Презентація "Лепбук як інноваційний підхід до формування креативної особистості школяра в умовах Нової української школи"

Про матеріал

Рекомендовано для використання під час підготовки та проведення уроків у початкових класах Нової української школи.

Робота містить мультимедійну презентацію, присвячену лепбуку як освітній технології. В ній розкривається поняття «лепбук», доцільність та переваги його використання на уроках у початковій школі, етапи створення лепбука.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лепбук як інноваційний підхід до формування креативної особистості школяра в умовах Нової української школи. Гамаліївська ЗОШ І-ІІ ступенів. Підготувала вчителька початкових класів Лисенко Віта Яківна

Номер слайду 2

Короткий зміст роботи. Поняття «лепбук» з'явилось у нашому інформаційному просторі недавно і поволі стає все популярнішим. Я пропоную поглянути на нього зокрема як на освітню технологіяю в умовах Нової української школи.  Розглянемо, що вона собою являє, доцільність використання лепбуків у роботі з учнями початкової школи, які види лепбуків зустрічаються, як зробити лепбук своїми руками, які матеріали знадобляться і де взяти шаблони та ідеї.

Номер слайду 3

Роль вчителя у сучасній освітіВідбуваються зміни в цінностях самої освіти. Провідними стають не засвоєння формальних знань і навичок, а гуманність стосунків, свобода самовиявлення, культивація індивідуальності, творча самореалізація особистості. Основними функціями сучасної освіти визначаються такі, як: функція соціалізації - такий розвиток, навчання та виховання дитини, у результаті яких вона буде підготовлена до активного, самостійного життя в суспільстві; людиностворююча - збереження й відтворення екології людини, її тілесного та духовного здоров'я, особистої свободи, сенсу життя, створення умов для її розвитку й самореалізації; культуротворча - збереження та передача, відтворення й розвиток культури, сприяння національній та загальнолюдській культурній ідентифікації. Сучасний учитель – педагог-новатор, який постійно прагне до удосконалення старих і розробки нових, прогресивних форм, методів та прийомів навчально-виховної діяльності, це людина, здатна творчо і креативно організувати освітній процес на даному етапі.

Номер слайду 4

Нова школа працюватиме на засадах “педагогіки партнерства” Кожна дитина – неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками. Педагогіка партнерства в НУШ

Номер слайду 5

Лепбук це не тільки потужний довідковий інструмент і особлива форма організації навчального матеріалу, це, перш за все, основа партнерської проектної діяльності дорослого з дітьми (педагога з вихованцями, батьків з дитиною). Лепбук як засіб партнерства«Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло», – писав Василь Сухомлинський

Номер слайду 6

Поняття “Лепбук”У дослівному перекладі з англійської «лепбук» (lapbook) означає «наколінна книга» (lap – коліна, book – книга). Лепбук або як його ще називають інтерактивна тека, тематична тека, тека проектів – це саморобна паперова книжечка з кишеньками, дверцятами, віконцями, рухливими деталями, міні-книжечками, які дитина може діставати, перекладати, доповнювати, складати на свій розсуд. У ній збирається матеріал з якоїсь певної теми.

Номер слайду 7

Зазвичай лепбук має вигляд папки або міні-книжки, всередині якої наклеєні тексти, малюнки, схеми, невеличкі конверти, та різні інтерактивні елементи. В них відображений матеріал, який допомагає отримати нові та закріпити вже набуті знання. Інформація в лепбуці подається систематизовано і організовано, тому процес навчання стає послідовним, цікавим, нагадує гру. При цьому лепбук – це не просто виріб. Це прикінцевий етап самостійної дослідницької роботи, яку дитина виконала  під час знайомства з певною темою. Щоб заповнити теку, дитині потрібно буде виконати певні завдання, провести спостереження, презентувати матеріал у певному вигляді на свій смак. Створення лепбука допоможе збагатити, закріпити і систематизувати інформацію, а розглядання теки в подальшому дозволить швидко освіжити в пам’яті цікавий матеріал. Переваги використання лепбука:

Номер слайду 8

Оскільки Лепбук - це інтерактивна тематична папка,то й для його створення необхідно вибрати тему. Теми можуть бути різними, як вузькоспеціалізованими (наприклад «Комахи», «Лелека – символ України», «Число 0»), так і загальними (наприклад «Живі огранізми», «Вода у природі», «Осінь») . Види лепбуків

Номер слайду 9

Вибір теми;Складання плану майбутнього лепбука;Підбір матеріалів, форм та засобів подачі інформації;Малювання макету чи схеми;Виготовлення цупкої основи та окремих дрібних елементів з різних матеріалів;Оформлення лепбука натурального розміру;Декорування. Етапи створення лепбука:

Номер слайду 10

Перш за все потрібно підібрати тему та скласти план роботи. Занотуйте, яку інформацію ви хочете донести, з чим ознайомити. Продумайте, за допомогою яких завдань це краще зробити. Потім треба створити шаблон (ескіз). Для  створення шаблону тематичної папки можна використовувати різні програми: Word, Paint, Corel чи інші. А можна намалювати від руки. Всі деталі, роздруковують та вирізають, за бажанням розфарбовують, згинають, склеюють. Основа для лепбука має бути достатньо жорсткою, міцною. Якщо тема велика, лепбук може мати декілька сторінок, або вклеєних вкладок-розгортайок. Для створення найпростішого варіанту потрібен лист картону формату А3, який треба зігнути навпіл. Отримуємо примітивну папку, схожу на книжку з одним розворотом. Всередині треба розташувати всі необхідні матеріали. Я віддаю перевагу лепбукам у вигляді "трюмо". Вони краще тримають форму, виглядають більш цікаво. Виготовити такий варіант можна зі звичайної папки. Її розрізають на дві частини. Потім знову поєднують за допомогою скотчу. Так виходить міцна основа, яка добре згинається. На зовнішню сторінку наклеюють титульний листок. Матеріали можуть бути роздрукавані з інтернету, або виготовлені власноруч. Перший варіант підходить тим, хто не вміє або не любить малювати. Другий - тим, хто не проти додати в роботу більше творчості. На основі розмічаємо місця розташування матеріалів і приклеюємо підготовлені малюнки, схеми, міні-книжечки, конверти, графіки та інші деталі.  Шаблони цікавих конвертів для лепбуків можна знайти в інтернеті. Процес створення лепбука

Номер слайду 11

Під час проведення районного семінару вчителів початкових класів на базі школи мною був проведений майстер-клас по створенню лепбука на тему “10 ключових компетентностей Нової української школи в народних прислів`ях та приказках»Майстер-клас по створенню лепбука

Номер слайду 12

Доцільність створення лепбука з даної теми;Доступність та відповідність матеріалу віковим особливостям учнів;Зацікавленість та пізнавальний інтерес дітей. Є сенс запланувати спільну діяльність з виготовлення індивідуальних лепбуков, виходячи з інтересів кожної дитини. Упродовж певного часу виготовляється тека, а потім  її презентують дітям, результатом буде серія лепбуків. Отже, лепбук може бути продуктом дослідницької діяльності дитини. Важливо враховувати:

Номер слайду 13

У результаті роботи з лепбуками у дітей розвиваються універсальні вміння, а саме: * домовлятися з однолітками; * планувати майбутню діяльність; * розподіляти обов’язки;* підбирати та знаходити потрібну інформацію, узагальнювати та системтизувати;* самостійно  пояснювати та аргументувати свій вибір; * приймати власні рішення,  спираючись на надбані знання і вміння;  * використовуючи усне мовлення, висловлювати своє бачення з певної теми. Кінцевий результат

Номер слайду 14

Загалом, лепбук – це: нова, універсальна форма організації освітньої діяльності для розвитку пізнавальної активності, креативності та самостійності молодших школярів в умовах сучасної освіти;новітній спосіб систематизації та узагальнення знань;універсальний засіб реалізації ключових компетентностей Нової української школи. Висновки

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ямнюк Наталія Олексіївна
    Матеріал корисний і цікавий. Дякую!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Панченко Наталія
    Дякую за цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
13942
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку