Родина Косачів була заможною й освітньою, входила до кола патріотичної української інтелігенції. Виростала Леся гордою, волелюбною. Змалку була незвичайною дитиною. Вона вигадувала такі ігри, від яких ходором ходив увесь дім. У 4 роки вона вже зовсім вправно читала. Була від природи дуже музикальною, любила співати й танцювати, швидко освоїла фортепіано. Дитинство
Леся із сестрою Ольгою Леся цікавилася історією. Дев'ятнадцятирічною дівчиною вона написала для молодшої сестри підручник «Стародавня історія східних народів». Цей підручник був доступним, лаконічним і цікавим. Мужніючи, Леся зацікавилася філософією, почала також пробувати себе в публіцистиці. Разом із сестрою Ольгою вона відвідувала публічні лекції в Київському університеті, займалася самоосвітою, завдяки чому стала найосвіченішою жінкою в тогочасній Європі.
Леся жодного дня не сиділа за шкільною партою, не відповідала біля дошки, не бігала з ровесниками гучними коридорами. Вчителями її були батько і мати, книги і життя. Йшов час, жорстокий час по відношенню до неї. Вона змушена відмовитися від гри на фортепіано, від малювання. Від хвороби її відволікали хвилини поетичного натхнення, книги і природа.
Коли дівчинці було 13 років, у неї назбиралося вже кілька віршів, і мати, порадившись із дочкою, добирає їй псевдонім Українка. Відтоді і пішли по всьому світу прекрасні поезії, підписані цим гордим, ніжним і красивим ім'ям - Леся Українка. Чому Українка? Та тому, що це було своєрідним викликом існуючим порядкам, утвердженням права на функціонування рідної мови.
На шлях я вийшла ранньою весною І тихий спів несмілий заспівала, А хто стрічався на шляху зо мною, Того я щирим серденьком вітала. «Самій недовго збитися з путі, Та трудно з неї збитись у гурті». Коли я погляд свій на небо зводжу – Нових зірок на йому не шукаю, Я там братерство, рівність, волю гожу Крізь чорні хмари вгледіти бажаю, -...
Спочатку боліла нога, потім ліва рука. Дівчинку лікували по-домашньому від ревматизму, та її вразив туберкульоз кісток. Свою журбу (довелося відмовитися від музичних занять) Леся вилила у своїй автобіографічній елегії «До мого фортеп’яно». Письменниця вимушена була виїжджати на лікування в Крим, Єгипет, Грузію, Німеччину, Італію, Польщу. Лікування Лесі Українки в Криму
Не дивлячись на тяжку долю (витримала кілька операцій, доводилося ходити в гіпсі, зі спеціальним апаратом, на милицях, що завдавало нестерпних мук), Леся прагнула активної участі у громадському житті. Проявляла інтерес до різних галузей знань, знала багато мов, робила чисельні переклади. Великою пристрастю віяло від її поезій.
Початок роботи Лесі Українки над прозовими жанрами пов'язаний з діяльністю гуртка київської літературної молоді «Плеяда». Тут готували видання для народу з історії, географії, перекладали твори російських та зарубіжних письменників; гуртківці писали і власні твори, які оцінювались на конкурсах. Так були написані і деякі оповідання Лесі Українки. Гурт «Плеяда».
У взаємовідносинах Франка та Лесі були різні періоди: від щирих і дружніх, майже сімейних взаємин, до відкритої конфронтації на ґрунті розбіжностей у поглядах на майбутнє національного руху в Україні. Втім, їм вистачало сили та розуму виходити з будь-якої ситуації з гідністю, зберігати товариські стосунки та повагу одне до одного.
Були мрії й у Лесі Українки. Які? Мріяла стати художником, бо гарно малювала, музикантом, бо мала неабиякий хист до музики. І не знала дівчинка, що в серці вже поселилася Муза, що її поезії судилося стати в майбутньому окрасою української літератури. https://www.google.com/search?client=opera&q=Леся+Українка+Мрії&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Словникова робота Стяг - полотнище одного або кількох кольорів. Вежа - висока і вузька, переважно з каменю, архітектурна споруда, що будується окремо або становить частину будівлі. Готика - художній стиль, що панував у мистецтві країн Західної Європи у XII- XV ст. і знайшов найбільш яскраве відображення в архітектурі.
1) Про що роздумує ліричний герой? 2) Що ви знаєте про вік лицарів? Лицарство - джерело найчистіших і найшляхетніших прихильностей, опора пригніченим, захист ображеним. Без нього дворянська честь була б пустим звуком. Свобода знаходить найкращих покровителів у лицарських списах і мечах. Кодекс честі лицаря: а) бути сміливим і хоробрим; б) захищати віру і церкву; в) заступатися за бідних і знедолених.
Тема: зображення мрій ліричної героїні, роздумів над сенсом життя, за яке необхідно боротися до останньої краплі крові і обов’язково вірити в жадану перемогу. Ідея: уславлення мужності, героїзму, впевненості віри в перемогу лицаря, його критика тих, хто пролив «кров не за рідний край». Основна думка: необхідно вміти боротися з життєвими труднощами навіть тоді, коли це неможливо.
Виписати художніх засобів твору 1-а група: порівняння 2-а група: метафори 3-я група: епітети Душа бажала, таємни-цею укриті, розум мій очарували, погляд спускався. Мріє стеля надо мною, мов готичнеє склепіння? роки..., як весняні води...; гілки квіток сплелися на вікні, неначе грати. Лютий біль, дитячі мрії, дитячі любі роки, вродливі королівни, безпощадній зброї, гордих переможців.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: ЛІТЕРАТУРА: Українська література: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Олександр Авраменко.-К.: Грамота, 2014. ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ: Google картинки. Режим доступу: http://images.google.uа . Аудіо-сайт Mp3-pesnja. Режим доступу: http://www.mp3-pesnja.com URL: http://dovidka.biz.ua/vislovi-pro-kotsyubinskogo/ URL: https://www.google.com/search?q URL: http://ukrlit.org/ukrainka_lesia