Знайомство учасників майстер-класу. Гра « Презентація»Завдання: в театралізованій формі представити кандидата; це може бути ваш “виступ” в теле- чи радіостудії; малюнок, комікс, шарж із наступним театралізованим коментарем; “репортаж” з виставки, концерту, конкурсу і т.д. Час виступу до 2-х хвилин
1. Чи можна назвати організацію театральної (театралізованої) діяльності дітей в школі ефективним методом навчання та виховання? - так; - ні. 2. Якими є основні функції театральної діяльності дітей в школі? (визначте не більше 3-х варіантів) - естетична; - розважальна; - дозвіллєва; - соціально-комунікативна; - профілактична; - активізаційна; - терапевтична; - пізнавальна; - Ваш варіант
3. Який, на Вашу думку, рівень використання засобів театралізації в сучасній українській школі? - високий; - задовільний; - низький; - дуже низький. 4. Який, на Вашу думку, рівень використання засобів театралізації в школі, де Ви працюєте? - високий; - задовільний; - низький; - дуже низький. 5. Чи використовуєте Ви театралізацію (драматизацію) у своїй професійній діяльності? - так; - ні.
8. Чи можна, на Вашу думку, за допомогою театралізованої діяльності дітей сприяти вирішенню соціально-педагогічних проблем (конфліктні взаємини батьків та дітей; насильство в сім’ї; статева культура; схильність до алкоголю, наркотиків; протиправна поведінка підлітків , тощо)? - так; - ні; - не знаю. 9. Чи потрібно педагогічним працівникам оволодівати елементами театрального (акторського, режисерського) мистецтва? - так; - ні; - не знаю.
змоделювати будь-яку ситуацію й розробити варіанти поведінки в ній; розгорнути картину життя суспільства, окремих груп; акцентувати увагу на найважливіших проблемах; спонукати учасників театрального виступу до оцінки соціального оточення й самооцінки; актуалізувати рефлексію як один із основних механізмів самопізнання й самоствердження; проживати важливі життєві епізоди в безпечних умовах театральної гри; побачити навколишнє життя, своє місце в ньому. Завдання інтерактивного театру:
Драма – дилема . Умовна назва «Життєві історії»Структура заняття:1. Розігрів (вправи на зняття фізичних затисків, розвиток уяви). 2. Визначення теми вистави-імпровізації .3. Розповіді учнів на визначену тему (дітям можна дати завдання, підготувати їх заздалегідь).4. Розігрування міні-вистав. 5. Обговорення. 6. Підбиття підсумків.
Значення шкільного соціально – імпровізаційного театру. Вплив на становлення соціально компетентної поведінки. Сприяє розвитку здатності до: Співробітництва, взаємодопомоги, відповідальності, самостійності, толерантності, емоційної адекватності переборення стереотипів, що породжують конфлікти. Допомагає зрозуміти і прийняти себе, взяти відповідальність за зроблений вибір.
Орієнтовні театралізовані «діалоги»:«Він і вона» (про справжнє кохання за драмою-феєрією Лесі Українки «Лісова пісня»;«Громадянином бути зобов’язаний» (за п’єсою М. Куліша «Мина Мазайло»);«Ми і батьки» (за повістю І. Нечуя – Левицького « Кайдашева сім’я» та п’єси О. Коломійця « Дикий Ангел»);«У світі речей» (негативи споживацтва за п’єсами І. Карпенка – Карого «Хазяїн», «Сто тисяч»);«Насильство: слабкість чи сила?» (за романом П. Мирного « Хіба ревуть воли, як ясла повні?»). «Сократівські бесіди» як форма організації соціально-просвітницького театру у 10-11-х класах
Театральна гра як засіб соціального розвитку учнів у процесі навчання: Підвищення ступеня та якості засвоєння матеріалу через його емоційно-почуттєве освоєння. Стимулювання розвитку інтересу до конкретних навчальних предметів та певних тем (проблем), Удосконалення взаємин між учнями й вчителями, утвердження поваги та довіри школярів до педагогів. Посилення соціально-рольової та соціально-комунікативної функції навчальних предметів. Внесення у навчальний процес духу нестандартності, творчості.