Предметний тиждень. Тиждень зарубіжної літератури в школі – це багатоаспектний інтегрований комплекс навчально-виховних заходів з предмета, спрямований на закріплення, збагачення та поглиблення знань учнів із зарубіжної літератури й розвиток творчої майстерності вчителів-словесників.
Номер слайду 5
Тема: «Слово, книжка і письменник»Літературний ярмарок, присвячений Всесвітньому дню письменника
Номер слайду 6
Мета заходурозвиток інтересу учнів 9 класу до зарубіжної літератури і читання;поглиблення і поширення знань учнів із предмета;сприяння розвитку читацької культури учнів;виявлення літературно-обдарованих дітей;організація неформального учнівського спілкування, сприяння самоствердженню та самоорганізації школярів;розвиток самостійної творчої діяльності учнів.
Номер слайду 7
Епіграфи«Письменники вчаться лише тоді, коли вони одночасно вчать. Вони найкраще оволодівають знаннями, коли одночасно повідомляють їх іншим». Бертольд Брехт «У письменника тільки і є один учитель: самі читачі». М. Гоголь
Номер слайду 8
«ПЕН-клуб» Назва клубу — ПЕН — це абревіатура від англійських слів «Poets, Playwrights, Essayists and Novelists» — «поети, драматурги, есеїсти, романісти», які складаються в слово «пен» (pen) — ручка для писання. Тепер охоплює також представників інших жанрів — таких, як журналісти й історики .
Номер слайду 9
Лот 1.«Біографічний»
Номер слайду 10
З’єднайте імена письменників (поетів) з їх прізвищами1). Фрідріх а) Гете2). Йоганн б) Пушкін3). Адам в) Шіллер4). Михайло г) Байрон5). Джордж д) Міцкевич 6). Педро е) Лермонтов7). Олександр д) Кальдерон
Номер слайду 11
Хто з письменників говорив дані слова? 1) «Єдине, що нам слід робити, це заглиблюватися в самих себе». 2) «Читання звеличує душу, а освічений друг заспокоює її». 3) «Лиш любов, любов жива В безконечності єства Животворна сила». (Ф. Шіллер, Й. В. Гете, Вольтер)
Номер слайду 12
Митці, з біографії яких узяті відомості. 1) Поштовхом до написання «Книги пісень» було нещасливе кохання … до кузини Амалії. 2) Від народження він був кульгавий, але не терпів співчуття та гостро переживав образи. 3) Як і більшість поляків, він сприймав французького імператора визволителем Польщі. 4) Навчався у Царськосельському ліцеї. 5) Уважав, що драматизм або навіть трагедія життя полягає в тому, що «філістери» беруть гору над «ентузіастами» в реальності…». 6) Над найзначнішим твором свого життя він працював понад 60 років.
Номер слайду 13
Лот 2. «Знавці художніх творів»
Номер слайду 14
1. Упізнай твір. 1) «Усі мені дорікають, що я, мовляв, злигався з вельможними панами, а на мою думку, немає нічого приємнішого, як знатися з вельможним панством».2) «Я згоден, спробуй його зблудить, Поки живе він на землі; Хто йде вперед, той завше блудить…». 3) «В жахливий день біля Полтави Від шведів щастя утекло, Навкруг порубане, криваве, Все військо Карлове лягло». 4) «Ми вправі вище благо від насильства Оборонять. Повстаньмо за вітчизну, За наших жон і за дітей повстаньмо!» 5) «Ми всі навчались небагато, Абияк і абичого, Тож вихованням здивувати В нас можна легко хоч кого».
Номер слайду 15
2. З’єднайте твори та їх жанри. 1) Поема а) «Євгеній Онєгін»2) Сонет б) «Міщанин – шляхтич»3) Роман (у віршах) в) «Гробниця Потоцької»4) Станси г) «Мазепа»5) Комедія д) «… до Августи»
1. Кому з героїв належать дані слова? Мистецтво довге, вік короткий. Чом, як маю більш душі, Маю менше я свободи? 3) Помстивсь я за святу природу, ти ж Зганьбив її,— тут спільності немає: Ти — вбивця, я ж — захисник прав священних. 4) Вперед, вперед! Скажений рух, - Куди - не бачив я нічого... Від бігу дикого, прудкого У мене в грудях сперло дух... 5) Ось воно що значить убиратися, як убираються вельможні особи.
Номер слайду 19
2. Назвіть ім’я літературного героя. «Хто ж я такий, що досягти Я мрії людськості не можу, Якою душу я тривожу?» 2) У … була добра пам'ять, він швидко вивчив напам'ять Новий Заповіт, але не міг відразу усвідомити його зміст, бо не знав, що події, відображені там, відбулись більше як 1690 років тому. Після тлумачень свого дядька, юнак погодився стати християнином». 3) «Ох, я нещасний! Ох, я безталанний! Боже правий, змилостився, Заміни на ласку гнів! Чим Тобі я завинив – Тим хіба, що народився?».
Номер слайду 20
Лот 4. «Географічний»
Номер слайду 21
Назвіть країни та населені пункти, що пов’язані з літературними героями, письменниками і поетами.1) Місто на півдні України, у якому Адам Міцкевич мав працювати вчителем. 2) Яку країну згадує А. Міцкевич у вірші «Пілігрим»? 3) У якому князівстві відбувалися події, описані у романтичній казці - новелі Е. Т. А. Гофмана «Малюк Цахес, на прізвисько Цинобер»?4) Пам'ятник Гете і Шиллерові перед будинком Національного театру знаходиться у місті… 5) Де Вольтеру влаштували тріумфальну зустріч, коли йому було уже 84 роки? 6) Звідки і куди несе дикий кінь гетьмана Мазепу? 7) Під час південного заслання О. Пушкін тривалий час жив в українському місті… 8) З якої країни і куди виїхав назавжди Генріх Гейне? 9) У якому місті народився Педро Кальдерон?
Номер слайду 22
Метод «ПРЕС»Доведіть, що письменники, творчість яких ми вивчаємо на уроках зарубіжної літератури, заслуговують, щоб про них знали і їх пам’ятали.
Номер слайду 23
Релаксація.«Королі нічної Верони»
Номер слайду 24
Прийом «Мікрофон»«Думаю, що сьогоднішній позакласний захід був цікавим, тому що ...»