Презентація "Квітка як генеративний орган рослин"

Про матеріал
Дана презентація служить доповненням до уроку і допомагає більш наочно продемонструвати будову квітки. Мета: Освітня.Сформувати в учнів поняття про квітку як репродуктивний орган рослини, розкрити біологічне значення її головних частин, виявити подібність у будові квіток різних рослин;удосконалювати вміння і навички виконання лабораторної роботи. Розвиваюча. Продовжити формування самостійності учнів у навчанні, здатності до самоаналізу; умінні працювати в групах, порівнювати, робити висновки, застосовувати отримані знання на практиці;розвивати уважність, спостережливість, допитливість. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та рослин рідного краю, формувати культуру поведінки в природі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку. Квітка як генеративний орган рослини

Номер слайду 2

Мета уроку Освітня. Сформувати в учнів поняття про квітку як репродуктивний орган рослини, розкрити біологічне значення її головних частин, виявити подібність у будові квіток різних рослин;удосконалювати вміння і навички виконання лабораторної роботи. Розвиваюча. Продовжити формування самостійності учнів у навчанні, здатності до самоаналізу; умінні працювати в групах, порівнювати, робити висновки, застосовувати отримані знання на практиці;розвивати уважність, спостережливість, допитливість. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та рослин рідного краю, формувати культуру поведінки в природі.

Номер слайду 3

ДЕВІЗ:  Не просто слухати, а чути.  Не просто дивитися, а бачити.  Не просто відповідати, а міркувати.  Дружно й плідно працювати.

Номер слайду 4

Біологічний диктант 1. Ірис(півник), конвалія, пирій розмножуються  за допомогою… 2. Топінамбур, картопля розмножуються… 3. Здатність відновлювати весь організм з його окремих частин… 4.  Надземними пагонами (вусами) розмножуються… 5. Цибулинами розмножуються… 6. Рослина, з якої беруть живець…

Номер слайду 5

«Квітка — це усмішка сонця, яка дає здоров’я й наповнює світлою радістю». (Л. Толстой)

Номер слайду 6

Квітка – це: Генеративний орган, який забезпечує статеве розмноження квіткових рослин.

Номер слайду 7

Завдання для дослідницьких груп: І гр .На с. 125. прочитайте про будову квітки і з’ясуйте, що таке квітконіжка, квітколоже та підготуйте усний звіт про їх будову. ІІ гр. На с.125-126 прочитайте про будову оцвітини та підготуйте усний звіт про її будову. ІІІ гр. На с.126 прочитайте про будову тичинки та підготуйте усний звіт про їх будову. ІV гр. На с.126-127 прочитайте про будову маточки та підготуйте усний звіт про її будову.

Номер слайду 8

Будова квітки

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Види оцвітин

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Будова тичинки пиляк тичинкова нитка Тичинки

Номер слайду 14

Будова маточки приймочка стовпчик зав҆язь

Номер слайду 15

Двостатеві Нестатеві Одностатеві Тичинки + маточки: яблуня ,вишня, шипшина, тюльпан Тичинкові (чоловічі) Маточкові (жіночі) Немає ні тичинок, ні маточок: частина квіток соняшники,волошки Різноманітність квіток

Номер слайду 16

однодомні дводомні

Номер слайду 17

Симетрія квітки Актиноморфні, або правильні Зигоморфні, або неправильні асиметричні

Номер слайду 18

Формули квіток

Номер слайду 19

Лабораторне дослідження. Будова квітки Мета: ознайомитися з будовою квітки. Кроки дослідника:1. Розглянь квітку. Знайди квітконіжку, квітколоже, оцвітину, головні частини квітки. 2. Розчленуй квітку, полічи число чашолистків, пелюсток, тичинок, маточок. 3. Визнач тип оцвітини, чашечка, віночка. 4. Розглянь за допомогою лупи будову тичинки та пиляка. 5. Розглянь будову маточки. 6. Розріж зав'язь упоперек, розглянь її під лупою. Знайди насінний зачаток. 7. Опиши квітку за поданим у таблиці планом.

Номер слайду 20

Квіти у легендах

Номер слайду 21

Найбільша квітуча рослина на Землі Гліцинія. Росте в США і в період цвітіння утворює 1,5 млн. квіток.

Номер слайду 22

Найменша квітка на Землі. Ряска безкорінцева з Австралії – діаметр квітки лише 0,1 мм.

Номер слайду 23

Найбільша квітка на Землі. Рафлезія Арнольді – сягає у поперечнику 1м. та має вагу до 7 кг.

Номер слайду 24

Біологічна задача Скільки радості приносить нам різноманітна краса квітів!Уявімо собі, що ми йдемо в похід. Дівчатка зірвали квіти і сплітали вінки. На 1 вінок - 32 квітки. У 6 класі – 8 дівчаток. Скільки квіток було зірвано?

Номер слайду 25

Гра “Флористи” . Жіноча репродуктивна частина квітки. У ній формуються насінні зачатки Чоловічі репродуктивні частини квітки у яких утворюються пилкові зерна Яскраво забарвлена частина квітки, що сприяє привабленню комах та запиленню Частина стебла, що несе на собі квітку Верхня вкорочена , розширена частина квітконіжки до якої прикріплюються всі частини квітки Завдання №1 Заповнити таблицю, вписавши слова для довідок: пелюстки, тичинка, маточка, квітконіжка, квітколоже

Номер слайду 26

Завдання №2 Підписати малюнок використовуючи слова для довідок: маточка, тичинки, пелюстка, чашолисток, квітконіжка……..

Номер слайду 27

Завдання №3. До нас у фірму прийшло замовлення: зробити букети, які б складалися: 1-й – з квіток з простою оцвітиною; 2-й – з квіток з подвійною оцвітиною; 3-й - з зрослопелюсткових квіток; 4-й – з вільнопелюсткових квіток;

Номер слайду 28

Домашнє завдання: 1.Опрацювати §33 підручника 2.Скласти кросворд до теми «Квітка» 3. Підготувати цікаву інформацію: «Квіти – символи країни» «Квіти – барометри» «Квітковий календар»

Номер слайду 29

Квіти Слів на описи не трачу, словом не передаси Їх земної, безсловесної, дивовижної краси. Люди дивляться, п’яніють, в них кохаються віки, Нареченим їх дарують, заплітають у вінки. Ними кожен свою радість, власне щастя назива, Квіти часто нам говорять втричі більше, ніж слова. (В. Симоненко).

ppt
Додано
22 березня 2021
Переглядів
1337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку