Стимуляція дозрівання коркових відділів мовно двигательної системи. Стимуляція перефірийних складників артикуляційного апарату сприяє функціональному та анатомічному дозріванню її коркових відділів. Стимуляція проприоцептивних відчуттів– навчитися відчувати своє тіло у просторі. Зменшення або повністю відсутність судом, синкенизій, тремору. Покращення якості артикуляційних рухів.
5. Скорочення або попередження рецедивів. Часто після хвороби або перерви в заняттях діти можуть демонструвати повернення старого дефектного мовлення.6. Допомога у формуванні потрібного укладу артикуляційних органів.7. Допомога у ліквідації асимеирії обличчя – часто м'язи уражені тільки на одному боці, що приводить до перекосу роту, відхилення язику, боковому вимовлянню, несиметрічній посмішці та іншим дефектам.8. Допомога в нормалізації тонусу м'язів мімічної та артикуляційної мускулатури. Підготувала логопед Кравченко Світлана
Переваги логопедичного масажу ложками1. Ложки є в кожній оселі, а якщо немає потрібних — їх легко придбати, це не дефіцит.2. З ложкою пов'язані приємні асоціації (задоволення від їжі).3. З ложкою вміють поводитися всі - вони прості у використанні та безпечні.4. Ложки не вимагають стерилізації – достатньо їх помити.5. Масаж ложками може бути гарною підготовкою, як до гімнастики артикуляції, так і до логопедичного масажу (класичному або зондовому).
6. Масаж ложками – це гарна профілактика негативної реакції на логопедичний масаж. 7. Масаж ложками допомагає у практичному засвоєнні прийменників та прийменникових слів.8. Дитина, роблячи самомасаж ложками, легко засвоює назви частин обличчя.9. Різну температуру ложок можна використовувати для стимулюючого та послаблюючого ефекту.10. Площа дії ложки, навіть кавової, значно більша, ніж площа дії пальця. Підготувала логопед Кравченко Світлана
Підготувала логопед Кравченко Світлана11. Ложкою можна провести такі рухи, які зробити пальцем неможливо. Наприклад: притискання боковим краєм, що розтирають рух краєм ложки, глибоке розминання великої площі; рухи, що відтісняють губи, розминання губ та щік з опорою на весь черпачок.12. Масаж ложками легко освоїти зацікавленим батькам та застосовувати у домашніх умовах.13. Масаж ложками можна проводити як на підгруповому занять, так і на індивідуальному, включаючи його при необхідності до структури заняття.
Підготувала логопед Кравченко Світлана14. Рухи масажу досить прості, і їх легко засвоюють, що дозволяє проводити самомасаж у підгрупах.15. Крім того, застосування ложечного самомасажу в логопедії дає ще й розвиток дрібної моторики у дитини.16. Роблячи самомасаж, дитина виконує рухи з приємним для неї зусиллям і ніколи не зробить собі боляче.17. Ложки можна брати різні, що допомагає підтримувати у дітей інтерес до заняття.
Підготувала логопед Кравченко Світлана. САМОМАСАЖ ЛОЖКАМИПеред застосуванням щоразу ложки потрібно мити і класти в кухоль догори живцями. Діти перед заняттям мають вимити руки. Кожна дитина виймає по 2 ложки за кінчики живців і бере по ложці в кожну руку. Дорослий вимовляє вірш і показує рухи, а діти лише виконують рухи. Вірш тут є, по-перше, «водієм ритму», тобто дорослий з його допомогою задає ритм, в якому мають відбуватися рухи. При цьому дорослий стежить, щоб ніхто не втікав вперед, не виконавши рух, а лише позначивши його. Якщо хтось із дітей не встигає зробити рух, дорослий трохи сповільнює ритм вимовлення тексту, чекаючи на запізнення, і таким чином добивається якісного виконання рухів усіма дітьми. По-друге, вірш організує порядок масажних рухів і, по-третє, описує самі рухи, що дуже корисно для дітей із мовленнєвим недорозвиненням.
Підготувала логопед Кравченко Світлана (Кругове розминання гіркої ложки підборідних м'язів.)Підборіддя ми шукали,Там кружечки малювали. Знову личко гладимо,Трошки розминаємо.(Погладжування гірками ложок простору між бровами, далі навколо лобових бугрів, потім через віскі до жувальних м'язів.)
Підготувала логопед Кравченко Світлана (Симетричне прокочування черпачків від кінчика ложки до живця по лінії брів.)Покатаємо по бровах. Дитячою конячкою, І покотимося до губ Носогубною складкою.(Симетричне прокочування черпачків від кінчика ложки до живця по лініях носогубних складок.)
Підготувала логопед Кравченко Світлана (Кінчики ложок дивляться на носогубні складки, 2 пальці можна помістити в ямки. Зібрати гірками ложок верхню губу у вертикальну складку і перетирати її вгору-вниз. Таж сама дія з нижньою губою.)Губку в складку збираємо,Вгору і вниз її штовхаємо,Нижню теж збираємо,Вгору і вниз її штовхаємо.
Підготувала логопед Кравченко Світлана (Притискання спочатку верхньої, а потім нижньої губи до зубів і ясен зовнішньою стороною кінчиків ложок.)Притискаємо наші губи,Розминаємо їх негрубо;Між пальчиком та ложкою. Тиснемо потрошку.(Кінчик ложки трохи заводимо в рот, зовнішньою стороною кінчика прихоплюємо губу, а зовні кінчиком 2-го пальця притискаємо губу до ложки і розминаємо круговими рухами між пальцем і ложкою.)
Підготувала логопед Кравченко Світлана Безперервна вібрація, що передається гіркою ложки на під'язичний м'яз. Ставимо ложку під язик,Хоч тремтіти він не звик. Ми пошльопаємо по щічках,Немов крапельки по купах. Затискаємо 2-м і 1-м пальцями кінчики живців і гірками ложок стукаємо по щоках.
Підготувала логопед Кравченко Світлана (Затискаємо 2-м та 1-м пальцями кінчик черешка та гіркої ложки стукаємо по під'язичній ділянці.)Знизу шльопаємо язик: Стриб і стриб, стриб і стриб. Губку ложкою піднімаємо. Зуби, ясна оголюємо.(Бічним краєм ложки відсуваємо догори верхню губу, оголюючи верхні зуби.)
Підготувала логопед Кравченко Світлана (Бічним краєм ложки відтягуємо донизу нижню губу, оголюючи нижні зуби.)Губку ложкой опускаємо. Двері в ротик відкриваємо. А тепер покажемо кішку. Ми оближемо нашу ложку(Ложку тримаємо вертикально перед обличчям, ямкою до себе, облизуємо черпачок зсередини.)
Підготувала логопед Кравченко Світлана (Язик притискаємо до верхніх зубів, кінчик - на верхній губі. Ямкою ложки знизу допомагаємо язику прийняти форму чашечки.)Краєчки розправимо,Чашечкою поставимо. Чистимо-чистимо язичок,Чистимо спинку та бочок.(Викладаємо язик вперед і «чистимо» її бічною поверхнею ложки.)
Підготувала логопед Кравченко Світлана (Притискаємо боковим краєм ложки спинку язика, переміщуючи її від кореня до кінчика і назад.)А потім ступаємо ложкою,Наче маленькою ніжкою. Боки ми йому мнемо. Лежебоке поділом.(Притискаємо кінчиком ложки бічні краї язика, переміщуючи ложку від кореня до кінчика і назад.)
Підготувала логопед Кравченко Світлана (Робимо легкі постукування боковим краєм ложки по спинці язика та його боковим поверхням.)Постукаємо язичок,Та по боці, по боціВідіб'ємо ми край лопатки,Язик стане широким та гладким(Язик кладемо на нижню губу, покривши їм нижні зуби, і боковим краєм ложки постукуємо по кінчику язика.)