Презентація "Масаж ложками"

Про матеріал
Перед застосуванням щоразу ложки потрібно мити і класти в кухоль догори живцями. Діти перед заняттям мають вимити руки. Кожна дитина виймає по 2 ложки за кінчики живців і бере по ложці в кожну руку. Дорослий вимовляє вірш і показує рухи, а діти лише виконують рухи. Вірш тут є, по-перше, «водієм ритму», тобто дорослий з його допомогою задає ритм, в якому мають відбуватися рухи. При цьому дорослий стежить, щоб ніхто не втікав вперед, не виконавши рух, а лише позначивши його. Якщо хтось із дітей не встигає зробити рух, дорослий трохи сповільнює ритм вимовлення тексту, чекаючи на запізнення, і таким чином добивається якісного виконання рухів усіма дітьми. По-друге, вірш організує порядок масажних рухів і, по-третє, описує самі рухи, що дуже корисно для дітей із мовленнєвим недорозвиненням.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

По Крупенчук О. І. МАСАЖ ЛОЖКАМИза Крупенчук О.І. Підготувала логопед Кравченко Світлана. КУ «ІРЦ» Доброславської селищної ради

Номер слайду 2

ЗАДАЧІ ЛОГОПЕДИЧНОГО МАСАЖУ ЛОЖКАМИ

Номер слайду 3

Стимуляція дозрівання коркових відділів мовно двигательної системи. Стимуляція перефірийних складників артикуляційного апарату сприяє функціональному та анатомічному дозріванню її коркових відділів. Стимуляція проприоцептивних відчуттів– навчитися відчувати своє тіло у просторі. Зменшення або повністю відсутність судом, синкенизій, тремору. Покращення якості артикуляційних рухів.

Номер слайду 4

5. Скорочення або попередження рецедивів. Часто після хвороби або перерви в заняттях діти можуть демонструвати повернення старого дефектного мовлення.6. Допомога у формуванні потрібного укладу артикуляційних органів.7. Допомога у ліквідації асимеирії обличчя – часто м'язи уражені тільки на одному боці, що приводить до перекосу роту, відхилення язику, боковому вимовлянню, несиметрічній посмішці та іншим дефектам.8. Допомога в нормалізації тонусу м'язів мімічної та артикуляційної мускулатури. Підготувала логопед Кравченко Світлана

Номер слайду 5

Переваги логопедичного масажу ложками1. Ложки є в кожній оселі, а якщо немає потрібних — їх легко придбати, це не дефіцит.2. З ложкою пов'язані приємні асоціації (задоволення від їжі).3. З ложкою вміють поводитися всі - вони прості у використанні та безпечні.4. Ложки не вимагають стерилізації – достатньо їх помити.5. Масаж ложками може бути гарною підготовкою, як до гімнастики артикуляції, так і до логопедичного масажу (класичному або зондовому).

Номер слайду 6

6. Масаж ложками – це гарна профілактика негативної реакції на логопедичний масаж. 7. Масаж ложками допомагає у практичному засвоєнні прийменників та прийменникових слів.8. Дитина, роблячи самомасаж ложками, легко засвоює назви частин обличчя.9. Різну температуру ложок можна використовувати для стимулюючого та послаблюючого ефекту.10. Площа дії ложки, навіть кавової, значно більша, ніж площа дії пальця. Підготувала логопед Кравченко Світлана

Номер слайду 7

Підготувала логопед Кравченко Світлана11. Ложкою можна провести такі рухи, які зробити пальцем неможливо. Наприклад: притискання боковим краєм, що розтирають рух краєм ложки, глибоке розминання великої площі; рухи, що відтісняють губи, розминання губ та щік з опорою на весь черпачок.12. Масаж ложками легко освоїти зацікавленим батькам та застосовувати у домашніх умовах.13. Масаж ложками можна проводити як на підгруповому занять, так і на індивідуальному, включаючи його при необхідності до структури заняття.

Номер слайду 8

Підготувала логопед Кравченко Світлана14. Рухи масажу досить прості, і їх легко засвоюють, що дозволяє проводити самомасаж у підгрупах.15. Крім того, застосування ложечного самомасажу в логопедії дає ще й розвиток дрібної моторики у дитини.16. Роблячи самомасаж, дитина виконує рухи з приємним для неї зусиллям і ніколи не зробить собі боляче.17. Ложки можна брати різні, що допомагає підтримувати у дітей інтерес до заняття.

Номер слайду 9

Підготувала логопед Кравченко Світлана. Вправу виконують під читання вірша, і це теж невипадково. Вірші, як ритмічно організована мова, сприяють формуванню почуття ритму в дітей віком і є неспецифічним способом корекції порушень складової структури.

Номер слайду 10

Підготувала логопед Кравченко Світлана. САМОМАСАЖ ЛОЖКАМИПеред застосуванням щоразу ложки потрібно мити і класти в кухоль догори живцями. Діти перед заняттям мають вимити руки. Кожна дитина виймає по 2 ложки за кінчики живців і бере по ложці в кожну руку. Дорослий вимовляє вірш і показує рухи, а діти лише виконують рухи. Вірш тут є, по-перше, «водієм ритму», тобто дорослий з його допомогою задає ритм, в якому мають відбуватися рухи. При цьому дорослий стежить, щоб ніхто не втікав вперед, не виконавши рух, а лише позначивши його. Якщо хтось із дітей не встигає зробити рух, дорослий трохи сповільнює ритм вимовлення тексту, чекаючи на запізнення, і таким чином добивається якісного виконання рухів усіма дітьми. По-друге, вірш організує порядок масажних рухів і, по-третє, описує самі рухи, що дуже корисно для дітей із мовленнєвим недорозвиненням.

Номер слайду 11

Підготувала логопед Кравченко Світлана. Ніжно лоб погладили. Та його розслабили. Погладжування гірками ложок навколо лобних бугрів (від центру до країв та навпаки)

Номер слайду 12

Підготувала логопед Кравченко Світлана. Наділи окуляриІ книжечку читали(Погладжування гірками ложок навколо очей: починаємо від внутрішнього кута брів, ведемо до зовнішнього, далі - під оком до його внутрішнього кута)

Номер слайду 13

Підготувала логопед Кравченко Світлана. Щічки я поглажу, Кожу не чіпляю(Кругові погладжування гірками ложок по щоках)

Номер слайду 14

Підготувала логопед Кравченко Світлана. Свої скроні розтираю,Трошечки їх нажимаю(Спіральне розтирання гірками ложок скронь із фіксацією та легким натисканням наприкінці руху.)

Номер слайду 15

Підготувала логопед Кравченко Світлана. Я малюю між бровами. Кругле сонечко для мами(Спіральне розтирання простору між бровами.)

Номер слайду 16

Підготувала логопед Кравченко Світлана. Крихти треба Позбирати - Ложки будем Повертати.(Рух знизу вгору по щоках боковими частинами ложок)

Номер слайду 17

Підготувала логопед Кравченко Світлана. ПОТІМ СКЛАДОЧКИ ШУКАЄМОЇХ ТИХЕНЬКО НАЖИМАЄМО(Скребуючий рух по носогубним складочкам. Неглибокі, але часті натискання кінчиками ложек по всій довжині носогубних складок)

Номер слайду 18

Підготувала логопед Кравченко Світлана. МАСАЖУЄМО МИ ГУБИЦЮ МИ ВПРАВУ НЕ ЗАБУЛИ(Скребуючий рух по верхній губі кінчиками ложок, потім по нижній губі)

Номер слайду 19

Підготувала логопед Кравченко Світлана. ЛОЖКА НАЧЕ ЇЖАЧОКНАЖИМАЄ СВІЙ БОЧОК(Неглибокі, але часті натискання кінчиками ложок по всій довжині губ.)

Номер слайду 20

Підготувала логопед Кравченко Світлана. Я КРУЖЕЧКИ НАМАЛЮЮ – СВОЇ ЩІЧКИ МАСАЖУЮ(Кругове розминання гірками ложок щік, починаючи від носогубних складок, далі до вилиць, до жувальних м'язів і кутів рота.)

Номер слайду 21

Підготувала логопед Кравченко Світлана. ДЕ У РОТИКА КУТОЧКИ – МАЛЮЮ МАЛЕНЬКІ КРУЖОЧКИ(Кругове розминання гірками ложок біля кутів рота.)Ось куточки ротика – Їх глажу наче котика

Номер слайду 22

Підготувала логопед Кравченко Світлана. Щічки буду розминати. Трошки треба нажимати. Вгорку – вниз, вниз і вгору. Ложки бігають по полю(Зигзагоподібне розминання гірками ложок від кутів рота до козелок. Амплітуда рухів - від вилицевої кістки до нижньої щелепи.)

Номер слайду 23

Підготувала логопед Кравченко Світлана. Наші м'язи для жування масажуємо старанно. Трошки натискаємо і потім відпускаємо. Ложками працюємо -Кружечки малюємо(Кругове розминання гірками ложок жувальних м'язів.)

Номер слайду 24

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Кругове розминання гіркої ложки підборідних м'язів.)Підборіддя ми шукали,Там кружечки малювали. Знову личко гладимо,Трошки розминаємо.(Погладжування гірками ложок простору між бровами, далі навколо лобових бугрів, потім через віскі до жувальних м'язів.)

Номер слайду 25

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Симетричне прокочування черпачків від кінчика ложки до живця по лінії брів.)Покатаємо по бровах. Дитячою конячкою, І покотимося до губ Носогубною складкою.(Симетричне прокочування черпачків від кінчика ложки до живця по лініях носогубних складок.)

Номер слайду 26

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Симетричне прокочування черпачків від кінчика ложки до живця по половинках губ.)До боків від серединки. Губ катаю половинки.

Номер слайду 27

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Кінчики ложок дивляться на носогубні складки, 2 пальці можна помістити в ямки. Зібрати гірками ложок верхню губу у вертикальну складку і перетирати її вгору-вниз. Таж сама дія з нижньою губою.)Губку в складку збираємо,Вгору і вниз її штовхаємо,Нижню теж збираємо,Вгору і вниз її штовхаємо.

Номер слайду 28

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Притискання спочатку верхньої, а потім нижньої губи до зубів і ясен зовнішньою стороною кінчиків ложок.)Притискаємо наші губи,Розминаємо їх негрубо;Між пальчиком та ложкою. Тиснемо потрошку.(Кінчик ложки трохи заводимо в рот, зовнішньою стороною кінчика прихоплюємо губу, а зовні кінчиком 2-го пальця притискаємо губу до ложки і розминаємо круговими рухами між пальцем і ложкою.)

Номер слайду 29

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Притискаємо ясна через верхню губу зовнішньою стороною кінчика ложки. Така ж дія з нижніми яснами)Ложка наче молоток,Натискає на зубок. Ясна натискаємо,М’язи розвиваємо.

Номер слайду 30

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Погладжування гірками ложок від зовнішніх сторін ніздрів до верхніх точок прикріплення вух.)По веснянках під очима. Ложки їздять, як машина. Щоб поїхати додому, треба нам знайти дорогу…(Погладжування гірками ложок від кутів губ до козелок.)

Номер слайду 31

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Погладжування щік гіркамиложок від підборіддя до мочок.)Внизу погладимо щічки. Від підборіддя до мочки. Затремтіли щічки. Наче квіточки(Безперервна вібрація, що передається гірками ложок на м'язи щік.)

Номер слайду 32

Підготувала логопед Кравченко Світлана Безперервна вібрація, що передається гіркою ложки на під'язичний м'яз. Ставимо ложку під язик,Хоч тремтіти він не звик. Ми пошльопаємо по щічках,Немов крапельки по купах. Затискаємо 2-м і 1-м пальцями кінчики живців і гірками ложок стукаємо по щоках.

Номер слайду 33

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Затискаємо 2-м та 1-м пальцями кінчик черешка та гіркої ложки стукаємо по під'язичній ділянці.)Знизу шльопаємо язик: Стриб і стриб, стриб і стриб. Губку ложкою піднімаємо. Зуби, ясна оголюємо.(Бічним краєм ложки відсуваємо догори верхню губу, оголюючи верхні зуби.)

Номер слайду 34

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Бічним краєм ложки відтягуємо донизу нижню губу, оголюючи нижні зуби.)Губку ложкой опускаємо. Двері в ротик відкриваємо. А тепер покажемо кішку. Ми оближемо нашу ложку(Ложку тримаємо вертикально перед обличчям, ямкою до себе, облизуємо черпачок зсередини.)

Номер слайду 35

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Язик кладемо на нижні зуби і притискаємо зверху ямкою ложки, допомагаючи йому розпластатися.)Ложкою ми з тобою допоможемо. Мова лежить на ложі. А тепер під верхньою губкою. Ми його вкриваємо шубкою.(Той самий рух на верхніх зубах)

Номер слайду 36

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Язик притискаємо до верхніх зубів, кінчик - на верхній губі. Ямкою ложки знизу допомагаємо язику прийняти форму чашечки.)Краєчки розправимо,Чашечкою поставимо. Чистимо-чистимо язичок,Чистимо спинку та бочок.(Викладаємо язик вперед і «чистимо» її бічною поверхнею ложки.)

Номер слайду 37

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Робимо «пилячі» зигзагоподібні рухи боковим краєм ложки по спинці язика.)Як по ковзанці, на ковзанах, Їздимо ми з язика. Ліворуч - лівий, праворуч - правий -Став язик наш дуже рівний.(Погладжуємо бічні поверхні язика кінчиком ложки.)

Номер слайду 38

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Притискаємо боковим краєм ложки спинку язика, переміщуючи її від кореня до кінчика і назад.)А потім ступаємо ложкою,Наче маленькою ніжкою. Боки ми йому мнемо. Лежебоке поділом.(Притискаємо кінчиком ложки бічні краї язика, переміщуючи ложку від кореня до кінчика і назад.)

Номер слайду 39

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Робимо легкі постукування боковим краєм ложки по спинці язика та його боковим поверхням.)Постукаємо язичок,Та по боці, по боціВідіб'ємо ми край лопатки,Язик стане широким та гладким(Язик кладемо на нижню губу, покривши їм нижні зуби, і боковим краєм ложки постукуємо по кінчику язика.)

Номер слайду 40

Підготувала логопед Кравченко Світлана (Язик «чашечкою» притискаємо до верхньої губи і боковим краєм ложки постукуємо по кінчику язика знизу.)І нагору її загнемо,І знову поб'ємо, поб'ємо.

Номер слайду 41

Підготувала логопед Кравченко Світлана Сховаємо кінчик під губою,Покатаємо ми з тобою.(Кінчик язика заводимо за верхню губу. Зовні прокочуємо черпачок від кінчика ложки до живця по верхній губі, притискаючи та розпластуючи кінчик язика під губою. Теж саме робимо і з нижньою губою.)

Номер слайду 42

Підготувала логопед Кравченко Світлана За щокою зникла ложка. Помнемо її потрошки.(Поміщаємо ложку між зубами та внутрішньою поверхнею щоки, гіркою до щоки, а ямкою до зубів. Іншою рукою перетираємо м'язи щоки між ложкою та пальцями.)

Номер слайду 43

Підготувала логопед Кравченко Світлана

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. li nata
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
832
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку