Щупак І. Я. Вступ до історії : підруч. для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / І. Я. Щупак, І. О. Піскарьова, О. В. Бурлака. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 192 с. : іл.
Літописці української історіїЗапиши число та тему уроку в зошит
Номер слайду 2
Скористайся посиланням та перевір свої знання § 24:https://learningapps.org/101641212. Вчитель може запропонувати тобі пройти тестування в освітньому проекті «На урок»Повторення вивченого матеріалу
Номер слайду 3
Літописи. «Повість минулих літ»Козацькі літописи. План уроку. Запиши план уроку в зошит
Номер слайду 4
Перейдіть за посиланням та перегляньте відеосюжет. Після перегляду відео дайте відповіді на запитання: Від яких слів утворено слово «ЛІТОПИС»?Чому літописи – це пам'ятки історії?Коли (століття) і де (місто) був написаний літопис «Повість минулих літ»?Хто є автором літопису «Повість минулих літ»?Скільки років витратив автор для створення літопису «Повість минулих літ»?Які князі згадуються у літописі «Повість минулих літ»?https://www.youtube.com/watch?v=t. Ma. RJL9594 IЛітописи. Працюємо в зошиті та письмово відповідаємо на запитання
Номер слайду 5
Працюємо з історичною картою: Знайдіть великі міста України – Русі, де створювались літописи: Київ, Переяслав, Володимир – Волинський, Галич, Чернігів (відшукайте ці міста на карті, а також пригадайте сусідів Київської держави Русі - України )
Номер слайду 6
Робота з підручником. Попрацюй зі с. 137 та спробуй (усно) відповісти на запитання: чому літописи є цінним джерелом для вивчення історії?Робота з ілюстрацією с. 137 – дай усні відповіді на питання щодо фрагменту сторінки літопису. Хрещення Русі Великим князем Володимиром. Мініатюра (твір образотворчого мистецтва невеликого розміру в рукописах, книгах, на полотні) з Радзивилівського літопису
Номер слайду 7
Історичний детектив. За допомогою підручника с. 138 необхідно доповнити таблицю{616 DA210-FB5 B-4158-B5 E0-FEB733 F419 BA}Літопис«Повість минулих літ»Автор. Час створення. Який період висвітлено в літописі?Історія якої держави досліджується в літописі?Особлива увага автора. Працюємо в зошиті - перенести таблицю та доповнити її
Номер слайду 8
Козацькі літописи. Риси історичної повістіРиси літописів. Риси щоденників, мемуарів
Номер слайду 9
Працюємо в зошиті - записати назви козацьких літописів
Номер слайду 10
Працюємо в зошиті - записати назви козацьких літописів
Номер слайду 11
Працюємо в зошиті - записати назви козацьких літописів
Номер слайду 12
Робота з підручником (усно, готуємось до тестування)Прочитавши с. 139 – 140 дайте відповіді на такі запитання: Які події охоплює Літопис Самійла Величка?Що засуджує та критикує автор Літопису?Якою була історична роль Запорозької Січі на думку Самійла Величка?Як ви думаєте, у чому цінність Літопису Самійла Величка як історичного джерела?У вільний час подивіться відеосюжет для закріплення знань:https://www.youtube.com/watch?v=ao0x-U_Iw. Fc
Номер слайду 13
Домашнє завдання. Прочитати § 25 Повторити нові поняття: літопис, козацькі літописи* Усно опрацюйте рубрику «Мислю творчо п.1», де мова йде про роль ученого - історика**Завдання «Мислю творчо» с. 136 – продовжуємо складати в зошиті «Шкалу часу «Дослідження історії» (необхідно дописати нові дати, які опрацьовувались на уроці)