Літературний проєкт „Імена Полтавщини. Григорій Сковорода“

Про матеріал
Учні можуть ознайомитися з життям та творчістю Григорія Сковороди, видатного земляка, богослова, музиканта, педагога, байкаря; визначити роль окремих чинників, що впливали на формування особистості митця; зрозуміти морально-етичні ідеали та філософські ідеї найвидатнішої постаті України XVIII століття.
Перегляд файлу

Літературний проєкт „Імена Полтавщини. Григорій Сковорода“

 

      Мета проєкту: ознайомити учнів із  життям та творчістю видатного земляка; визначити роль окремих чинників, що впливали на формування особистості митця; допомогти учням зрозуміти морально-етичні ідеали та філософські ідеї Григорія Сковороди; розвивати вміння обґрунтовувати власні відповіді, думки, міркування і висновки; висловлювати власні судження, порівнювати; сприяти формуванню бажання життя за законами честі й моралі; формувати духовно-моральний світогляд учнів на основі роздумів над поняттями філософія, життєвий шлях, „мудрість, сродна праця, чиста совість та ін.

     Форма: урок-проєкт.

     Формувати ціннісно-смислові, пізнавальні, пошукові, дослідницькі, комунікативні, соціальні, читацькі, творчі компетентності.

    

                                     Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань учнів (фаза актуалізації).

Пригадаймо видатних людей Полтавщини.

(Катерина Білокур, Леонід Глібов, Микола Гоголь, Євген Гребінка, Іван Котляревській, Панас Мирний, Григір Тютюнник, Маруся Чурай, Григорій Сковорода …)

  І це лише невелика краплинка в океані української літературі.

III. Повідомлення теми та мети уроку. Очікування учнів.

 Цього року ми відзначаємо 300-річчя від дня народження Григорія Савича Сковороди, відомого письменника-земляка, мандрівного філософа, тому темою нашого літературного проєкту є Імена Полтавщини. Григорій Сковорода.

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

   (Учні записують у зошит.)

IV. Основний зміст уроку (фаза побудови знань).

Уже багато відомо вам про цю незвичайну людину. Я пропоную переглянути відео Десять цікавих фактів про Григорія Сковорду. Але попередньо ви отримаєте завдання: визначити риси характеру цієї людини та аргументувати свою відповідь.

   Робота класу:

1. Відвертий (справжні вироки).

2. Сміливий (Не я бажав тебе бачити, а ти сама захотіла на мене подивитися. А як же ти мене роздивишся, коли я перед тобою удвоє зігнуся?!).

3. Відданий батьківщині (пробув декілька років у Римі, Відні, Венеції, але повернувся додому).

4. Справедливий.

5. Скромний (їв один раз на добу й після заходу сонця, скромний одяг, усе майно носив із собою, читачі самі його шукали).

6. Обдарований (знав латинь, італійську, французьку,

німецьку, грецьку, польську мови, мав музичні здібності,  грав на органі, флейті, сопілці).

7. Наполегливий.

8. Свободолюб( навіть утік із вінчання).

Правила життя Г.Сковороди:

1. Навчання понад усе.

2. Не зраджувати своє покликання.

3. Ніколи не втрачати гідності.

4. Уміти помічати щастя тут і зараз.

5. Пізнати себе.

– До Вашої уваги рядки з поезії De libertate“.

 

                   Що є свобода? Добро в ній якеє?

                   Кажуть, неначе воно золотеє?

 

 Ви знайомі з цими рядками.  А що є свобода для вас?

Спробуємо зараз дізнатися. Ключове слово – свобода. Напишіть, будь ласка, ті дієслова, які у вас асоціюються з цим словом.

Вкажіть також колір-асоціацію.(Робота класу.)

Тепер з’ясуємо, що ж є свобода для Г.Сковороди?

 ( Діти читають вірш De libertate та знаходять відповідь на запитання.)

Ми, українці, як ніколи, зараз виборюємо свою свободу, адже наш народ – це дуже давня нація, яка живе на нашій святій землі уже багато тисяч років. Ми маємо певні риси характеру та поведінки, які притаманні лише нам, власні традиції, звичаї, одяг, їжу, територію. Ми – свободолюбний народ, який весь час змушений проганяти ворогів зі своєї землі. (Перегляд відео про початок війни 24 лютого 2022 року.)

 Свобода важлива для кожної людини, для будь-якого народу. Наша сила – у єдності, тож перемога за нами!!!

Хочеться також сьогодні обговорити афоризми Григорія Савича, ті зернини мудрості, які вчать нас жити в цьому світі.

- Прошу прочитати афоризм, який сподобався найбільше, та пояснити його.

 

V. Підсумок уроку (фаза консолідації).

Чи справдилися ваші очікування? Що запам’яталося?

Завдання додому: намалювати портрет з уяви. Яким Ви бачите як людину Г.Сковороду? Чому саме таким?

 

 

doc
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку