут. Види кутів. Побудова і вимірювання кутів. Математика 5 клас

Номер слайду 2

Мета уроку. Розглянути: означення кута, види кутів та їх елементів, одиниці вимірювання кутів;Ознайомитись:з інструментами для вимірювання і побудови кутів на площині і в просторі;Навчитись:розрізняти кути за їх видами, вимірювати та будувати в зошиті.

Номер слайду 3

Означення променя, кута. Промінь – це частина прямої, яка обмежена з однієї сторони точкою. Цю точку називають початком проміня. ВКут – це фігура, утворена двома променями, які мають спільний початок. А О ВА

Номер слайду 4

Позначення кутів А О ВКут АОВ можна записати так: ∠ АОВ або ∠ ВОА. Також кут можна позначити так: ∠О Точка О – вершина кута. Промені ОА і ОВ – сторони кута. № 1 Запишіть назву кутів, зображених на рисунках. Вкажіть вершину кута і його сторони.

Номер слайду 5

Рівні кути Якщо аркуш паперу перегнути по прямій ОN так, що кути MON і PON сумістяться, то отримаємо рівні кути. Два кути називають рівними, якщо вони суміщаються при накладанні. ∠ MON = ∠ РON Промінь, який ділить кут на два рівних кути, називають бісектрисою кута. ON – бісектриса ∠ MOР

Номер слайду 6

Види кутів. Розгорнутий кут А О В Кут, сторони якого утворюють пряму, називають розгорнутим. О – вершина кута,ОА і ОВ – сторони кута. Прямий кут. Проведемо бісектрису ОС розгорнутого кута АОВ. Отримаємо два прямих кута - ∠ АОС і ∠ ВОС. Отже, прямий кут дорівнює половині розгорнутого кута. С А О В∠ АОС і ∠ ВОС – прямі кути

Номер слайду 7

Види кутів. Гострий кут А С В К С Р О L N Отже, гострий кут менше прямого. Тупий кут М С Q O T N Отже, тупий кут більше прямого і менше розгорнутого.

Номер слайду 8

Одиниці вимірювання кутів. Одиниця вимірювання кутів – це 1֯. Величина розгорнутого кута дорівнює 180֯ . Розділимо розгорнутий кут на 180 частин. Тоді 1֯ – це 𝟏𝟏𝟖𝟎 частина розгорнутого кута. Величина прямого кута дорівнює 90֯ . Величина гострого кута більше 0֯ і менше 90֯ . Величина тупого кута більше 90֯ і менше 180֯ .

Номер слайду 9

Транспортир Для вимірювання кутів використовують спеціальний прилад – транспортир. Види транспортирів

Номер слайду 10

Прилади для вимірювання кутів. Астролябія – вимірювальний прилад, яким до XVIII століття користувались для визначення широти і довготи в астрономії та навігації. Астолябія XVI століття

Номер слайду 11

Прилади для вимірювання кутів. Секстант – оптичний прилад для вимірювання величини кута між двома видимими об’єктами. Найчастіше застосовується для визначення висоти астрономічних об’єктів над горизонтом з метою визначення географічних координат.

Номер слайду 12

Прилади для вимірювання кутів. Теодоліт – складний прилад для вимірювання горизонтальних і вертикальних кутів на місцевості. Застосовується в будівництві. Сучасні теодоліти бувають лазерними.

Номер слайду 13

Вимірювання кутів транспортиром. Для вимірювання кутів необхідно виконати наступні дії: Сумістити вершину кута з центром транспортира;Одну із сторін кута розмістити на лінійці так, щоб вона пройшла через відмітку 0֯ на шкалі транспортира. Штрих на шкалі, через яку проходить друга сторона покаже градусну міру кута. ∠АОВ = 53֯ , ∠МОN = 135֯

Номер слайду 14

Вимірювання кутів транспортиром АВС∠А = 45 ֯ ; ∠В = 67 ֯ ; ∠С = 90 ֯

Номер слайду 15

Вимірювання кутів транспортиром N ∠N=145 ֯К∠К = 120 ֯

Номер слайду 16

Побудова кутів №2 Побудувати ∠СВК = 57 ֯ Побудова: Проведемо промінь ВК;Прикладаємо транспортир так, щоб він пройшов по лінійці транспортира, а точка В співпадала з його центром;Відмічаємо штрихом на шкалі транспортира відмітку 57 ֯ ;Проводимо промінь ВС через цю відмітку;∠СВК = 57 ֯ – шуканий. ВКС

Номер слайду 17

Тренувальні вправи

Номер слайду 18

Тренувальні вправи

Номер слайду 19

Тренувальні вправи. АОВС

Номер слайду 20

Тренувальні вправи Роз’язання:∠АМК – розгорнутий (за умовою), тому ∠АМК = 180 ֯ .∠АМК = ∠АМС + ∠СМК ∠АМС = ∠АМК - ∠СМК ∠АМС = 180 ֯ – 132 ֯∠АМС = 48 ֯Відповідь: 48 ֯

Номер слайду 21

Тренувальні вправи Розв’язання:1) ∠АВС =180 ֯– розгорнутий кут, ∠АВС = ∠АВК +∠СВК, 180 ֯ = 146 ֯ +∠СВК, ∠СВК = 180 ֯ - 146 ֯ , ∠СВК = 34 ֯ .2) ВК – бісектриса ∠СВD, тому ∠DВК = ∠СВК = 34 ֯ . ∠СВD = ∠СВК + ∠DВК ∠СВD = 34 ֯ + 34 ֯ = 68 ֯Відповідь: 68 ֯

Номер слайду 22

Тренувальні вправи № 3 Чи правильне твердження: Будь-який кут, менший від тупого – гострий?Кут, менший від розгорнутого – тупий?Бісектриса тупого кута ділить його на два гострих кути?Сума градусних мір двох гострих кутів більша за 90 ֯ ?Кут, більший за прямий – тупий? Відповідь:ні, так як такий кут може бути не гострим, а прямим;Ні, так як такий кут може бути гострим, або прямим;Так, тупий кут має градусну міру меншу розгорнутого кута, тому бісектриса ділить його на два гострих кути;Ні, так як кути можуть мати градусні міри такі, що їх сума буде меншою від 90 ֯ . Наприклад: 50 ֯ + 20 ֯ = 70 ֯ < 90 ֯ ;Ні, так як кут, більший за прямий може бути розгорнутим.

Номер слайду 23

Тренувальні вправи № 4 Знайдіть градусну міру кута між стрілками годинника, якщо вони показують:3 години;6 годин;4 години;11 годин; 7 годин. Відповідь: 1) 90 ֯, 2) 180 ֯, 3) 120 ֯, 4) 30 ֯, 5) 150 ֯

Номер слайду 24

Запам’ятай!

Номер слайду 25

Чи знаєте ви, що… За допомогою долоні руки можна приблизно поміряти кути. Цікаво! Можемо цей факт перевірити за допомогою транспортира.

Номер слайду 26

Самостійна робота І варіант № 1 Побудувати: ∠ВСD = 54 ֯, ∠H = 147 ֯,∠S = 90 ֯, ∠FRT = 72 ֯ . № 2 Побудувати ∠ QNP = 136 ֯ і провести його бісектрису NК. Обчислити кут між бісектрисою кута та його стороною. № 3 Промінь КС – бісектриса кута АКР, ∠MKC =118 ֯ . Обчисліть градусну міру кута АКР. ІІ варіант № 1 Побудувати: ∠MON = 63 ֯, ∠R = 162 ֯,∠B = 90 ֯, ∠DHK = 84 ֯ . № 2 Побудувати ∠ FPM = 128 ֯ і провести його бісектрису PS. Обчислити кут між бісектрисою кута та його стороною. № 3 Промінь ОD – бісектриса кута АOC, ∠BOD =168 ֯ . Обчисліть градусну міру кута АOC.

Номер слайду 27

Домашнє завдання. Прочитати п. 11,12. Усно дати відповіді на питання с. 91, 98. Виконати письмово № 307, 311, 323, 331 ********* № 326; 329; 338 ********* № 333, 340

pptx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Презентації
Додано
14 травня
Переглядів
1225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку