Рабинович Соломон Наумович (Шо́лом Но́хумович) (1859-1916)Єврейський письменник, драматург. Народився на Полтавщині у м. Переяслав (тепер Переяслав-Хмельницький Київської обл.)Навчався в хедері - єврейській початковій релігійній школі. Працював домашнім учителем у єврейського магната Елімелеха Лоєва, рабином (духовним наставником). Одружився з донькою Лоєва. Після смерті тестя отримав величезний спадок, але грав на біржі, тому розорився. Жив у Лубнах, Білій Церкві, Львові, Одесі; в Італії, Швейцарії; багато подорожував Європою. Переїхав до Нью-Йорка, де й помер.
Цікаві факти біографіїЗавдяки майстерні передачі образів в своїх творах, його називали єврейським Марком Твеном. До речі, Алейхем був знайомий з ним особисто, і Твен зізнався, що вважав себе американським Шолом Алейхемом. У юнацькому віці йому дуже сподобався твір «Робінзон Крузо». Настільки надихнувшись ним, хлопчик в 15 років написав свою, єврейську версію Крузо. І з цього моменту він твердо вирішив стати письменником. Починає публікуватися в першій газеті на їдиші «Фолксблат». До нього приходить слава і популярність. Він хворів на важку форму туберкульозу.
Тев’є має сім гарних, працьовитих, розумних дочок. По-різному склалися їхні долі. Старша Цейтл, не бажаючи пов’язати свою долю зі старим заможним м’ясником Лейзером-Вольфом, одружується з бідним кравцем Мотлом, який згодом помирає від сухот.Інша дочка Тев’є — Годл закохується в революціонера Перчика і вирушає разом з ним на заслання у Сибір. Хава, порушивши заповіти батьків, виходить заміж за неєврея, писаря Федька, та приймає християнство. За традиційними юдейськими уявленнями, така дочка вважалася померлою і за нею мали справляти траур. Але на самоті Тев’є спадає думка: «А що таке єврей і не єврей? І навіщо Бог створив євреїв і неєвреїв? А якщо вже створив і тих, і інших, то чому вони мають бути отакі роз’єднані, чому повинні ненавидіти один одного?..»Дочка Шпринця, закохавшись у багатого, але нікчемного і самозакоханого Арончика, втопилася, вражена його віроломством. Трагічно складається і доля сумирної Бейлки, яка виходить заміж за нелюбого багатія, аби забезпечити батькові старість.
Характеристика образу Тев’є ПростакуватийШляхетнийДобре розуміє людейЦінує красу природиНіколи не йде проти совістіПоряднийМудрий, постійно цитує прислів'я та приказкиПрацьовитий: працює в поті чолаДбає про родину, дуже любить дочокВинахідливийВеселий, справжній гумористНіколи не втрачає надії
Проблематика твору «Тев’є-молочар»{D33854 AF-1353-4 DA9-8 AD3-B93 B49 D609 C2}Філософські проблеми Життя і смерті, віри, сенс буття, щастя, багатство й бідність, національність Вірить у Бога й покладається на нього у всіх своїх справах; хоча інколи дорікає йому за ті випробування, які він йому посилає; ставить йому «незручні запитання» Морально-етичні проблеми Уявлення про хороше й погане, правильне й неправильне, добро і зло Ставлення до далеких родичів і до всіх євреїв як до близьких, до рідних; вияв гостинності; прощення провин та ін. Психологічні проблеми. Ставлення до інших, до різних подій і неприємностей, до дотримання іншими норм поведінки Тев’є за свої послуги просить мало й щиро радіє з того, що його високо цінують; думає, як не шокувати дружину відмовою від пропозиції м’ясника; з розумінням ставиться до вибору дочок